چک‌های الکترونیکی بدون نگاه کارشناسانه باعث سرگردانی خواهد شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران پویا، جهان‌بخش محبی‌نیا نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از رشد بی‌حساب بانک‌های خصوصی که اکنون برای هر ۴۰۰ نفر یک بانک وجود دارد اما در کشور آلمان برای هر ۳۷۰۰ نفر یک شعبه بانک وجود دارد گفت: برخی در گذشته می‌گفتند مشکل کشور نبود بانک‌های خصوصی است و در همه جای دنیا بانک خصوصی وجود دارد و با این توجیه مجوز بانک‌های خصوصی را صادر کردند، اما اکنون متاسفانه شاهد آن هستیم که رشد بی‌رویه‌ای پیدا کرده است، به میزانی که کم کم شاهد آن خواهیم بود که در سر هر خیابان یک بانک خصوصی وجود داشته باشد.

وی در ادامه با انتقاد از روند نظارتی و واگذاری چک که توسط این بانک‌ها گسترش پیدا کرده است، گفت: اکنون مشاهده می‌شود افرادی که با پرداخت چک متعهد شده‌اند، اما با وجود داشتن دارایی لازم برای پرداخت بدهی خود باز در قبال آن چک تعهد خود را پرداخت نمی‌کنند و به این جهت به اعتماد عمومی آسیب زده شده است.

محبی‌نیا با بیان این که به وسیله دادن بدون نظارت وسیع دسته‌چک‌ها به افراد غیر متعهد اعتماد عمومی آسیب دیده است، گفت: اکنون تنها راه باقی‌مانده در وضعیت فعلی محدود کردن اعطای دسته‌چک‌ها است.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یکی از آسیب‌های دیگری که این وضعیت را تشدید می‌کند، فقدان بانک مرکزی قدرتمند دانست و افزود: همه چیز را با راهکار قانونی نمی‌توان حل کرد، چرا که در قانون سعی کردیم اختیارات گسترده‌ای به بانک مرکزی بدهیم اما مشاهده می‌شود بانک مرکزی قدرت لازم را برای برخورد با بانک‌های خصوصی برای رفع این مشکل ندارد.

وی با بیان این که از نگاه کارشناسانه این مطلب را اشاره می‌کند گفت: انضباط و مدیریتی که باید بر بانک مرکزی حاکم باشد وجود ندارد.

محبی‌نیا در مورد چک‌های الکترونیکی که اکنون بحث تصویب آن وجود دارد نیز گفت: اگر نگاه کارشناسانه و نظارتی دقیق در آن نیز وجود نداشته باشد، آن نیز همچون بانک‌های خصوصی به ثمر نخواهد رسید و بیشتر باعث سرگردانی، خواهد شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x