[ad_1]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد شریعتمداری پس از دیدار وزیر اقتصاد قطر در ساختمان این وزارتخانه افزود: مجموعه صادرات ایران به قطر در هفت ماهه گذشته نزدیک به ۹۷ میلیون دلار و حجم قراردادهای تنظیم شده ۲طرف در بخش خدمات فنی و مهندسی کمتر از یک میلیارد دلار است.

 شریعتمداری ادامه داد: به دلیل شرایط خاص منطقه، قطر بیش از هر زمان دیگری به توسعه روابط همه جانبه خود با جمهوری اسلامی ایران علاقه مند است.

به گفته وی، زیرساخت‌های خوبی در بسیاری از زمینه‌ها در قطر وجود دارد که برای توسعه روابط اقتصادی با جهان می توان از آنها استفاده کرد.

شریعتمداری یادآوری کرد: قطر در سال ۲۰۲۲ میزبان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال است که حجم قابل ملاحظه ای از صادرات خدمات فنی و مهندسی را به این کشور رقم می زند.

وی ادامه داد: به واسطه برگزاری مسابقات جام جهانی همکاری‌های مشترک در حوزه‌هایی مانند خدمات فنی و مهندسی می‌تواند افزایش یابد.

وی ابراز امیدواری کرد۲طرف حجم مبادلات خود را که در چند ماه گذشته نزدیک به ۱۲۰ درصد رشد داشت، به صورت تصاعدی افزایش داده و به آمار بالاتری برسانند.

افزایش صادرات محصولات غذایی و ساختمانی ایران به قطر

وزیر اقتصاد قطر نیز پس از این دیدار گفت: ایران نقش مهمی در رسیدن کالاهای دیگر کشورها از جمله ترکیه و جمهوری آذربایجان به قطر از طریق زمینی دارد.

«احمد بن جاسم بن محمد آل ثانی» اعلام کرد در این دیدار بر افزایش حجم مبادلات تجاری ایران و قطر و رفع همه موانع توسعه روابط، تاکید شد.

بیشتر بخوانید :  بازنگری برنامه راهبردی صنعت خودرو کشور

به گفته این مقام قطری، حجم مبادلات تجاری میان ایران و قطر رشد چشمگیری داشته و صادرات محصولات غذایی و ساختمانی ایران به قطر افزایش یافته است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااخبار گمركارسال پول به آمریکاپيگيري كارت بازرگانيتامین اجتماعی خ کارگرتجهیزات شبکه اکتیوتجهیزات شبکه کابل فیبر نوریترخیص کار خودرو تهرانترخیص کالا از فرودگاه امامترخیص کالا از گمرک فرودگاه پیامترخیص کالا خرمشهرحمل بار هوایی ایران ایرخدمات بار هوایی کالا تجارت اسکانخريد تجهيزات پزشكيخرید ابزار برقخرید از سایت خارجی ایران شیکخرید اینترنتی 2040خرید اینترنتی 40خرید اینترنتی پوشاک از چینخرید اینترنتی دوچرخهخرید اینترنتی زنجیر چرخخرید اینترنتی طلا دست دومخرید تجهیزات استودیوییخرید خط تولید ژیلتخرید گوشی amazon fire phoneخرید لوازم ورزشی از چینخرید محصولات از سایت های خارجیخرید مستر کارت مجازی قابل شارژساخت مستر کارت مجازیسازمان بین المللی پستشرکت پست بین المللیصادرات زرشکصادرات هندوانه به اماراتصرافی خلیج فارسصرافی ذاکریظرفیت پذیرش دکتری حمل و نقلفروش تجهيزات حرفه اي عكاسيفروش خط تولید یونولیت سقفیکارت بازرگانی ترکیهگمرک فریدونکنارگمرک لارستانموسسه حمل و نقل صراط فتحنحوه ارسال پول به ایراننحوه ثبت صادراتنرم افزار هک مستر کارتهزینه های واردات از چینواردات سال 87واردات لنت خودروواردات لوازم ورزشی از دبیوب سایت رسمی مانی رهنما

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها