در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به راهکارهایی اشاره می کنیم که با توجه به آن ها می توانید خطرات ناشی از واردات کالا از چین را به حداقل ممکن برسانید.

در نتیجه واردات از چین، می توانید انواع گوناگون از کالاهای مورد نظر برای شرکت و کسب کار خود را از این کشور تامین کنید. فروشندگان در این کشور کالاها را با قیمت های پایین می فروشند و مسئله رقابت نیز در بین فروشندگان وجود دارد.

چندین کالا وجود دارد که آن ها را به عنوان کالاهای غیر ایمن احتمالی به یاد می آوریم. به طور مثال، از اسباب بازی، غذای حیوانات خانگی گرفته تا لوازم الکترونیکی و محصولات از این دست، در این دسته جای می گیرند.

در هنگام واردات از چین، مسائل بسیار زیادی هستند که باید به آن ها توجه کرد؛ مانند حمل و نقل بین المللی، کیفیت و فاکتورهای دیگر.

بیشتر بخوانید: سرویس حمل هوایی اقتصادی از چین به ایران

اگر قصد دارید کالاهای مورد نظر خود را از کشور چین وارد کنید، با توجه به این ۶ نکته می توانید کارتان را راحت تر آغاز کنید.

نکته هایی که در این مقاله به آن ها اشاره شده است، عبارت اند از:

  • یافتن یک نماینده خرید قابل اعتماد در چین
  • انتخاب فروشندگان مناسب
  • کیفیت محصول و دریافت کالای نمونه
  • واردات : به حس ششم خود اعتماد داشته باشید
  • تنظیم قرارداد واضح و شفاف
  • اهداف خود را مشخص کنید

۱. یافتن یک نماینده خرید قابل اعتماد در چین

یافتن یک نماینده قابل اعتماد و مطمئن در چین اهمیت بسیاری دارد. همکاری با نماینده خرید به منزله کاهش خطرات ناشی از واردات می باشد. این نمایندگی در حوزه تایید کارخانه، کنترل کیفی محصول، تنظیم موارد مرتبط با حمل و نقل و خدمات ترخیص بار از گمرک فعالیت می کنند.

بیشتر بخوانید :  سورسینگ کالا برای فروشندگان سایت آمازون–7 نکته کلیدی {راهنمای 2021}

بیشتر بخوانید: نماینده سورسینگ در چین

یکی دیگر از کارهایی که نماینده خرید می تواند انجام دهد، خرید محصولات متفاوت با توجه به تقاضا و نیازمندی های شما می باشد. از این رو، در زمان صرفه جویی شده و بازده افزایش می یابد.

متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس می توانند به عنوان نماینده خرید از سوی شما در کشور چین شروع به فعالیت کنند و باعث افزایش بازده شرکت تجاری شما شوند.

فروشنده قابل اطمینان در چین

۲. واردات از چین : انتخاب فروشندگان مناسب

دومین نکته ای که باید به آن توجه کنید و از دیگر نکات مهم تر است، انتخاب فروشندگان با صلاحیت است. در هنگام واردات کالا از کشورهای دیگر، چالش های کم نظیری پیش روی تان قرار خواهد گرفت، مانند مسافت جغرافیایی، موانع زبان و تفاوت های فرهنگی.

معتبر بودن فروشنده یا تامین کننده کالا اهمیت بسیاری دارد که باید به آن توجه کنید. خوشبختانه، امروزه درباره هر کدام از فروشندگان نظرات زیادی در وب سایت ها ثبت شده است.

علاوه بر این، از ان جایی که متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس سالیان سال است که در این زمینه فعالیت می کنند، می توانند یک فروشنده یا تامین کننده مناسب برای شما انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: بازرسی و تایید اعتبار فروشنده

اگر چندین اصطلاح کوتاه در زبان رسمی کشور چین بیاموزید، تا حدودی از مشکل مانع زبانی عبور کرده اید.

انتخاب فروشنده مناسب

۳. کیفیت محصول و دریافت کالای نمونه

در زمان انتخاب کالا، توصیه می کنیم که کمی بیشتر بابت دربافت کالای نمونه هزینه کنید. با این کار، از دریافت بهترین کیفیت کالا برای شرکت تجاری تان اطمینان خواهید یافت.

بیشتر بخوانید: چگونه از taobao.com و Tmall خرید کنیم؟ راهنمای جامع {۲۰۲۱}

بیشتر بخوانید :  انواع حواله ارزی قابل استفاده در پرداخت های بین المللی

کمی در این مرحله زمان بگذارید و کاهالایی که فکر می کنید عالی هستند و مردم حاضرند برای آن ها هزینه کنند را پیدا کنید. درباره کالاها سئوالاتی بپرسید، درباره آن ها تحقیق کرده و به نظرات توجه کنید.

کیفیت محصول در واردات

۴. واردات : به حس ششم خود اعتماد داشته باشید

حس ششم بهترین ابزاری است که به آن مجهز شده اید. با کمک این توانایی می توانید مسائل را سریعا و بدون نیاز به آوردن دلایل آگاهانه، درک کنید.

بعضی از فروشندگان تا حدودی دوستانه برخورد می کنند. شاید به نظرتان این که یک فروشنده هر روز یا حتی ۲ تا ۳ بار در روز ایمیل دهد به دلیل تفاوت های فرهنگی باشد اما در واقع بیشتر به کلاهبرداری شباهت دارد.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

در این جور مواقع اگر حس ششم با کارهای تان موافق نبود، فورا به او گوش دهید. بد نیست اگر به فروشندگان تا حدی شک کنید.

اعتماد به حس ششم در واردات

۵. تنظیم قرارداد واضح و شفاف

قراردادی که با فروشنده امضا می کنید باید واضح بوده و شرایط پرداخت و ارسال مرسوله در آن ذکر شده باشد. از این رو، دیگر مسائلی مانند اختلال در فرایند حمل و نقل و درست متوجه نشدن شرایط پیش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: من هم میخواهم از چین کالا وارد کنم

اگر مشکلی پیش آمد، وکیل خود را در جریان قرار دهید. در قرارداد باید نحوه و شیوه پرداخت در زمان درخواست پرداخت و پرداخت با ارز رایج مورد نظر ذکر شود.

ما در گروه تجاری ققنوس نیز می توانیم این موارد را برای تان بررسی کنیم تا مشکلی پیش نیاید.

تنظیم قرارداد در واردات از چین

۶. واردات از چین : اهداف خود را مشخص کنید

قبل از این که برای واردات کالا اقدام کنید، اول از همه باید مشخص کنید که هدف تان از این کار چیست. اگر به دنبال کالاهای ارزان قیمت هستید، حتما باید از منابع معتبر و قابل اعتماد کالاهای خود را خریداری کنید.

بیشتر بخوانید :  وزارت صنعت به واردکنندگان تضمین دهد

بیشتر بخوانید: کانتینر باری ؛ راهنمای کامل انواع کانتینر حمل بار ( ۲۰۲۱)

اگر به دنبال واردات کالایی هستید که هنوز در کشور خودتان به فروش نرفته است، حتما از قانونی بودن این کالا در کشور خود اطلاع داشته باشید.

انتخاب هدف در واردات از چین

نکات دیگر

  • برای هر کالا یک برنامه تهیه کنید تا نکات مورد نظر را فراموش نکنید.
  • آیا باید جواز واردات دریافت کنید؟
  • نوع حمل و نقل و ارسال کالا را مشخص کنید. اگر می خواهید کالا فوری به دست تان برسد، شیوه هوایی را انتخاب کنید اما برای حمل و نقل کالاهای زیاد، شیوه دریایی بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید: حمل دریایی از چین: صفر تا صد حمل و نقل دریایی محموله از چین (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

نتیجه گیری

صرف نظر از این که چرا و چگونه می خواهید کالاهای خود را از منابع خارجی تامین کنید، باید از خطرات ناشی از واردات نیز اطلاع داشته باشید. به منظور مقابله با خطرات احتمالی، یک برنامه و استراتژی تهیه کنید. همیشه به حس ششم تان گوش دهید. به این نکات گفته شده از وب سایت گروه تجاری ققنوس توجه کنید تا به شهرت و اعتبار شرکت تجاری تان آسیبی وارد نشود.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها