[ad_1]

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک از کاهش حجم قاچاق پوشاک خبر داد و گفت: شاید بهتر باشد که اجرای طرح‌هایی مانند راه‌اندازی سامانه تجارت و نصب شناسه بر روی کالاها، ابتدا به صورت آزمایشی در یک یا چند شهر امتحان شده و پس از برطرف‌سازی ایرادات به شکل ملی اجرا شود.

ابوالقاسم شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به سوالی در خصوص تاثیرگذاری اجرای طرح‌هایی مانند رونمایی از سامانه تجارت و نصب شناسه تولید بر روی کالاها، اظهار کرد: ما از هرگونه طرحی که به رصد و کنترل واردات کالای غیرمجاز منجر شود استقبال می‌کنیم اما به هر صورت اجرای اینگونه طرح‌ها نیازمند تحقیقات گسترده است و در صورتی که اجرای چنین طرح‌هایی به شکل پخته و تحقیق کرده انجام نشود ممکن است نتایجی مانند طرح شبنم به دنبال داشته و نیمه تمام بماند.

وی ادامه داد: البته برای مبارزه با کالای قاچاق راه‌های متعددی وجود دارد اما کد گذاری هم یکی از این اقدامات است که به نوعی حق مشتری محسوب می‌شود که بداند کالایی که خریده دارای چه مشخصاتی بوده و از چه طریق تهیه و توزیع شده است. بهره‌مندی کالاها از شناسنامه در کشورهای مختلف دنیا نیز اجرا می‌شود و در ایران هم در صورتی که تحقیقات مناسب بر روی آن صورت گرفته باشد می‌تواند نتایج مثبتی به همراه داشته باشد.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک با بیان این که طی ماه‌های گذشته واردات پوشاک قاچاق تا حدی ساماندهی شده و ابلاغیه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه برندهای پوشاک شرایط ویژه‌ای برای واردات این شرکت‌ها مشخص کرده، عنوان کرد: البته همیشه واردات قاچاق جزو دغدغه‌های اصناف بوده، اما به هرحال امسال این رویکرد به شکل قابل توجهی تغییر کرده و بر همین اساس تولیدکنندگان با انگیزه بیشتری مشغول کار هستند. البته هیچ گاه نمی‌توان ادعا کرد کالای قاچاق به صفر می‌رسد، اما به هر صورت اگر تولیدکنندگان ما تولیداتی با کیفیت و با قیمت مناسب داشته باشند جایی برای رقابت با کالای قاچاق باقی نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید :  اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا با همکاری فائو/ از خروج سالانه ۵میلیون دلار ارز جلوگیری می‌شود

شیرازی در عین حال گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و نامگذاری امسال، تولیدکنندگان با انگیزه‌ای مضاعف به فعالیت پرداخته و با راه‌اندازی کمپین حمایت از تولید داخل شرایط بهتری بر این عرصه حاکم شده است. از سوی دیگر در قیاس با سال گذشته شاهد کاهش حجم واردات قاچاق بوده‌ایم. در چنین شرایطی اگر فرهنگ‌سازی مناسب صورت گرفته و مردم برای استفاده بیشتر از تولیدات داخلی ترغیب شوند قطعا شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی داوریاتاق بازرگانی دبیاتاق بازرگانی طالقانیاخبار جدید گمرک بازرگاناخبار گمرکاتارسال پول به ایران از هلندارسال پول به خارج از ایرانپرداختهای پی پالپست بین المللی آرامکسپی پال مالزیترخیص کاران بندر انزلیحمل هوایی بار از چینحمل و نقل بین المللی چیستحمل و نقل پایان نامهحمل و نقل زمینی به ترکیهحواله دلار استرالیاخدمات بار هواپیمایی هماخريد وفروش دلارخرید اینترنتی تلویزیونخرید اینترنتی طلا دست دومخرید تجهیزات گوشیخرید تجهیزات نظامیخرید مکمل از سایت خارجیخرید و فروش تجهیزات آزمایشگاهیرهگيري مرسولات سفارشيسود واردات خودرو از دبیصادرات پای مرغ به چینصادرات فولادصادرات هوایی کالاصرافی دوقرونصرافی رادینصرافی ک یشفروش خط تولید حلبفریت بار اصفهانفریت بار مسافریقوانین گمرک برای خانواده شهداقیمت فریت بار ایران ایرکارت بازرگانی ثبت نام تهرانکارگوناگونگمرک اصفهانگمرک جمهوری اسلامی ایران نرخ ارزگمرک کرمانمراحل ترخیص خودرو پلاک اروندمسئولیت مدنی در حمل و نقل هوایی کالا و مسافرمستر کارت پاسارگادهزینه پست بین المللی Dhlواردات پرتقال مصریواردات جو دامیواردات خودرو از چینواردات کامیون دست دوم

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها