[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: طبق نظرسنجی از ۱۱ بانک و واسطه معامله های نفتی، قیمت نفت خام برنت در سال آینده ۷۵.۵ دلار در هر بشکه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، طبق نظرسنجی پایگاه خبری پلاتس از یازده بانک و واسطه معامله های نفتی که پیش‌بینی می‌کنند اوپک تولید نفت را حداقل تا یک میلیون بشکه در روز کاهش می دهد و رشد تقاضا همچنان بالا می ماند، انتظار می رود میانگین قیمت نفت خام برنت در سال آینده ۷۵.۵ دلار در هر بشکه باشد .
ولی شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی پیش بینی خود از قیمت نفت خام برنت را پایین تر از قیمت نفت در اوایل اکتبر در نظر گرفتند. در آن زمان، از ترس از دست رفتن عرضه نفت ایران، قیمت نفت رکورد ۴ ساله اش را شکست و بانک ها انتظار داشتند میانگین قیمت آن در ۲۰۱۹ ،۷۸.۵۱ یک دلار باشد .
میانگین قیمت نفت برنت در سال ۲۰۱۸ احتمالا ۷۳.۹۱ دلار است که پایین تر از ۷۴.۵ دلار پیش بینی ماه اکتبر است. میانگین قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۱۸ تا حالا ۷۳.۲۶ دلار بوده است .
در زمینه عرضه، دلیل اصلی بانک ها برای پیش بینی قیمت بالاتر از ۶۳ دلار در هر بشکه فعلی، این است که انتظار دارند اوپک در اجلاس خود در اوایل دسامبر کاهش تولید را تا یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر اعلام کند. به این ترتیب می‌تواند از عرضه بیش از نیاز بازار جلوگیری کند و قیمت نفت را دوباره به ۷۰ تا ۸۰ دلار در هر بشکه برساند .
موسسه خدمات مالی و بانکی اچ اس بی سی و سوسیت جنرال اخیراً اعلام کردند که انتظار دارند اوپک حداقل یک میلیون بشکه در روز از تولید خود کم کند.در حالی که بارکلیز نیز اعلام کرده چون بازار به شدت منتظر کاهش یک میلیون بشکه ای است، هرگونه خبری مبنی بر عددی کمتر از یک میلیون یا هر تصمیم ناامیدکننده دیگری باعث کاهش بیشتر قیمت نفت می شود .
در زمینه تقاضا، برخی عقیده دارند که ترس از کاهش تقاضا احتمالاً اغراق‌آمیز است. یکی از انها بانک سوسیت جنرال است که انتظار دارد تقاضای جهانی نفت همچنان رو به افزایش باشد و در سال جاری ۱.۳ میلیون بشکه در روز و سال آینده ۱.۴ میلیون در روز رشد کند .
جی پی مورگان پیش بینی قیمت نفت برنت را برای سال ۲۰۱۹ کاهش داده است. دلیل آن هم افزایش عرضه نفت در آمریکای شمالی در نیمه دوم سال آینده میلادی است .
این بانک اکنون میانگین قیمت نفت خام برنت را در سال آینده ۷۳ دلار پیش بینی می کند. پیش بینی قبلی آن ۸۳.۵ دلار بوده است .

بیشتر بخوانید :  مهمترین اخبار اقتصادی ایسنا در روز سه‌شنبه

 

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها