[ad_1]

مسعود کرباسیان، رییس کل گمرک ایران در هفته های گذشته از برنامه جدید گمرک برای کاهش تشریفات گمرکی صادرات کالا و ارائه تسهیلات جدید به صادرکنندگان در گمرک خبر داده بود که این بخشنامه به گمرکات اجرایی جهت اجرا ابلاغ شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبِنا، این بخشنامه از ۱۷ تیر ماه سالجاری در تمام گمرکات اجرایی خواهد شد که گام مهمی پس از الکترونیکی شدن گمرک در حوزه صادرات به شمار می رود و کاملا مشخص است که توان گمرک ایران پس از تکمیل گمرک الکترونیک و هوشمندسازی تشریفات گمرکی افزایش قابل توجهی یافته و راه را برای پیاده‌سازی مدیریت هوشمند و سیستمی باز کرده است.

بر اساس بخشنامه جدید گمرک و در راستای تحقق اهداف عالی سازمان جهت تسریع و تسهیل انجام تشریفات گمرکی که منجر به بهبود فضای کسب و کار خواهد شد، موارد ذیل جهت اجرا ازتاریخ ۱۳۹۶/۴/۱۷ در رویه صادرات به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده است:

۱‏- مسیراظهارنامه‌های صادراتی در سه بخش کنترل سطح یک (سبز)، کنترل سطح دو (زرد) و کنترل سطح سه (قرمز) در سیستم انتخاب مسیر تعیین می‌شود.

۲‏- واحدهای تولیدی درصورت تمایل می‌توانند در زمان اظهار محموله های صادراتی خود، آیتم «ارزیابی در محل» را انتخاب نموده. (انتخاب این آیتم به منزله درخواست سیستمی «ارزیابی در محل» است) تا در صورت تعیین مسیر کنترل سطح سه، عملیات ارزیابی، در محل انجام شود.

۳‏- در خصوص اظهارنامه های صادراتی که در کنترل سطح یک و کنترل سطح دو قرار گرفته و یا محموله های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل که در کنترل سطح سه قرار می‌گیرند، نیازی به ورود حامل ها به داخل گمرک مبدأ صادرات (به استثناء اظهارنامه هایی که گمرک مبدأ و مرز خروج یکسان باشد) و نیز نیازی به توزین در گمرک مبدأ (داخلی) نیست.

بیشتر بخوانید :  آمارسازی و تعریف و تمجیدهای دولت از خود کِی به پایان می‌رسد؟

۴‏- در سامانه جامع امورگمرکی، فرآیندهای کارشناسی و ارزیابی ادغام  و بررسی اظهارنامه ها در یک مرحله انجام می‌شود.

۵‏- بررسی اسنادی اظهارنامه‌های کنترل سطح دو توسط گمرک مبدأ انجام می‌شود.

۶‏- درخصوص حامل‌های مربوط به اظهار کالاهای کنترل سطح یک و کنترل سطح دو الزامی به الصاق پلمب نخواهد بود.

۷- به استثناء اظهارنامه‌هایی که درمسیر کنترل سطح سه قرار گرفته و در گمرک داخلی تشریفات گمرکی آنها صورت می‌گیرد، در سایر موارد درب خروج گمرکات مبدأ غیرفعال است.

۸‏- در اظهارنامه‌های «ارزیابی در محل» که در کنترل سطح سه قرار می گیرند الصاق پلمب و ثبت شماره آن توسط گمرک مبدأ صادرات صورت می‌گیرد.

۹‏- در اظهارنامه‌های صادراتی که در کنترل سطح یک یا دو قرارگرفته و یا محموله‌های صادراتی متقاضی ارزیابی در محل که در کنترل سطح سه قرار می گیرند، اطلاعات مربوط به حامل ها و بیجک‌ها باید توسط صاحب کالا یا اظهارکننده در سیستم پنجره واحد تجارت فرامرزی (EPL) ثبت شود.

۱۰- در خصوص کلیه محموله‌های صادراتی که در گمرکات داخلی اظهار می‌شوند و مطابق ضوابط جاری، صادرات آنها موکول به اخذ مجوز یا گواهی از سازمان‌های همجوار است، سیستم تا وصول مجوز مورد نیاز، اجازه ثبت اطلاعات حامل را به صاحب کالا (اظهارکننده) نخواهد داد.

۱۱‏- در مورد کالاهای مشمول کنترل سطح یک و کنترل سطح دو که از گمرکات مبدأ به گمرکات مرزی ارسال می‌شود، اعم از اینکه به صورت یکسره یا ترانشیپمنت از کشور خارج می‌شوند، الصاق پلمپ (عنداللزوم)،کنترل و بررسی کالابا اظهارنامه در مرز خروج صورت می پذیرد ودر خصوص کالاهای مشمول کنترل سطح سه نیز طبق مقررات مربوطه اقدام می‌شود.

بیشتر بخوانید :  صادرکنندگان غیرنفتی کشور حمایت می‌شوند

۱۲‏- در صورت کشف هرگونه مغایرت در اطلاعات مندرج در اظهارنامه های صادراتی، ویرایش اطلاعات اظهارنامه پس از بررسی و تأیید طبق مقررات توسط گمرک مرز خروج، در همان گمرک مرزی قابل انجام بوده و نیازی به بازگردانی اظهارنامه به گمرک مبدأ صادرات نیست.

۱۳‏- صدور پروانه الکترونیکی صادرات ، موکول به تأئید خروج محموله از مرز خواهد بود.

۱۴- نحوه اعلام وصول سیستمی محموله‌های صادراتی در گمرکات مرز خروج بدین صورت خواهد بود:

الف: در گمرکات دریایی، تسویه وزنی در خصوص کالاهای فله با استفاده از اطلاعات «درافت سوروی»، کالاهای مایع با استفاده از اطلاعات «اولیج سوروی» و مابقی کالاها بر اساس وزن مندرج در مانیفست صورت گرفته و تأئیدیه خروج پروانه بر اساس پروانه حرکت (پاس خروجی) کشتی صورت می‌گیرد.

ب: در گمرکات زمینی (اعم از اینکه به صورت یکسره یا ترانشیپمنت باشد)، تسویه وزنی و تأییدیه خروج پروانه باید براساس کامیونهای خروجی از درب خروج مرزی صورت گیرد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاانتقال پول به کارت صادراتبیت کوین بی بی سیبیشترین صادرات ایران به چینبیشترین واردات از چینتجهیزات شبکه در شیرازتجهیزات شبکه وایرلس 10 کیلومترتمدید کارت بازرگانی همدانجزوات ترخیص کالاحمل بار از زنجانحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل زمینی از ترکیهحمل و نقل بین المللی قیرحمل و نقل کالا از دبی به ایرانخريد كتاب خارجي از آمازونخرید اینترنتی پوشاک از چینخرید اینترنتی جامدادیخرید اینترنتی قرص وگادولخرید تجهیزات الکترونیکیخرید تجهیزات پمپ بنزینخرید خط تولید پلاستیک زبالهخرید دلار انلاینخرید طوطی امازونخرید کالا از سایت Ebayخرید کتاب از سایت امازونخرید ماشین از رده خارجخرید مستر کارت هک شدهسایت ای بی ام لنووسایت بازاریابی شبکه ای بیزصرافی آرینصرافی الیتصرافی راشدصرافی کیشصرافی گرجستانصرافی هایپر استارفروش خط تولید ژلهفروش خط تولید ژیلتفروش مستر کارت گلدفلتر كوين بيت لحمقوانين گمرك خودروکمیسیون ماده 11 حمل و نقلگمرک امام خمینیگمرک خروج طلاگمرک کرمانمراحل ترخیص خودرو سرقتینرخ حواله داخلی یوروواردات حیوانات خانگیواردات خط تولید سنگ مصنوعیواردات ژلاتینوب مانی خرید پورسوب مانی فروش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها