[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مسؤولان کشور درخواست کرد ماموریت ایجاد ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی به کیش واگذار شود و تاکید کرد: معتقدم و عهد می‌بندم که هیچ عارضه‌ای نه برای یک متر از جزیره کیش و نه برای فرهنگ، اقتصاد و برای مردم آن در این تعامل رخ نمی دهد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  محمد ابراهیم انصاری لاری در آستانه وضع تحریم‌های تازه از سوی دولت ترامپ پیشنهاد داد این جزیره به راهرویی برای ایجاد تبادلات بین‌المللی و پل ارتباطی با اقتصاد جهانی بدل شود و گفت: اگر وظیفه اصلی مناطق آزاد کشور را ایجاد پل ارتباطی میان اقتصاد ملی و بین‌الملل در نظر بگیریم و اگر بپذیریم که استفاده از این پل ارتباطی به نفع اقتصاد ملی است باید بدانیم که این وظیفه برای مناطق آزاد به خوبی محقق نشده است. شاید به همین بهانه بسیاری از رویدادهای سوء اقتصادی کشور را به نا حق به مناطق آزاد نسبت می‌دهند و متاسفانه بسیاری از کارکردهای مثبت مناطق آزاد را در بعضی از محافل نادیده می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به راهبردهای ریاست محترم جمهور و شورای عالی مناطق آزاد و آقای دکتر بانک ـ مشاور رییس جمهور و مشاور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد ـ ما برای کیش یک وظیفه مشخصی را تعریف کرده‌ایم و انتظارمان این هست که همه بخش‎های کشور به‌خصوص بخش اقتصادی به ما برای تحقق این وظیفه کمک کند.

این مقام مسؤول در منطقه آزاد کیش اظهار کرد: ما می خواهیم این جزیره دریچه‌ای برای ارتباط ایران با دنیای بین‌الملل باشد، نقشی که کیش در پدیده جهانی شدن به خوبی می‌تواند ایفا کند.

بیشتر بخوانید :  لادا وستا امید روس ها به جای تندر در ایران

وی افزود: بزودی ارتباط کشور ما با دنیا به ارتباطی متعارف، منطقی و عادی تبدیل می‌شود. در این وضعیت باید آموزش‌های مختلف داشته باشیم. هنگامی که دنیا جمهوری اسلامی ایران را با همه مشخصاتش و پایبندی به همه اصولش می پذیرد و ما در پهنه بین‌الملل جایگاه خودمان را بدرستی پیدا می‌کنیم،  باید به همه آداب و مناسک بین المللی آشنایی داشته باشیم.

انصاری لاری بیان کرد: لازم است در گوشه‌ای از این کشور، مناسبات‌ ما کاملاً بین المللی شده و جهانی باشد. در گوشه‌ای از این کشور باید تمرین کنیم و یاد گرفته باشیم که چگونه با دنیا برای ارتباط در حوزه های مختلف وارد تعامل بشویم، تعاملی که به نفع اقتصاد ملی ما و به نفع مصالح و منافع ملی باشد.  به عبارتی بهترین جایی که می‌تواند این تمرین را با کمترین هزینه و بیشترین فایده انجام بدهد، جزیره کیش است. کیش می‌تواند محل تمرین حرکتی بزرگ باشد و تجربه گرانی را به کشور منتقل کند.  اگر در اثر این تعامل همه‌جانبه با محیط بین‌الملل در سطح جهانی آسیبی وارد شد،  آسیب محدود است و اگر تجربه درخشانی داشتیم آن را می‌شود به همه کشور تعمیم داد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: معتقدم و عهد می‌بندم که هیچ عارضه‌ای نه برای یک متر از جزیره کیش،  نه برای فرهنگ آن و نه برای اقتصاد این جزیره و نه برای مردم آن در این تعامل رخ نمی دهد.

انصاری لاری از مجموعه سیاستگذاران کشور درخواست کرد تا ماموریت ایجاد ارتباط و تمرین تبادل با فضای جهانی به کیش واگذار شود.

او اظهار کرد: ما نمی‌توانیم اقدامات بین‌المللی و مناسبات‌ جهانی را نادیده بگیریم و از آن‌ها دوری کنیم.  باید مواجهه‌ای علمی و منطقی داشته باشیم و نتیجه این مواجه منطقی و علمی را به کل کشور تعمیم بدهیم.  انتظار ما این است که کیش برای مناسباتی در سطح جهانی آزاد گذاشته شود.  اجازه بدهید این تجربه در کیش شکل گرفته و مورد استفاده قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید :  گران قیمت ترین بازار مسکن جهان + عکس

وی بیان کرد: اگر زمینه این تمرین فراهم نشود، زمانی که وارد فضای بین‌الملل شدیم مسائل زیادی وجود خواهد داشت که آنها را یاد نگرفته ایم که این موضوع آسیب‌زا اخواهد بود.  در آن شرایط ممکن است مسائل اصلی‌مان را با دنیا حل کرده باشیم اما درباره مسائل پیش پا افتاده هنوز در پیچ و خم اولیه باشیم.

این مسؤول در منطقه آزاد کیش با بیان اعتقاد بر این که این جزیره می‌تواند الگویی در ارتقای کیفیت زندگی ایرانیان باشد، افزود: جزیره مرجانی کیش می‌تواند یک جزیره سبز، سالم، آرام و امن، برای سر مشق شدن در ارتقای کیفیت زندگی مادی و معنوی باشد. ما این آمادگی را داریم و امید ما این است که ان شاالله بتوانیم با کمک همه بخش‌های کشور این آرزو را محقق بکنیم و یک ایران کوچک که مورد انتظار و در خور شأن ملت بزرگ ایران است اینجا داشته باشیم.  بتوانیم به دولت و ملت کمک کنیم که همه این استاندارد‎ها را به کل کشور تعمیم دهیم.

انصاری لاری در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در مدت یک ساله مدیرعاملی و چشم‌انداز آینده کیش در دوره باقی مانده از مسؤولیتش، گفت: پایانه جدید فرودگاهی با ظرفیت جا به جایی ۶ میلیون مسافر در سال،  ظرف ۹ ماه آینده با پیشرفته‌ترین و مدرترین تجهیزات و زیباترین و جذاب‌ترین طرح به بهره برداری می‌رسد.  از سوی دیگر باند جدید فرودگاه کیش همراه با سیستم جدید آی ال اس به بهره برداری رسیده و پایانه بندری که سکوی آن افتتاح شده است در دو سال آینده لایروبی و با مدرن‌ترین تجهیزات بندری آماده بهره برداری می شود.  همراه با آن پروژه یک جزیره مصنوعی و یک کیش کوچکتر که اقدامی منحصر به فرد آب و خاکی در کشور است، محقق می‌شود.

او به ارتقاء ظرفیت‌های اقامتی، پذیرایی و امکانات گردشگری، تفریحی و ورزشی این جزیره اشاره کرد و افزود: در شش ماه دوم سال گذشته سه هتل در جزیره کیش به بهره برداری رسید و سه هتل دیگر هم تا پایان سال به مجموع ظرفیت‌های اقامتی اضافه می‌شود.

بیشتر بخوانید :  بلاروس، بزرگترین خریدار گوجه فرنگی ترکیه!

وی از کلید خوردن سه پروژه با حجم بالای سه هزار میلیارد تومان در یکی دو ماهه آینده در کیش خبر داد و با بیان این‌که زیر ساخت‌های اینترنتی جزیره به سرعت در حال ارتقا است، گفت: بزودی وای فای رایگان در کیش راه اندازی می شود و هر گردشگری که به این جزیره وارد شود می‌تواند از امکانات اینترنتی به صورت رایگان استفاده کند.

مدیرعامل منظقه آزاد کیش ادامه داد: سیم‌کارت تله کیش که یکی از قدیمی‌ترین شبکه‌های تلفن همراه کشور است از ۳ جی به ۴ جی ارتقا پیدا کرده است و بزودی اینترنتی ارزان‎تر از اینترنت کشور در جزیره کیش عرضه می‌شود. از سوی دیگر کارت کیشوندی که یک کارت ساده شناسایی بود امروز به «کیش‌کارت» تبدیل شده است.  این کارت غنی‌سازی شده و در واقع هم کیف پول،  هم کارت بهداشت و درمان و هم کارت شناسایی شهروندان کیش است. شهروندان با این کارت می توانند از تخفیف خرید با امکانات ویژه بهره‌مند شوند.

انصاری لاری بیان کرد: با تدوین ضوابط جدید کار، اقامت و … در چهار چوب قوانین موضوعه کشور،  روند اقامت و زندگی در جزیره کیش تغییر می‌کند تا آرامش، امنیت،  سلامت،  زیبایی،  محیط زیست و همه استانداردهایی که در جزیره کیش به شکل ویژه وجود دارد و حاصل زحمات مدیرانی در سالیان گذشته است محفوظ مانده،  تثبیت شده و ارتقا پیدا کند.  

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها