[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: عدم کاهش قیمت اجناس در بازار علی‌رغم کاهش نرخ ارز مساله‌ای است که یک اقتصاددان حل شدن آن را در گرو ایجاد اعتماد عمومی از ثبات نرخ ارز ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، کاهش قیمت ارز (نسبت به نقطه عطف ۲۰ هزار تومانی دلار) باعث شده تا شهروندان انتظار کاهش قیمت سایر اجناس به موازات ارزانی دلار را داشته باشند، انتظاری که البته هنوز برآورده نشده و بسیاری از کارشناسان علت آن‌را در وجود انتظارات تورمی یا به عبارتی ترس از عدم تعادل بازار ارز در آینده می‌دانند.

در این باره مرتضی دلخوش با اشاره به کاهش قیمت‌ها در بازار آزاد ارز و عدم تاثیر آن بر نرخ تورم درباره علت این مساله اظهار کرد: یک علت این مساله را باید در چسبندگی قیمت‌ها جستجو کنیم. چسبندگی قیمت‌ها اصطلاحی است که به عدم کاهش نرخ تورم به همان سرعت افزایش آن اشاره می‌کند. در این شرایط مردم انتظار دارند دولت برای کاهش تورم اقدامی انجام دهد.

او با اشاره به سیاست‌های بانک مرکزی در کاهش نرخ دلار گفت که مردم منتظرند ببینند که این سیاست‌های بانک‌ مرکزی در کاهش نرخ دلار در بلندمدت هم ثبات خواهد داشت یا نه؛ اگر این سیاست‌ در بلندمدت هم ثبات داشته باشد آنگاه فعالان اقتصادی هم در رفتارهای اقتصادی خود تغییراتی خواهند داد که می‌تواند نرخ تورم را کاهش دهد.

این کارشناس با اشاره به اهمیت سرمایه‌ اجتماعی در تنظیم بازار و کاهش تورم ادامه داد: در این شرایط اعتماد مردم زمانی جلب می‌شود که مطمئن شوند روند کاهش نرخ ارز حداقل شش ماه طول می‌کشد. آن موقع است که تمایل مردم به سفته‌بازی کاهش پیدا می‌کند و دیگر ارز و سکه و طلا انبار نمی‌کنند.
در (۲۷ آذرماه) قیمت هر سکه طرح جدید تمام بهار آزادی سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و سکه تمام بهار طرح قدیم سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود و قیمت هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز یک میلیون و ۳۱۱ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۰۲ هزار و ۸۰۰ تومان بود.

همچنین نرخ خرید دلار در بانک‌ها باز هم کاهش یافت و به زیر ۹۹۰۰ تومان رسید. بانک‌ها در این روز نرخ خرید دلار را ۵۰ تومان کاهش دادند و هر دلار آمریکا را ۹۸۵۰ تومان خریدند و هر دلار آمریکا را نیز در سیستم بانکی خود به قیمت ۹۹۴۰ تومان فروختند.

بیشتر بخوانید :  پیاز ارزان شد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها