[ad_1]

به گزارش خبرنگار روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، حسین میرشجاعیان امروز در مراسم تقدیر  از اعضای کمیته آمارهای مالی وزارت اقتصاد با بیان اشاره به اهمیت آمار گفت: برای سیاست گذاران اقتصادی در دسترس بودن آمارها بسیار حائز اهمیت است.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر افزایش کیفیت تصمیم گیری و ارتباط آن با آمار، افزود: پروژه اتاق شیشه ای در وزارت اقتصاد در دست تهیه است و ما چند گام اساسی برای ایجاد شفافیت در نظام اقتصادی دنبال می کنیم. همچنین موضوع خلائ های قانونی نیز مورد توجه است.

وی تاکید کرد: مرکز آمار باید به آمارها در بالاترین سطح دسترسی داشته باشد و از سویی مردم نیز از افشای اطلاعات خود نگران نباشند. موضوع استانداردهای آماری نیز باید اتفاق بیفتد و وزارت اقتصاد تلاش کرده تا آمارها بر اساس استانداردهای جهانی تولید شود ولی در برخی بخش ها عقب هستیم.

میرشجاعیان تصریح کرد: به جز اطلاعاتی که در سطوح محرمانه است بقیه اطلاعات باید در اختیار فعالان اقتصادی قرار بگیرد. برخی دستگاه ها مباحثی را در زمینه ارایه اطلاعات دارند و البته قانون انتشار اطلاعات محرمانه مردم را منع کرده است.

معاون وزیر اقتصاد بیان داشت: لازم است در قالب بانک اطلاعاتی مناسب، اطلاعات افراد قرار بگیرد و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است. یک موضوع مهم انجام وظیفه نظارتی دستگاه ها است و باید مجموعه دستگاه‌ها به سمتی بروند که اقدامات آنها با دستگاه های بالادستی هماهنگ باشد.

میرشجاعیان اظهارداشت: ۶ گام بسیار حیاتی را داریم که به سمت آن حرکت می کنیم که بتواند منجر به نظام جامع آماری شود.

بیشتر بخوانید :  فریب تبلیغات عوام فریبانه فرش ماشینی را نخورید!/ تثبیت قیمت‌ها طی یک سال اخیر

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها