کشف ۷۵۸بشکه پیش ساز هروئین در گمرک شهیدرجایی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از گمرک، این محموله مواد مخدر در گمرک شهید رجایی و با هوشیاری ماموران گمرک و رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی و در رویه ترانزیت گمرک شهید رجایی کشف شد.

ماموران گمرک شهید رجایی بر اساس آسیب شناسی و ابلاغ شاخص های خطر از سوی مرکز مبارزه با جرائم سازمان یافته از جمله دستورالعمل کنترل ورود و خروج مواد شیمیایی و پیش سازهای مواد مخدر و همچنین تجزیه و تحلیل اطلاعات سامانه جامع گمرکی به یک کانتینر کالای ترانزیتی که از سوی یک شرکت حمل و نقل بین المللی تحت عنوان روغن اظهار شده بود و قرار بود این محموله که از کشور تایوان بارگیری شده بود به مقصد کشور افغانستان ترانزیت شود ، مشکوک می شوند.

با رصد اطلاعات سامانه جامع گمرکی ماموران گمرک دستور توقف ادامه فرآیند انجام تشریفات گمرکی برای ترانزیت این محموله به افغانستان را صادر و محموله برای بررسی های بیشتر توقیف و فک پلمپ و در نهایت پس از تخلیه ، ارزیابی فیزیکی می شود.

در بازرسی و ارزیابی این کانتینر توسط ماموران گمرک شهید رجائی که تحت عنوان روغن اظهار شده بود مشخص شد که ۲۱۰ گالن مجموعاً ۴۲۰۰ لیتر حاوی روغن و مابقی شامل  ۷۵۸ گالن مجموعاً به وزن ۱۵۱۶۰ لیتر حاوی مایع بی رنگ اسیدی با بوی تند است .

مواد شیمیایی مکشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیک تشخیص داده شد که ماده اولیه ساخت هروئین است . قیمت هر لیتر از این اسید در کشور افغانستان  ۱۳۰۰ دلار است . این چهارمین محموله پیش سازی است که در سال جاری توسط گمرکات کشور توقیف می شود .

کشفیات پیش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرک در نیمسال اول سالجاری ۱۰۰ درصد افزایش داشته است و ماموران گمرک موفق شدند در این مدت بیش از ۳۷ تن پیش ساز مواد مخدر که عمدتا هم ترانزیتی بود کشف و ضبط کنند .

دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (RILO) جدیدترین رتبه بندی گمرکات جهان را طی روزهای اخیر اعلام کرد که بر این اساس گمرک ایران در ۹ ماهه سال ۲۰۱۷ ،  رتبه اول دنیا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کرده است.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x