چگونه هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهیم؟ {راهنمای ۲۰۲۱}

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

کاهش هزینه های حمل و نقل

آنچه در این محتوا میخوانید😃

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به شما شیوه هایی را آموزش می دهیم که با کمک آن ها می توانید هزینه های حمل و نقل دریایی خود را کاهش دهید.

نرخ روز حمل و نقل دریایی کالا و مرسوله در ماه جون سال ۲۰۱۹ از اتحادیه اروپا به شمال آمریکا به ازای هر کانتینر ۴۰ فوتی، ۲.۰۴۴ دلار بود.

در مقایسه با نرخ های سال گذشته شاهد افزایش ۴۲ درصدی در نرخ های سال ۲۰۱۹ بودیم. حتی در حمل و نقل های ارزان تر هم مسلما دل تان نمی خواهد که هزینه های بیشتری پرداخت کنید.

از این رو، با چه شیوه هایی می توانیم هزینه های حمل و نقل دریایی را تا جای ممکن پایین نگه داریم؟

شما در بعضی از افزایش نرخ های اقیانوسی و مسائل دیگر نقشی ندارید، به طور مثال در سطح ظرفیت یا قدرت دلار آمریکا.

علاوه بر این، حتی نمی توانید هزینه های افزوده مانند “عوارض نامتوازن تجاری” را هم کنترل کنید؛ که به تازگی بعضی از خطوط کشتی های بخار اعلام کرده اند که این نرخ را در خط حمل و نقل های خود از اروپای شمالی به آمریکا اعمال خواهند کرد.

برای این که موفق شوید و هزینه های کمتری بابت حمل و نقل دریایی پرداخت کنید، بهترین استراتژی ممکن که می توانید پیش بگیرید، این است که تا آخر ظرفیت کانتینر در آن کالا و محصول قرار دهید و در شهر مقصد هم نیازی به پرداخت هزینه های ارسال به درب خانه نداشته باشید.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل FCL ؛ اصول حمل و نقل، کانتینرها و هزینه ها {راهنمای جامع}

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به شما راهکارهایی برای کاهش هزینه های حمل و نقل دریایی آموزش خواهیم داد.

استفاده بهینه از فضای کانتینر

حتما خودتان هم می دانید که یک کشتی بخار که کانتینرهای نیمه پر را حمل می کند، همان مبلغی را از شما بابت جابجایی و ارسال مرسوله تان دریافت می کند که باید کانتینرهای پر شده را حمل کند.

هر چقدر که کالاهای بیشتری را داخل جعبه قرار دهید، موظف به پرداخت هزینه کمتری بابت هر واحد یا هر پوند هستید.

از این رو، توصیه می کنیم که هر جا که برای تان میسر بود، کالاهای بیشتری را داخل کانتینر قرار دهید. به طور مثال، اگر کانتینری که این هفته قرار است ارسال کنید، یک سوم ظرفیتش پر شده و هفته دیگر هم می خواهید یک سفارش مشابه دیگر را ارسال کنید، می توانید چندین روز صبر کرده و هر دو سفارش را همزمان با هم ارسال کنید.

البته این نکته را فراموش نکنید که این مسئله برای کالاهایی که حساسیت زمانی ندارند، قابل اجرا می باشد. اما اگر مرسوله هایتان حساسیت زمانی ندارند، می توانید هر دو کانتینر را یکی کرده و سپس سفارش را ارسال کنید.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل زمینی: FTL و LTL و دیگر اطلاعات جامع مخصوص مبتدی ها {۲۰۲۱}

برای تان ممکن است که یک تغییر استراتژیک در برنامه های تولیدی تان ایجاد کنید؟ می توانید هماهنگی خود با فروشندگان یا مشتریان را افزایش دهید؟ اگر جواب تان به هر دو سئوال بله است، می توانید کار گفته شده را انجام داده و در هزینه های تان صرفه جویی کنید.

این مورد را فراموش نکنید که برای جابجایی و ارسال اجسام سنگین، می توانید تا ۵۵.۰۰۰ پوند در یک کانتینر بار قرار دهید؛ البته باید به این مسئله هم توجه کنید که کامیون حمل این کانتینر به تجهیزات ضروری مجهز باشد و تضمین کند که کانتینرهای با بار فوق سنگین را هم برای تان در جاده ها جابجا کند.

استفاده بهینه از فضای کانتینر در حمل و نقل جاده ای

کاهش مجموع هزینه ها با حمل و نقل زمینی

اگر بخواهیم حمل و نقل دریایی و ریلی را با حمل و نقل زمینی مقایسه کنیم، باید بگوییم که هزینه جابجایی کانتینر با کامیون بسیار بیشتر است. اما در عین حال، سریع ترین شیوه نیز محسوب می شود.

هر موقع که می خواهید کالاهای خود را از طریق جاده ارسال کنید، باید به این که تا چقدر می خواهید کالا زود به مقصد برسد و هزینه ای که باید پرداخت کنید، توجه داشته باشید.

اگر عجله ای برای ارسال کالا ندارید، احتمالا فرصت هایی برای صرفه جویی در هزینه حمل و نقل پیدا خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: FTL و LTL: حمل و نقل دربستی و خرده بار زمینی چه تفاوتی با هم دارند؟

به طور مثال، فرض کنید که می خواهید یک کانتینر را از جنوب لهستان به ایالات متحده آمریکا منتقل کنید. در این قسمت به چهار شیوه مختلف برای حمل و نقل زمینی در خاک اروپا اشاره می کنیم. از سریع ترین و در عین حال گران ترین تا کندترین و ارزان ترین شیوه:

  1. کانتینر را در کامیون بار زده و به بندر هامبورگ یا برمرهاون، آلمان بروید تا کانتینر در کشتی بارگیری شود.
  2. مسافت کمتری کانتینر در کامیون باشد، به بندر گینیا در لهستان بروید تا کانتینر از طریق دریا به هامبورگ یا برمرهاون ارسال شود.
  3. کانتینر را به ترمینال ریلی در جنوب لهستان برده، آن را داخل یک قطار بارگیری کرده تا به بندر هامبورگ یا برمرهاون برسد.
  4. کانتینر را با قطار به بندر گینیا ببرید تا از طریق دریا به هامبورگ یا برمرهاون ارسال شود.
حمل و نقل جاده ای

یک شریک اقتصادی برای خود پیدا کنید – فورواردر حمل و نقل

اگر برای یک شرکت کوچک یا متوسط مشغول به فعالیت هستید، باید پول زیادی بابت جابجایی و ارسال دریایی خرج کنید. علاوه بر این، تا به امروز کالاهای زیادی نیز جابجا نکردید که مشمول تخفیف های حجمی شوید.

حتی ممکن است در برقراری ارتباط با خطوط کشتی بخار هم به مشکل بربخورید. حتی کریرها به حدی مشغول خدمت رسانی به شرکت های بزرگ هستند که به شما توجهی نمی کنند.

همین مسئله برای ارسال زمینی کالا هم وجود دارد. زمانی که ظرفیت کاهش و از طرف دیگر میزان کالاها برای ارسال به شیوه زمینی یا ریلی افزایش یابد، اصلا به نفع شرکت های کوچک نیست.

اما چه راهکاری برای این مسئله وجود دارد؟ باید با یک شرکت فورواردر حمل و نقل جهانی که سالیانه تعداد صدها یا هزاران کانتینر را برای مشتریان خود جابجا می کند، ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: فورواردر حمل و نقل ۲۰۲۰؛ هر چیزی که لازم است درباره فورواردر بدانید

فورواردر حمل و نقل به شما در ارسال های دریایی و همین طور ریلی و زمینی تخفیف می دهد. حتی اگر فورواردر از شما مبلغ زیادی هم دریافت کند، باز هم در مقایسه با زمانی که مجبور هستید با کریر به طور مستقیم در ارتباط باشید، هزینه کمتری پرداخت می کنید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر شرکت تجاری تان کوچک یا متوسط است، نباید با شرکت های فورواردر بزرگ همکاری کنید. شرکت های فورواردر کوچک تر به شما توجه بیشتری نشان خواهند داد.

متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس با سال ها سابقه فعالیت در حوزه فوروارد کالا می توانند این کار را برای شما انجام دهد. در شرکت گروه تجاری ققنوس جایگاه ویژه ای برای شرکت های کوچک اختصاص داده شده است.

فورواردر حمل و نقل

سرویس درب به درب = کم تر شدن هزینه های حمل و نقل دریایی

جابجایی و ارسال یک حوزه جامع است که در آن هیچ یک از طرفین از دیگری برتر نیست. هر فردی که خدمتی را ارائه می کند و مدیریت حمل و نقل کانتینرتان از طریق دریا، زمین یا ریل را بر عهده می گیرد، یک کارمزد بابت خدمات خود به هزینه کریر اضافه می کند.

این هزینه به قدری نیست که انتظارش را نداشته باشید. این شرکت ها زمانی که از جانب شما مشغول به کار می شوند، سود خود را با توجه ارزشی که می دهند، دریافت می کنند.

اگر با سه شرکت حمل و نقل در ارتباط هستید – به طور مثال یک طرف برای حمل و نقل زمینی در ایالات متحده آمریکا، یک طرف برای حمل و نقل دریایی و یک طرف نیز برای حمل و نقل در اروپا – شما موظف به پرداخت سه هزینه بابت جابجایی کالاها هستید.

بیشتر بخوانید: عمده فروشی : با این ۷ وب سایت برتر عمده فروشی چینی آشنا شوید

اما اگر فقط با یک شرکت همکاری کنید، تنها موظف به پرداخت یک هزینه بابت جابجایی کالاها هستید. مسلما اگر هر سه هزینه ای را بابت جابجایی کالا به سه شرکت پرداخت می کنید را با هم جمع کنید، کم تر از هزینه ای می شود که یک شرکت از شما دریافت می کند.

از دیگر مزایای همکاری با یک شرکت این است که اگر جایی در مسیر مشکلی وجود داشت، سریع با شما تماس می گیرند؛ یا حتی اگر خودتان تصمیم گرفتید که در لحظه آخر تغییری ایجاد کنید هم به آن ها دسترسی خواهید داشت.

گروه تجاری ققنوس با سال ها تجربه در این عرصه و اطلاع از تمام مسائل و اصول حمل و نقل دریایی، می توانید این کار را برای شما در هر نقطه ای از جهان انجام دهد.

سرویس درب به درب

راهکارهای مبتکرانه برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل

همان طور که در قسمت بالا هم اشاره کردیم، تنها یک کار است که می توانید انجام دهید تا هزینه کم تری بابت ارسال و جابجایی دریایی پرداخت کنید و آن، استفاده از تمام ظرفیت کانتینر است.

اما اگر کمی انعطاف به خرج دهید و از یک همکار مطلع و خبره کمک بگیرید، مسلما می توانید راهکارهای بهتری برای صرفه جویی در هزینه های تان پیدا کنید.

سخن آخر

همان طور که در قسمت اصلی مقاله اشاره کردیم، صرف نظر از استفاده حداکثری از ظرفیت کانتینر، شما به یک فورواردر حمل و نقل با سابقه و مطمئن نیاز دارید که در این مسیر به شما کمک کند؛ چرا که مسائل و مشکلاتی وجود دارد که تنها این افراد و شرکت ها قادر به برطرف کردن شان هستند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل باشیم؟ {راهنمای کامل}

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x