کاهش صادرات کالاهای غیرنفتی خوزستان باید جبران شود 

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا شریعتی شامگاه گذشته در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اظهارکرد: صادرات امر مهمی است و موانع موجود باید به شکل صحیحی اصلاح شوند. 

وی ادامه داد: امور مالیاتی باید در مقابل تولیدکنندگان و صادرکنندگان انعطاف بیشتری داشته باشند تا فضای کسب و کار بهبود یابد و در این صورت است که می توان شاهد اشتغال بیشتر در استان باشیم. 

شریعتی بر تعامل گرا بودن دستگاه های مربوطه با بخش تولید و تجارت استان تاکید کرد و افزود: با توجه به اینکه صادرات کالاهای غیرنفتی در سال جاری نبست به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است، لازم است تا این روند به زودی و با رفع موانع صادرات، جبران شود. 

استاندار خوزستان تصریح کرد: تجار استان نسبت به قیمت بالای تعرفه صادرات کالا و اخذ آن توسط کشور عراق اعتراض دارند و به همین منظور از سفیر این کشور در ایران برای شرکت در جلسه آینده شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی دعوت خواهد شد تا از نزدیک در جریان مشکلات تجار ایرانی قرار بگیرد. 

دریافت مالیات بر ارزش افزوده آب بهائی مجتمع های پرورش ماهی استان توسط امور مالیاتی و سازمان آب و برق خوزستان به اختلافی جدی تبدیل شده است که طی چهارساعت جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، باز این مشکل پاربرجا ماند. 

در حالی که پرورش دهندگان مجتمع های آبزی پروری در استان خود به برداشت آب از رودخانه اقدام می کنند و در این راستا هیچگونه بهبود کیفیتی در آب مصرفی این مجتمع ها صورت نگرفته، با این وجود سازمان آب و برق و امور مالیاتی استان اقدام به اخذ ارزش افزوده آب بهاء کرده اند. 

اینگونه دریافت مالیات از تولیدکنندگان واکنش کیخسرو چنگلوایی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان را درپی داشت و در این باره، بیان داشت: شوری و کیفیت نامطلوب آب مجتمع های آبزی پروری استان همچنان تداوم دارد و بر اساس موئلفه های قانونی ، اخذ مالیات بر ارزش افزوده نیاز به بهبود کیفیت حداقلی دارد که این امر در حال حاضر صورت نگرفته است. 

در ادامه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، معاون توسعه تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان نیز به جمع معترضان به نحوه اخذ مالیات از صادرکنندگان آبزیان پیوست و بیان داشت: بر اساس قانون، دریافت هرگونه مالیات و عوارض از کالاهای غیرنفتی ممنوع است. 

یونس حسین نژادیان، افزود: صادرکنندگان زمین گیر شده اند و با وجود اینکه مناطق آزاد طی سالهای آینده نیز از پرداخت مالیات معاف هستند و بخش عمده صادرات استان از طریق منطقه آزاد اروند انجام می شود، بهتر است که امور مالیاتی پرونده مشکلات به وجود آمده برای تجار خوزستانی را ببندد تا بیش از این استان با مشکل تولید و صادرات مواجه نشود. 

همچنین استاندار خوزستان در پایان این جلسه در واکنش به اقدام اتاق بازرگانی استان در اهدای لوح تقدیر به مدیرکل امور مالیاتی خوزستان به مزاح گفت: «تا کنون ندیده ام اداره و مدیری که دائم در حال گرفتن پول از دیگران است، مورد تقدیر قرار بگیرد».

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x