[ad_1]

میائویی وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزوده و هزینه‌های آب، برق و گاز تولیدکنندگان داخلی، از جمله اقداماتی است که در سال جاری میلادی به منظور افزایش کیفیت و بهره‌وری تولیدات در دستور کار دولت این کشور قرار گرفته است.

گروه اقتصاد کلان روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: بسیاری از کشورهای پیشرفته به منظور حمایت از تولید داخلی، سیاست های تشویقی مختلفی را در دستور کار قرار می دهند.

این کشورها در قالب قوانین هوشمندانه به دنبال اعمال سیاست هایی هستند تا بدین وسیله تولیدات کشورشان از سطح کیفیتی مناسبی برخوردار شود. علاوه بر این، سیاست های تشویقی با هدف بهبود صادرات نیز اعمال می شود.

مالیات ابزار مهم دولت در جهت دهی به فعالین اقتصادی

یکی از این سیاست های تشویقی، کاهش مالیات تولیدکنندگان است. در واقع سیاست های مالیاتی یکی از مهم ترین ابزار های در اختیار دولت به منظور جهت دهی به فعالین بازار است تا به سمت افزایش کیفیت و کمیت تولید، در بخش های مد نظر دولت حرکت نمایند.

کشور چین از جمله کشورهایی است که این سیاست های تشویقی برای حمایت از تولید را در دستور کار خود قرار داده است. تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۱۷ میلادی، حدود ۱۲تریلیون دلار بر اساس ارزش اسمی دلار و ۲۳ تریلیون دلار بر اساس قدرت برابری خرید برآورد شده است.

کاهش مالیات تولیدکنندگان با هدف افزایش بهره وری در چین

میائویی وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در حاشیه یک نشست خبری اعلام کرد: کاهش مالیات بر ارزش افزودهتولیدکنندگان در سال جاری میلادی، از جمله اقدامات اصلی دولت چین است.

بیشتر بخوانید :  دو پیامد رشد قیمت نفت در اقتصاد/ ورود ارز به کشور افزایش می‌یابد

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین با بیان اینکه تولیدکنندگان، ارزش افزوده بسزایی برای کشور ایجاد می کنند، افزود: کاهش هزینه های آب، برق و گاز بخش تولید، از دیگر اقداماتی است که در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت.

میائومی با بیان اینکه هدف اصلی از کاهش مالیات تولیدکنندگان، افزایش بهره وری و کیفیت تولیدات چینی است، تصریح کرد: دولت این کشور به منظور تسهیل فرآیندهای تولید و کمک به تولیدکنندگان چینی، به منظور حضور در بازارهای صادراتی، دست به این اقدام زده است.

اعمال سیاست بازپرداخت در صنایع راهبردی چین

وی با بیان این نکته که بازسازی بخش تولید از برنامه های اصلی دولت چین است، تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان باسیاست های بازپرداخت در صنایعی همچون خودرو، کشتی سازی و حمل و نقل هوایی در دستور کار دولت این کشور قرار گرفته است.

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین با اشاره به اینکه تدوین بسته سیاست صنعتی جامع در سال ۲۰۱۹ میلادی از اولویت های دولت این کشور است، تصریح کرد: برنامه ریزی مدون به منظور توسعه فعالیت های تولیدی با تأکید بر افزایش بهره وری و کیفیت تولیدات و یکپارچه سازی خدمات پیشرفته در دستور کار دولت چین است.

میائومی در پایان اظهار کرد: با اقداماتی نظیر تأکید ویژه بر بازار بزرگ داخلی به عنوان موتور ایجاد تقاضا برای تولیدات داخلی، یکپارچه سازی سیستم صنعتی، ایجاد نوآوری در صنایع، بهره گیری از زیرساخت های توسعه یافته و محیط تجاری مطلوب، می توان بسیاری از چالش های فعلی را برطرف نمود.

لازم به ذکر است اقدامات مذکور در بیانیه ای توسط وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک کنفرانس اقتصادی منتشر شده است.

بیشتر بخوانید :  بازگشایی موقت دولت فدرال بورس آمریکا را مثبت کرد/کارشناسان:نگرانی‌ها پابرجاست

مقاومتی نیوز/

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها