[ad_1]

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با تاکید بر چندبخشی و فرا ارگانی بودن مقوله صادرات دارو گفت: امیدواریم با برطرف شدن مشکلات، طی برنامه‌ای پنج ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از “واردات بیشتر” به سمت “صادرات بیشتر” تغییر مسیر دهیم.

به گزارش ایسنا،   دکتر اکبر برندگی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: سازمان غذا و دارو در کنار وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت امور خارجه، گمرک و برخی ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر، صرفا یکی از اضلاع این چند ضلعی مهم صادرات به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های صادرات در گذشته عدم هماهنگی کامل و مناسب بین تصمیم گیران این حوزه بوده، افزود: خوشبختانه در ۴-۵ سال اخیر بخش قابل توجهی از مشکلات رفع شده و دستگاه‌های ذیربط به سمت هماهنگی بیشتر با یکدیگر سوق یافته‌اند.

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو ادامه داد: اما مهم‌تر از همه اینها برای رسیدن به صادرات مناسب دارو، شکل گیری باور صادراتی در همه بخش‌های مرتبط با این حوزه است. باید “ما می‌توانیم داروی ایرانی صادر کنیم” ملکه اذهان بویژه در همه بدنه دولت شود.

بنابر اعلام وبدا، برندگی با ابراز رضایت از اینکه در سال‌های اخیر باور صادرات شکل جدی‌تری به خود گرفته، تصریح کرد: اکنون یکی از شاخص‌های ارزیابی سفرا، فعالیت‌های اقتصادی است و دیپلمات‌های ما دیگر به صرف اقدامات دیپلماتیک اکتفا نکرده و برنامه‌های توسعه صادرات و اقتصاد نیز در صدر برنامه‌های آنها قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارزیابی‌های عملیاتی که مبین افزایش توانمندی‌های کشور در حوزه صادراتی است، درباره چالش‌های صادرات نیز گفت: انتقال پول از مهم‌ترین موانعی است که در حال حاضر برای صادرات مانع تراشی می‌کند؛ به این معنا که تولید کننده پس از مرارت‌های بسیار، کشف بازارهای جدید و مذاکره‌های طولانی دارو را صادر می‌کند، اما در چگونگی دریافت پول هنوز که هنوز است با اما و اگر های فراوان روبروست.

بیشتر بخوانید :  فریاد پلاسکویی‌ها از سود وام بانکی

مدیرکل امور دارویی و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در پایان ابراز امیدواری کرد: با برطرف شدن مشکلات در یک برنامه ۵ ساله بتوانیم از لحاظ تجاری از “واردات بیشتر” به سمت “صادرات بیشتر” تغییر مسیر دهیم.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآمار واردات 93آمار واردات خودرو 1393اتاق بازرگانی تهران فرانسهاتاق بازرگانی قزوینپاتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستانارسال پول به بلاروسانتقال پول به حساب مهرانتقال پول به کارت تجارتانتقال پول به ویزا کارتپایانه حمل بارپی پال پرشین تولزترخيص خودرو زنجانترخیص کار گمرک بندرعباسترخیص کالا خرمشهرتعرفه ی صادراتجدیدترین اخبار گمرکچگونگی خرید از چینحمل بار از ایران به انگلیسحمل بار به قشمحمل بار ترکیشحمل و نقل بین المللیحمل و نقل قیر فلهحواله ارز چیستخرید ابزار کوئیلینگخرید از سایت های خارجی نوعروسخرید اینترنتی جاکفشیخرید تجهیزات بوکسخرید خط تولید دستکشخرید قطعه از چینخرید و واردات کالا از چیندلار حواله ايرهگیری مرسوله چستیسایت خرید و فروش اینترنتیشرکت حمل و نقل دریایی از چینشماره مستر کارت رایگانصادرات بانکصرافی در کاناداصرافی در منطقه 8صرافی منطقه 3ضوابط خرید تجهیزات پزشکیعضویت در سایت امازونفروش تجهیزات طبیفروش دلار تقلبیفروش دلار در بازارفروش سرور و تجهیزات شبکهقوانین گمرکی کاناداقيمت وب مانيگرفتن مستر كارتواردات خودرو زیر قیمت بازارواردات دارو از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها