[ad_1]

به گزارش تراز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت تحت تأثیر فشار افزایش ذخایر استراتژیک کشورها و تشکیک درباره اینکه اوپک توانایی اجرای تعهدات خود برای کاهش تولید را ندارد، کاهش یافت.

امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت بشکه‌ای ۴۷ دلار معامله شد، نفت وست‌تگزاس آمریکا هم ۴۴ دلار و ۶۹ سنت به فروش رفت.

براساس گزارش رویترز، هر دو شاخص نفت خام برنت و وست‌تگزاس تمام افزایش‌های خود را که تا آخر سال گذشته میلادی و پس از توافق کشورهای اوپک و غیر اوپک مبنی بر کاهش تولید به دست آورده بودند را از دست دادند.

اوپک و اعضای اوپک و هم‌پیمانانش برای کاهش تولید نفت تا مارس۲۰۱۸ متعهد شدند.

در این میان تاماس وارگا تحلیلگر در لندن می‌گوید: بازار بسیار وحشتناک است.

قیمت نفت خام از ۲۵ می یعنی زمانی که کشورهای اوپک برای تمدید کاهش تولید نفت تا ۹ ماه دیگر متعهد شدند ۱۲ درصد افت کرده است. 

۲۵ می کشورها اوپک و غیر اوپک متعهد شدند تا کاهش تولید نفت شان را تا مارس ۲۰۱۸ روزانه ۱.۸ میلیون بشکه ادامه دهند اما افزایش تولید نفت در آمریکا که در این طرح هم مشارکتی ندارد ۱۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته و به ۹.۳۳ میلیون بشکه در روز رسیده است.

 افزایش تولید در لیبی و نیجریه و نیز افزایش تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا تصویر مبهمی را درباره استراتژیکی آینده اوپک ترسیم کرده است.

در این میان اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیش‌بینی‌هایی از کاهش ۴۶۰ هزار بشکه‌ای تولید داخلی این کشور را مطرح می‌کند.

بیشتر بخوانید :  صادرات کالاهای وارداتی با ارز ۴۲۰۰ تومانی ممنوع شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

اما در این میان کشورهای اوپک انتظار دارند که تولید آمریکا در سال ۲۰۱۷ به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد. این مسئله به افزایش میزان عرضه در بازارها دامن خواهد زد.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز می‌گوید، انتظار دارد میزان عرضه در سال آینده از تقاضا پیشی بگیرد. این مسئله با وجود اینکه مصرف روزانه نفت جهان برای اولین‌بار به ۱۰۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید اتفاق می‌افتد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی بجنوردارسال پول به قبرساموزش خرید از Amazonبانک صادرات 1176پست اکسپرستجهیزات شبکه در بندرعباستجهیزات نصب شبکهترخیص خودرو از گمرک بندرعباسترخیص کار کالا از گمرکترخیص کاران گمرکترخیص کالا از گمرک خرمشهرترخیص کالا شخصیثبت نام کارت بازرگانی هوشمندحمل بار سعادت آبادحمل و نقل بین المللی ریلیحمل و نقل شهریحمل و نقل شهری تهرانحمل و نقل هوایی مراغهخرید ابزار برقخرید ابزار خانگیخرید ابزار خیاطیخرید ابزار فرش بافیخرید از سایت Amazonخرید اینترنتی آمازونخرید اینترنتی ذرت سازخرید پوشاک از سایت های خارجیخرید تجهیزات ال 90سایت خرید اینترنتی آمازونشرکت حمل و نقل بين المللي خليج فارسشرکت حمل و نقل بین المللی صبوران ترابرشرکت واردات تجهیزات دندانپزشکیصادرات داروصادرات سیبصادرات صنایع دستیصرافی قاسمی فردعطر کارگوفروش خط تولید چیپس دست دومفروش گیره ابزارفریت بار ایران ایرقیمت خرید دلار در بازار آزادکارمزد حواله یوروکرایه حمل کانتینر از چین به ایرانهزینه حمل دریاییهزینه حواله یوروواردات تراکتور از دبیواردات خودرو آمریکاواردات خودرو کارکردهواردات خودرو نیسانوضعیت واردات خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها