[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: ژاپن می گوید به دلیل کمک های مالی غیرقانونی که کره جنوبی در اختیار شرکت های کشتی سازی این کشور قرار می دهد، علیه کره به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  روزنامه ژاپن تایمز روز پنجشنبه گزارش کرد این کشور در شکایت خود آورده است که کره جنوبی به اشکال غیرقانونی کمک های مالی را در اختیار این شرکت ها قرار داده است.

در شکایت دولت ژاپن علیه کره جنوبی به سازمان تجارت جهانی آمده است که این کشور کمک های خود را در اختیار شرکت های مذکور، کارخانه های سازنده نفتکش و کشتی های حامل گاز طبیعی مایع ( ال ان جی ) قرار می دهد و در زمینه های مختلف از تحقیقات ذی ربط گرفته تا تولید این کشتی ها به آنها کمک می کند.

گزارش ادامه می دهد چنین کمک هایی به انواع مختلف و به طرق غیرمجاز دراختیار شرکت های کشتی سازی قرار می گیرد و باعث می شود تا آنها از توان رقابتی بالایی در دریاها به نسبت دیگر شرکت ها برخوردار شوند.

ژاپن می افزاید کره جنوبی نه تنها به شرکت های خود بلکه به شرکت های کشورهای دیگر و مشتریان نیز کمک ها و حمایت های خرید و فروش می دهد تا معاملات بین آنها انجام شود و به این شکل شبکه فروش های شبیه سازی بوجود می آورد.

گزارش ژاپن حکایت از آن دارد که کره جنوبی وام ها و حمایت های مالی را از سال ۲۰۰۷ میلادی به این طرف در اختیار شرکت های ذی ربط از جمله شرکت کشتی سازی و مهندسی دریایی دوو قرار داده است.

بیشتر بخوانید :  سقوط سنگین بیش از ۳ درصدی وال‌استریت

شرکت های کشتی سازی کره جنوبی برای بالا بردن توان رقابتی خود بخصوص دربرابر چین در یک دهه گذشته زیرساخت های خود را به گفته ژاپن با همین کمک ها بازسازی کرده اند.کره جنوبی به مدت ۲ ماه فرصت دارد تا به این شکایت رسیدگی و آن را حل و فصل کند در غیراین صورت یک کمیته ویژه سازمان تجارت جهانی مسوول قضاوت درباره آن خواهد بود.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها