[ad_1]

طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی در پی رشد ارزش دلار که سبب شد تقاضای سرمایه‌گذاران برای این فلز ارزشمند محدود شود، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز بازار سنگاپور ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۲۸۷.۶۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه تا رکورد ۱۲۹۱.۸۶ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو ماه گذشته بود.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۹۳.۸ دلار ایستاد.

به گفته ریچارد شو، مدیر صندوق سرمایه‌ گذاری هوآن گولد چین، احتمالا تنش‌های ژئوپلتیکی فروکش کرده‌اند، بنابراین طبیعی است که طلا اندکی کاهش قیمت پیدا کند، اما این مسئله بسیار غیرقابل پیش بینی است زیرا قیمت‌ها به دلیل برخی تغییرات ممکن است به رکورد بالای دیگری افزایش پیدا کند.

دلار روز دوشنبه در برابر ین ژاپن افزایش یافت و از پایین‌ترین رکورد چهار ماه اخیرکه هفته گذشته ثبت کرده بود، فاصله گرفت. شاخص دلار که این ارز را در برابر سبدی از ارزهای بزرگ دنبال می‌کند، تقریبا تغییری نداشت و در ۹۳.۱۰۹ واحد ایستاد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، روز جمعه کره شمالی را هدف تهدید جدیدی قرار داد و اعلام کرد: ارتش آمریکا آماده مداخله است در حالی که پیونگ یانگ وی را متهم کرد شبه جزیره کره را به آستانه جنگ هسته‌ای کشانده است. ریسک‌های ژئوپلتیکی کمک می‌کند تقاضا برای دارایی‌هایی مانند طلا که سرمایه‌ گذاری مطمئن شناخته می‌شوند، تقویت شود.

از سوی دیگر رشد کمتر از حد انتظار نرخ تورم در آمریکا نشان می‌دهد که ممکن است بانک مرکزی این کشور متقاعد شود افزایش نرخ‌های بهره را تا دسامبر به تاخیر بیندازد. طلا به افزایش نرخ‌های بهره فوق‌العاده حساس است، زیرا نرخ‌های بهره بالاتر به جذابیت سرمایه‌ گذاری‌ در این فلز که بسوددهی ندارد، لطمه می‌زند.

بیشتر بخوانید :  قیمت بالا و درشتی مرغ‌ها مانع صادرات شد

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۷.۱۲ دلار رسید. هر اونس پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و ۹۷۸.۹۵ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۸۹۱.۶۵ دلار ایستاد.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب ها09602 صادراتاتاق بازرگانی یرانارسال پول به کاناداپیگیری شماره مرسوله پستیترخیص کالا از بندر گناوهحمل بار سیر و سفرحمل و نقل زمینی به اروپاحمل و نقل سپهر غربحمل و نقل گاز مایعحمل و نقل ناوگانخدمات بار هوایی گیتی رسان کالاخرید ابزار طراحیخرید اینترنتی لباس مجلسی ارزانخرید اینترنتی لیفان 620خرید تجهیزات چاپخرید تجهیزات حرفه ای عکاسیخرید تجهیزات غواصیخرید خط تولید الکترودخرید خط تولید بلوک clcخرید خط تولید نایلون و نایلکسخرید دلار سناخرید لوازم ابزارخرید لیوان یوونتوسخرید محصولات از ebayخرید و فروش دلارخرید ویزای الماندانلود سایفون 3 سایت امازوندانلود سایفون از سایت امازونرهگیری مرسولات خودرورهگیری مرسولات گذرنامهرهگیری مرسوله پستی خارج از کشورستاد ترخیص خودرو قزوینصادرات 807صادرات سنگ آهنصادرات لاک پشت به چینصادرات میوه خشک به روسیهصرافی طاهری در تهرانفروش عطر کارگوقوانین گمرکات افغانستانقیمت بیت کوین به دلارگمرک غربمستر کارت دائمینحوه واردات از چیننقاط ضعف گمرکهمایش حمل و نقل 93واردات بلبرینگ از چینواردات حبوبات در سال 92واردات زغال از چینواردات زغال چوب از چینواردات شکر

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها