[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس این قرارداد که از امروز جمعه اجرا می شود و تا ۲۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ ادامه می دهد، اجازه می دهد ارزهای محلی بین دو بانک مرکزی ژاپن و چین به مبلغ ۲۰۰ میلیارد یوان یا ۳.۴ تریلیون ین (۳۰ میلیارد دلار) به مدت سه سال مبادله شود.
چین و ژاپن همچنین امروز چندین توافقنامه مربوط به تقویت روابط دوجانبه را امضا کردند و قول دادند تا همکاری در زمینه های مالی و تجاری را در زمینه های نوآوری و اوراق بهادار افزایش دهند.
‘لی که چیانگ’ نخست وزیر چین و ‘شینزو آبه’ همتای ژاپنی وی که اولین نخست وزیر این کشور است که در ۷ سال گذشته رسما از چین دیدار می کند، در مراسم امضای این قرارداد در تالار بزرگ خلق پکن حضور یافتند.
نخست وزیران دو کشور اعلام کردند قصد دارند با یک چرخش تاریخی مناسباتی بسیار نزدیک و دوستانه برقرار کنند و همکاری هایشان را در زمینه های مختلف گسترش دهند.
دو طرف در باره مساله هسته ای کره شمالی گفت و گو کرده و تاکید نمودند که با هم برای پیشبرد فرایند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره همکاری خواهند کرد.
نخست وزیران دو کشور همچنین که برای دومین بار از شروع سفر سه روزه رسمی آبه به چین از پنجشنبه دیدار و گفت و می کردند، خواستار پایان دادن به اختلافات و شروع دور تازه ای از همکاری ها با هدف برطرف کردن مناقشات شده و افزودند باید به شکنندگی مناسبات دیپلماتیک که از سال ۱۹۷۲ میلادی برقرار شده است، خاتمه داد.
نخست وزیر ژاپن گفت که ژاپن و چین وارد مرحله نوینی از مناسبات شده اند و توکیو خواستار پیشرفت در این مسیر است ما به دنبال تقویت روابط با پکن در بخش های مختلف هستیم.
آبه تصریح کرد اراده خود را برای عادی سازی روابط دیپلماتیک با کره شمالی جزم کرده است اما می خواهد قبل از آن پیش شرط حل مساله ربوده شدگان این کشور از سوی جاسوسان کره شمالی در دهه های ۷۰ و ۹۰ میلادی محقق شود.
وی گفت که توکیو و پکن سهم و مسئولیت سنگینی برای دستیبابی به صلح و ثبات در منطقه دارند و باید برای رسیدن به این هدف و حراست از امنیت منطقه با یکدیگر همکاری کنند.
نخست وزیران دو کشور همچنین در مصاحبه مطبوعاتی پس از دیدار امروز جمعه خاطر نشان کردند که نزدیک به ۵۰۰ توافقنامه و سند همکاری تجاری و اقتصادی امضا کرده اند.
نخست وزیر چین در این نشست اعلام کرد باید بسرعت پیمان تجاری کشورهای آسیا و اقیانوس آرام را که آمریکا جزو آن نیست، نهایی کرد.
آبه هم گفت روابط دو کشور ژاپن و چین از مرحله رقابتی به مرحله همکاری تغییر کرده است و دو کشور همسایه نباید یکدیگر را تهدید بدانند و باید بجای آن به دنبال همکاری باشند.
هر دو کشور قبول کرده اند که در زمینه محیط زیست، رفاه عمومی، بهداشت، نیروی انسانی، فناوری و بسیاری از عرصه های دیگر نواوری و همچنین همکاری در بازارهای ثالث با یکدیگر مشارکت کنند.
آبه پس از این ملاقات، در همایش طرح های زیربنایی در دانشگاه پکن حضور یافت و قرار است در ضیافت شام ‘شی جین پینگ’ رییس جمهوری خلق چین حضور یابد.
آساق**۲۳۱**۱۹۰۴**

بیشتر بخوانید :  افزایش قیمت مسکن، تنها ۱.۶ درصد

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها