پیاز و سیب‌زمینی دیگر روی دست کشاورز نمی‌ماند

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش تراز ،مدیر کل سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی گفت: احداث سردخانه در استان‌های عمده تولیدکننده پیاز، سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی آغاز شده تا در فصل‌هایی که این محصول به وفور تولید می‌شود، شاهد ضایع شدن یا کاهش بی‌رویه قیمت نباشیم.

اصغری با اشاره به اجرای طرح کشت محصولات جالیزی به روش استمرار و بهاره، گفت: امسال تاکنون در سطح ۴۱۰۰ هکتار سیب‌زمینی، ۷۵۳۵ هکتار پیاز و ۲۴ هزار و ۴۷۵ هکتار گوجه فرنگی در اراضی کشاورزی کشور کشت شده است.
وی در پاسخ به اینکه با توجه به آنکه در برخی فصول با تولید بیش از نیاز شاهد ضایع شدن و کاهش بی‌رویه قیمت بر سر مزارع این محصولات هستیم و چه فکری برای آن شده، گفت: از آنجایی که سه چهارم این محصولات در فصل پاییز به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب تولید می‌شود، احداث سردخانه در استان‌های عمده تولیدکننده این محصولات از سال گذشته آغاز شده تا با ذخیره‌سازی مناسب بتوانیم تعادل بازار را داشته باشیم.
مدیر کل سبزی و صیفی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در استان‌های همدان، اصفهان و اردبیل در سال‌های ۹۵ و ۹۶ چندین سردخانه احداث شده تا با این روش کاهش ضایعات به این محصولات را در دستور کار قرار دهیم، مضاف بر آنکه با مدیریت نگهداری این محصولات بتوانیم در فصولی که سیب‌زمینی، پیاز و گوجه‌فرنگی کمتر تولید می‌شود، با عرضه این محصولات از محل ذخیره‌سازی جلوی افزایش بی‌رویه قیمت را بگیریم.
وی همچنین به این نکته اشاره کرد که میزان تولید محصولاتی همچون سیب‌زمینی متناسب با نیاز مصرف کشور است و در کنار آن امکان صادرات نیز وجود دارد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x