[ad_1]

به گزارش تراز ، براساس تازه‌ترین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت از وضعیت ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل طی اردیبهشت‌ماه امسال، از ۴۲ خودروی سبک سواری و وانت تولید داخل هیچ خودرویی موفق به کسب ۵ ستاره کیفیت نشده و همانند گذشته ۱۹ خودرو ساخت داخل فقط یک ستاره کیفیت(حداقل ممکن) را دارند.

گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از کم و کیف تولید و عرضه خودرو در کشورمان حاکی است که در اردیبهشت‌ماه ۹۶ تعداد ۶۴هزارو ۲۱۹دستگاه خودرو در کشور تولید شده که ۹۹درصد از این حجم تولید به ‌خودروهای گروه سبک و فقط یک درصد به ‌خودروهای گروه سنگین اختصاص داشته است. خودروهای تولیدی کشور در این‌ ماه شامل ۴۲مدل خودرو در گروه سبک و ۷مدل در گروه سنگین بوده است.

در بخش سواری در سطح قیمتی یک(بالاتر از ۱۰۰میلیون تومان) خودروهای نیومزدا ۳ و گرند ویتارا، در سطح قیمتی ۲(۷۵تا ۱۰۰میلیون تومان)خودروهای هیوندایی آی۲۰ و کیا سراتو، در سطح قیمتی ۳(۵۰تا ۷۵میلیون تومان) خودروهیوندایی آی‌۱۰ و در سطح قیمتی ۴(۲۵تا ۵۰میلیون تومان) خودروهای رنو ساندرو، تندر۹۰اتوماتیک و پارس تندر با دریافت ۴ستاره کیفی، بالاترین کیفیت خودروهای ساخت داخل را در این ‌ماه به ‌خود اختصاص دادند. اما در رده قیمتی ۵(کمتر از ۲۵میلیون تومان) نیز ۴خودرو تولیدی سایپا قرار دارند که همگی فقط یک ستاره کیفیت دارند.

در بخش خودروهای سبک وانت نیز تمامی خودروهای تولیدی به جز (وانت تندر۹۰ با ۳ستاره و وانت پیکاپ فوتون با ۲ستاره) با اخذ یک ستاره کیفی، پایین‌ترین کیفیت خودروهای ساخت داخل را به‌خود اختصاص دادند. گزارش ارزشیابی کیفی خودروهای تولید داخل در اردیبهشت‌ماه‌۹۶ حاکی از تداوم صدرنشینی خودروهای دارای حداقل کیفیت با کسب تنها یک ستاره کیفی در جدول رده‌بندی است. به‌نحوی که از ۴۲خودروی سبک سواری شامل ۳۴خودروی سواری و ۸خودروی وانت ارزشیابی شده در ۷رده قیمتی، هیچ خودرویی موفق به کسب ۵ستاره کیفیت نشده و تنها ۸خودروی سواری ۴ستاره کیفی کسب کردند.

بیشتر بخوانید :  نسخه جدید دولت برای گران کردن مسکن

همانند ماه‌های گذشته بازهم ۱۹خودرو (۱۳خودروی سبک سواری و ۶خودروی سبک وانت) در آسمان کیفیت تنها یک ستاره دارند که سهم سایپا و ایران‌خودرو از خودروهای سبک سواری دارای حداقل کیفیت مساوی (هر کدام ۵خودرو) بوده و خودروسازان چینی نیز ۳خودروی سبک سواری یک ستاره کیفی را به‌خود اختصاص داده‌اند.

در گروه خودروهای سبک وانت دارای یک ستاره کیفیت نیز سایپا و شرکت‌های تابعه(زامیاد و بن‌رو) با ۳خودرو صدرنشین بوده و بهمن موتور با ۲وانت تک ستاره و ایران‌خودرو با یک وانت در رده‌های بعدی قرار دارند. گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران نشان می‌دهد که ۱۰خودروی سبک سواری و یک خودروی سبک وانت موفق به ۳ستاره کیفی شده و ۳خودروی سبک سواری و یک خودروی سبک وانت نیز تنها ۲ستاره از ۵ستاره کیفی را به‌دست آورده‌اند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمرکات ایرانارسال پول از چین به ایراناویکو یورو کارگوپارس کارگو ترابرتاثیر حمل و نقل هوایی بر گردشگریترخیص کار قطعات کامپیوترثبت کارت بازرگانی در گمرکچگونگی واردات تجهیزات پزشکیحساب پی پال چیست؟حمل هوایی به انگلیسیحمل و نقل کالا به گرجستانحواله دلار استرالیا به ایرانحواله يوروخدمات بار هوایی سپیدبالخرید ابزار دیوالتخرید ابزار ورزشیخرید اینترنتی خارجخرید اینترنتی سیگار برگخرید اینترنتی کفشخرید تجهیزات لبنیخرید خدمت خارجخرید خط تولید نایلون و نایلکسخرید دامنه امریکاخرید دستگاه تولید لیوان یکبار مصرفخرید دستگاه ساخت لیوان یکبار مصرفخرید دلار مسافرتیخرید دلار مسافرتی از بانکدریافت کارت بازرگانی برای جانبازاندوراظهاری گمرکرهگیری مرسولات اداره پستسایت امازون در ایرانسایت کد رهگیری مرسوله پستیشرکت واردات تجهیزات نفتیصادرات ليبيا من النفطفرم د اتاق بازرگانیفروش خط تولید تصفیه روغن سوختهفروش خط تولید حلبفروش خط تولید نایلون و نایلکسقوانین صادرات گمرکقوانین گمرک کیشقوانین مربوط به حمل و نقلگاری حمل بارگمرک ژاپنمعاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 4نحوه خرید از سایت آمازونهزینه حمل از چینواردات چوب بستنیواردات خودرو دست دومواردات ذرت دامیواردات محصول از چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها