پیش‌بینی‌ها درخصوص بازار خودرو اروپای غربی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: براساس پیش‌بینی‌های «موسسه سرمایه‌گذاری مودی» در سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود فروش خودروها در بازار اروپای غربی با تنها ۱درصد افزایش به ۱۶.۵میلیون دستگاه برسد، هرچند در مقایسه با حاشیه سود ۰.۷درصدی در سال ۲۰۱۸ این میزان از رشد می‌تواند امیدوارکننده باشد

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس ، با متزلزل شدن رشد اقتصادی و آرامش تدریجی بازار پس از تصویب استانداردهای جدید برای مصرف سوخت خودروها که در تابستان هیاهویی غیرمنتظره را در میان خریداران خودرو برپا کرد، پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۱۹ فروش خودرو در اروپای غربی تحت فشار قرار گیرد.

معرفی اول سپتامبر به‌عنوان آخرین فرصت عرضه خودروهایی با استانداردهای پیشین باعث افزایش ناگهانی تقاضا برای خرید خودرو شد و همین موضوع به کاهش تقاضا در ماه‌های بعدی دامن زد. همچنین رویدادهای دیگری مانند اعتراضات اخیر در فرانسه به کاهش فروش خودرو  انجامید. 

موانع بر سر رشد فروش

در حالی‌که ترامپ به دنبال راهی برای اصلاح عدم توازنی است که اجازه می‌دهد خودروهای اروپایی با تعرفه ۲.۵درصدی وارد آمریکا شوند، خودروهای ساخت آمریکا برای فروخته شدن در اروپا باید تعرفه‌ای ۱۰درصدی بپردازند و خودروسازان اروپایی از افزایش احتمالی تعرفه‌ها نگران هستند. اکثر تحلیل‌گران خودرویی انتظار دارند که در سال جدید میلادی فروش خودرو در اروپای غربی تنها با اندکی افزایش همراه باشد.

علاوه بر رکود اقتصادی که برای سال جدید پیش‌بینی شده امر دیگری که روی تصمیم خریداران خودرو تصمیم خواهد گذاشت، اجبار آن‌ها به جایگزین کردن خودروهای دیزلی با مدل‌های بنزینی است.

این مساله خودروسازان را با مشکلی اساسی روبه‌رو کرده، زیرا مصرف سوخت ناوگان خودروهای متوسط (بنزین‌سوز) آن‌ها به جای کاهش پیدا کردن، در حال بالا رفتن است. اگر این روند تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشته باشد، قوانین جدید اتحادیه اروپا آن‌ها را مجبور به پرداخت جریمه‌های کلان خواهد کرد. درصورتی که خریداران تنها به خودروهای برقی و هیبریدی روی بیاورند این مشکل برطرف خواهد شد، اما این خودروها نسبتا گران هستند. حتی خودروهای برقی کوچک‌تر مانند نیسان لیف نیز در کشوری مانند بریتانیا با قیمت پایه ۳۳هزار دلار عرضه می‌شوند.

خودروسازان اروپایی‌ سنتی دیرینه در ادعای نادرست درخصوص مصرف سوخت خودروهای خود دارند. قوانین جدید که با نام رویه هماهنگ تست خودروهای سبک در سراسر جهان (WLTP) از اول سپتامبر اجرایی شدند، با هدف بر طرف کردن این مشکل معرفی شده‌اند.

از آن‌جایی که بسیاری از خودروهای موجود در بازار از پس این تست جامع برنمی‌آمدند، خودروسازان و نمایندگی‌های فروش با معرفی مشوق‌ها و تخفیف‌های بسیار جذاب، موفق به فروش بخش زیادی از محصولات خود شدند. در ماه اوت فروش خودروسازان تقریبا ۳۰درصد افزایش پیدا کرد. اما در ادامه، افت فروش خودروها نشان داد خودروسازان در تامین محصولاتی که از پس قوانین جدید برآیند، دچار ناتوانی هستند.

پس از برقراری آرامشی نسبی در بازار، معترضان فرانسوی در اعتراض به افزایش قیمت سوخت در این کشور به خیابان‌ها آمدند که بر عملکرد بازار فرانسه و اروپا تاثیرگذار بود. نکته قابل‌توجه اینجاست که در اروپا قیمت سوخت حدود ۳برابر قیمت آن در آمریکاست. 
 

پیش‌بینی‌های صاحب‌نظران 

براساس پیش‌بینی‌های «موسسه سرمایه‌گذاری مودی» در سال ۲۰۱۹ انتظار می‌رود فروش خودروها در بازار اروپای غربی با تنها ۱درصد افزایش به ۱۶.۵میلیون دستگاه برسد، هرچند در مقایسه با حاشیه سود ۰.۷درصدی در سال ۲۰۱۸ این میزان از رشد می‌تواند امیدوارکننده باشد. 

موسسه مودی اعلام کرده که در صورت بروز جنگ تعرفه‌ای با ایالات متحده گروه خودروسازی جگوار لندروور بیش‌از هر خودروساز اروپایی دیگری در معرض آسیب قرار خواهد داشت. ۲۰درصد از کل تولیدات جگوار لندروور در ایالات متحده به فروش می‌رسد. پس از آن ولوو با ۱۴درصد از سهم فروش در بازار آمریکا قرار دارد. 

ب‌ام‌و، مرسدس و فولکس‌واگن نیز جزو مهم‌ترین برندهای اروپایی فعال در ایالات متحده به شمار می‌روند که به ترتیب ۱۲، ۸ و ۳درصد از کل فروش خود را در این کشور انجام می‌دهند. «موسسه فیچ ریتینگز» نیز پیش‌بینی کرده که با کاهش فروش، بازار خودرو اروپا در سال ۲۰۱۹ تحت فشار قرار بگیـــرد. «موسسه LMC اتوموتیو» نیز گفته با وجود این‌که اثر تصویب استاندارد WLTP در حال کاهش یافتن است، به نظر می‌رسد که فروش خودرو در سال جدید بسیار اندک باشد. 

جاناتان پاسکیت، تحلیل‌گر «موسسه LMC» در این باره گفته است: «به دنبال پایانی کندتر از حد انتظار در سال ۲۰۱۸، پیش‌بینی ما این است که رشد فروش خودرو در اروپای غربی اندکی بیش‌از ۱درصد باشد. همچنان چشم‌اندازهایی برای بهبود برخی از بازارها از جمله اسپانیا و ایتالیا وجود دارد، هرچند محدودیت‌های اقتصادی بر سر راه بهبود بازار مانع‌تراشی خواهند کرد.»

[ad_2]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x