[ad_1]

به گزارش تراز ،چند روز پیش منوچهر شیبانی اصل مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی با بیان این‌که بر اساس قانون بازرسی ساختمان باید از طریق شهرداری‌ها انجام شود به راه‌اندازی کمپین‌های اعتراضی این آیین‌نامه در شبکه‌های اجتماعی واکنش نشان داد.

وی با بیان این‌که اصلاح آئین‌نامه کنترل ساختمان توسط دولت در حال بررسی است، گفت: این‌که گفته می شود با اصلاح آیین‌نامه کنترل ساختمان “بازرسی به شهرداری واگذار می‌شود ” از اساس غلط است. در آیین‌نامه کنترل ساختمان هیچ واگذاری انجام نشده، بلکه بازرسی وظیفه قانونی شهرداری در قوانین مختلف بوده اما اجرا نشده است. این امر به صورت نگاه سیسمتی در چارچوب ساخت و ساز و نظام کنترل ساختمان تاکنون مطرح و بررسی نشده است.

وی با بیان این‌که برخی موضوع مذکور را تحریف می‌کنند، افزود: در تمام دنیا وظیفه شهرداری بازرسی ساختمان است. بازرسان دارای پروانه اشتغال بوده و عضو سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان هستند. که با اصلاح آئین‌نامه کنترل ساختمان مهندسان صرفا از نظر رابطه بازرسی و گزارش‌دهی تابع شهرداری می‌شوند.

مدیرکل دفتر سازمان‌های مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی با اشاره به انتقادات مطرح شده به اصلاح آیین‌نامه ساختمان،‌ اظهار کرد:‌ «آیا هر کسی یک گوشی همراه بردارد و کمپینی راه‌ بیندازد می‌توان ایشان را به‌عنوان مرجع تشخیص داد. شاید اصلا نظر عده‌ای این است که با تشکیل کمپین خودشان را مطرح تا در انتخابات هیئت مدیره -سازمان نظام مهندسی- شرکت کنند. مهندسان هوشیارتر از این هستند که نتوانند این مسائل را تشخیص دهند.»

این در حالی است که رییس شواری مرکزی سازمان نظام مهندسی کشور از کان‌لم یکن شدن اصلاح آیین‌نامه کنترل ساختمان در صورت تصویب اصلاحیه قانون نظام مهندسی ساختمان خبر داده و گفته است: اصلاح آیین‌نامه کنترل ساختمان نه کیفیت ساخت وساز را بالا می‌برد و نه گلوگاه های موجود صنعت ساختمان را باز می‌کند بلکه فرآیند ساخت‌وساز را پیچیده می‌کند.

بیشتر بخوانید :  کاهش عوارض صادراتی محصولات کشاورزی/ جهش ۷۰درصدی صادرات کالا به قطر

فرج‌الله رجبی با بیان این‌که شهرداری اعتراف کرده شرایط لازم برای قبول مسئولیت بازرسی ساخت و سازها را ندارد، افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان به عنوان مهم‌ترین رکن در اصلاح آیین نامه حذف شده است.

وی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر راه و شهرسازی مبنی بر این‌که خبرنگاران انتظار دارند مسئولان در حوزه مسکن فیل هوا کنند،‌ بیان کرد:‌ کسی انتظار ندارد آقای وزیر در حوزه مسکن فیل هوا کند اما ایشان اگر یک گنجشک هم در آسمان مسکن هوا کند برای ما کفایت می‌کند.

به گزارش تسنیم اواخر شهریور امسال معاون وزیر راه و شهرسازی از بررسی اصلاح آئین‌نامه کنترل ساختمان در هیئت دولت خبر داده و گفته بود: اصلاح آئین‌نامه مذکور در دستور کار هیئت دولت قرار گرفته است و برای چندمین بار این آئین‌نامه به نظرخواهی گذاشته شد.

حامد مظاهریان با بیان این‌که در این زمینه پیشنهاداتی دریافت شده است، تصریح کرد:‌خوشبختانه به نظر می‌رسد بحث‌ها در این باره به کفایت رسیده و صحبت‌ها در رابطه با اصلاح آئین‌نامه کنترل ساختمان شنیده شده است.

وی با بیان این که هم اکنون این آئین‌نامه در پروسه تصویب در هیئت دولت است، افزود:‌ با توجه به این که وزاری جدیدی در دولت هستند مشورت‌های بیشتری برای این آئین‌نامه انجام می‌شود.

طی چند سال اخیر اصلاح آیین‌نامه کنترل ساختمان به محلی برای نزاع بین دستگاه‌های ذی‌ربط ساختمان سازی در کشور تبدیل شده است. وزارت راهی‌ها معتقدند با اصلاح آیی‌نامه، امضافروشی برخی مهندسان در ساخت و سازهای کشور که تبعات جبران ناپذیری را برای کشور به دنبال دارد، حذف می‌شود. در سوی دیگر برخی مهندسان عضو شورای نظام مهندسی ساختمان نظری مخالف را دارند و معتقدند با اصلاح آیین‌نامه آنها ضرر می‌کنند.

بیشتر بخوانید :  مصرف سموم کشاورزی در ایران نصف متوسط دنیاست- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی شرط داوریتجهیزات شبکه سوپیتاتجهیزات شبکه ویکی پدیاترخیص خودرو بنزترخیص خودرو تهرانترخیص کا لا از گمرک بوشهرترخیص کار کرجترخیصکار مرز خسرویثبت نام کارت بازرگانی زنجانحجم واردات خودروحساب پي پال چيستحقوق حمل و نقل بین المللی هواییحمل بار دریایی از چینحمل و نقل هوایی آرامکسحمل و نقل هوایی حیواناتخريد تجهيزات ورزشيخرید ابزار همه کارهخرید المان خنک کنندهخرید اینترنتی بلیط سینماخرید اینترنتی تابلو دیواری مدرنخرید اینترنتی کراتین مو برزیلیخرید تجهیزات مهد کودکخرید خط تولید حلبرهگیری مرسولات پستی مشهدسریعترین پستصادرات پوست گوسفندیصدور مستر کارتصدور مستر کارت توسط بانکصرافی بختیاریضرورت حمل و نقل پایدارطناب حمل بارفروش پی پال وریفایفروش تستر دلارفروش خط تولید شیشه سکوریتقوانین جدید گمرک خودروقوانین گمرکی فرودگاهقیمت کارگو ترکیهكلمات واردات ع النبعکارت بازرگانی جدیدکارت بازرگانی فارسگمرک چتمقاله صنعت حمل و نقل هوایینحوه ترخيص كالا از گمركنحوه خرید از Ebay در ایراننمایندگی بوتان خ کارگرنمایندگی علی اکسپرس در ایرانواردات پوشاک دبیواردات خودرو هيبريدواردات مستقیم از چینواردات مصر 2014

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها