[ad_1]

علی اصغر داداش پور، افزود : نوغانداران کشور از محل فروش این میزان پیله تر ابریشم بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود : دولت امسال برای خرید تضمینی هر کیلو پیله تر ابریشم قیمت ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان را تعیین کرده است در حالیکه این فرآورده در بازار توسط بخش خصوصی با میانگین قیمت هر کیلو پیله تر ۲۵ هزار تومان خریداری می شود که نشان از رونق روز افزون این صنعت در کشور دارد.

داداش پور خاطرنشان کرد : با این روند هم سود بیشتری نصیب نوغانداران کشور می شود و هم بار مالی برای دولت ندارد .

این مسئول یادآور شد: از سال ۹۳ با تاسیس مرکز توسعه نوغانداری کشور، به صورت تجمعی ، قیمت خرید تضمینی پیله تر ابریشم در راستای منطقی تر شدن قیمت و تشویق نوغانداران به این صنعت ، ۵۳ درصد افزایش یافت و ۱۱ هزار تومان سال ۹۲ به ۱۸ هزار و ۱۰۴ تومان فعلی رسیده است.

وی گفت : امسال ۲۸ هزار جعبه تخم نوغان با قیمت ثابت ۱۴ سال اخیر یعنی هر جعبه هفت هزار و ۵۰۰ تومان بین نوغانداران ۲۰ استان کشور توزیع شد که از این میزان ۱۳ هزار جعبه آن در استان گیلان توزیع شده است .

داداش پور تصریح کرد : با احتساب متوسط تولید هر جعبه بیش از ۳۰ کیلوگرم پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از ۹۰۰ تن پیله تر ابریشم ، تولید و به بازار عرضه شود .

رییس مرکز توسعه نوغانداری کشور خاطرنشان کرد : اکنون ۱۴ هزار هکتار توتستان در کشور برای پرورش کرم ابریشم وجود دارد که از این میزان ۶ هزار هکتار آن در استان گیلان است .

بیشتر بخوانید :  جزئیات آمار واردات در ٧ماهه امسال/ کاهش ١٢ درصدی واردات

میزان تولید پیله تر امسال استان گیلان ۴۰۰ تن پیش بینی شده است . سال گذشته نیز ۹۰۰ تن پیله تر در کشور تولید شد ، ۹۵ درصد از نخ حاصل از ابریشم کشی پیله تر به مصرف بافت فرش های ابریشمی می رسد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی تهراناتاق بازرگانی چیناتاق بازرگانی عراق در تهراناخبار گمرک خرمشهراداره حمل و نقل آذربایجان غربیارسال پول به آفریقای جنوبیارسال پول به هنداسکرین شات سامسونگ j7بیت کوین لاتاریپست سريع به كاناداتجهیزات شبکه کرمانترخیص خودرو از دبیترخیص کار پستهتقدیر نامه هفته ی حمل و نقلچگونه مستر کارت داشته باشیمحمل دریایی از چینحمل هوایی بار از ترکیهحمل و نقل هوایی چیستخدمات بار هوایی راه آسمان آبیخرید ابزار و یراقخرید المان سردخرید اینترنتی شارژ رایتلخرید اینترنتی ظرف غذای کودکخرید تجهیزات صدابرداری دست دومخرید گوشی از ebayخرید گیفت آمازونخرید لپ تاپ از سایت های خارجیخرید و فروش اینترنتی خودروژورنال حمل و نقلسایت پی پال چیستسایت فروشگاه ebayصادرات ب انگلیسیصادرات هواییصادرات وواردات الجزائرصرافی خیابان شریعتیصرافی مجتهدیطريقه واردات خودروفیلم کارگوگمرک جنوب تهرانگمرک کرمانگمرک میلکگمرک های افغانستانمستر کارت بانک ملینحوه خرید از سایت علی بابانیاز به مستر کارتهک اکانت پی پالواردات از آمریکاواردات چینواردات زغال فشردهوب مانی خرید فروش

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها