[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کسب و کار ،  تخم‌مرغ که یک ماه پیش در مرز قیمت کیلویی ۴ هزار تومان درجا می‌زد، ناگهان در فصلی که انتظار افزایش قیمتش نمی‌رفت، شروع به بالا رفتن از نردبان ترقی کرد و اکنون با وجود توافق تولیدکنندگان برای توزیع به قیمت تعادلی در میادین تره‌بار سر به قیمت کیلویی ۶ هزار تومان ساییده است. دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت دست به کار شده و مجوز واردات صادر کرده، اما کارشناسان معتقدند این مجوز بیشتر برای تحت‌تاثیر قرار دادن بازار و ایجاد جو روانی کاهش قیمت صادر شده و در واقع یک بلوف است که امکان چندانی برای تحقق آن وجود ندارد.

حقوق ورودی تخم‌مرغ با مدت‌زمان واردات محدود؛ ۵ درصد

براساس مصوبه هیات دولت، حقوق ورودی تخم‌مرغ خوراکی با مجوز واردات تا پایان فصل پاییز تعیین شد. بر این اساس مهلت ثبت سفارش تخم‌مرغ تا پایان آبان ماه سال جاری ۵ درصد تعیین شده است. حداکثر مهلت ترخیص این ماده خوراکی نیز تا پایان آذر ماه در نظر گرفته شده است. همچنین در این مصوبه آمده است: با توجه به مابه‌التفاوت محموله تخم‌مرغ‌های خوراکی وارداتی با تعرفه ۵ درصد، توزیع آن زیر نظر کارگروه تنطیم بازار خواهد بود.

بی‌توجهی دولت به هشدارهای کارشناسان

یک فعال صنعت تخم‌مرغ با بیان اینکه افزایش قیمت تخم‌مرغ با توجه به شرایطی که در سال گذشته با شیوع آنفلوآنزا شاهد آن بودیم، قابل پیش‌بینی بود به «کسب‌وکار» گفت: حذف گله‌های مرغ تخم‌گذار به دلیل بیماری آنفلوآنزا بیش از آنکه رسما اعلام شود، به صنعت تخم‌مرغ خسارت زد و در همان مقطع نیز ما به مسئولان هشدار دادیم که درباره جایگزینی این گله‌ها اقدامات لازم را انجام دهند، ولی توجهی نشد. احمد معماری با اشاره به مجوز اخیر واردات افزود: مجوزی که اخیرا صادر شده، نمی‌تواند تاثیر پایدار کاهنده بر قیمت ایجاد کند، چون امکان واردات فوری از کشورهای دیگر برای ایران وجود ندارد و این کار زمان می‌برد. وی با بیان اینکه دولت با صدور این مجوز به دنبال تاثیرگذاری روانی بر بازار تخم‌مرغ و جلوگیری از احتکار است، تصریح کرد: اقدام دولت در صدور مجوز را می‌توان نوعی بلوف تلقی کرد که می‌تواند تولیدکنندگانی را که به نفروختن بار تمایل دارند، به فروش روزانه ترغیب کند و همچنین افرادی که تخم‌مرغ را به قصد گران فروختن انبار و در واقع احتکار کرده‌اند، به عرضه تخم‌مرغ وادار کند. به گفته این فعال صنعت تخم‌مرغ، آثار روانی این مصوبه در مقطعی کوتاه به صورت کاهش قیمت نمود خواهد داشت، ولی به نظر نمی‌رسد واردات بتواند ترمز افزایش قیمت را کاملا بکشد، ضمن اینکه واردات اینچنینی هم قطعا به نفع تولیدکنندگان تخم‌مرغ نخواهد بود و آنها را متضرر خواهد کرد. معماری خاطرنشان کرد: دولت باید نسبت به پرداخت خسارت مرغدارانی که بر اثر بیماری گله‌های خود را از دست دادند، جدی‌تر عمل کرده و با تقویت چرخه تولید بازار تخم‌مرغ را به صورت پایدار مدیریت کند.

بیشتر بخوانید :  تقلبی در فروش ماهی سالمون صورت نگرفت

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی حسابداریاتاق بازرگانی خراسان شمالیاتاق بازرگانی خرم آباداتاق بازرگانی در گرجستاناتاق بازرگانی سوئدارسال پول به خارجبانک صادرات ا یرانپیگیری فریت بارتبدیل بیت کوین به دلارتحقیق درباره حمل و نقل هواییترخیص کالا در قشمترخیص کننده خودروثبت نام اتاق بازرگانی تهرانچگونه از ebay خرید کنیمحسابداری شرکت حمل و نقلحمل و ترخیص کالا از چینحمل و نقل بین المللی قزوینحمل و نقل چینحمل و نقل شهری چیستخرید ایفون از امریکاخرید اینترنتی از کشور چینخرید اینترنتی بلیط 724خرید اینترنتی لباس مجلسیخرید اینترنتی هواپیمایی ماهانخرید بیت کوین در ایرانخرید تجهیزات لیزرتگخرید خط تولید دفترخرید دلار کاناداخرید سرور امریکاخرید مکمل از خارج کشوردلار وب مانی چیستسایت حراجی ebayشرایط ترخیص خودرو از گمرکشرکت خرید از سایت های خارجیشرکت های حمل و نقل هواییصادرات شترمرغصادرات کالا به چینصرافي المپيك 2014فرایند ترخیص کالا از گمرکفرم د اتاق بازرگانی تهرانقانون گمرکی خودروقوانین گمرک برای خانواده شهداقيمت فريت بارکارت بازرگانی هوشمندکارگو استانبولگمرک ثبت سفارشنرخ پی پالواردات ابزار الات از چینواردات خودرو هیبریدوب مانی وریفای

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها