[ad_1]

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی اعلام کرد که قیمت پیاز به دلیل کمبود تولید و عرضه نسبت به تقاضا از موز در بازار پیشی گرفته است که انتظار می‌رود وزارت جهاد کشاورزی الگوی کشت مناسبی برای این محصول تعریف کند.

سیدرضا نورانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: هم‌اکنون در بازار میوه و تره‌بار پیاز از موز گران‌تر شده است که به عنوان مثال هر کیلوگرم موز حدود ۳۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم پیاز حدود ۳۸۵۰ تومان فروخته می‌شود.

وی افزود: شاید بخشی از گرانی پیاز در بازار به دلالی و واسطه‌گری ارتباط پیدا کند اما نمی‌توان آن را به گردن دلالان انداخت، چرا که هم‌اکنون تولید و عرضه پیاز در بازار نسبت به تقاضا کمتر شده و کمبود عامل اصلی گرانی است. در سال‌های گذشته شاهد بودیم که تولید پیاز به شدت افزایش یافته بود و آنقدر محصول روی دست کشاورز باقی ماند که بخشی از آن معدوم شد.

رئیس اتحادیه محصولات کشاورزی ادامه داد: هنگامی که کشاورز با ضرر و زیان ناشی از فروخته نشدن محصول یا قیمت بسیار ناچیز آن مواجه می‌شود، در فصل بعدی کشت، قطعا آن محصول را نمی‌کارد یا کشت خود را به شدت کاهش می‌دهد. در سال جاری نیز همین اتفاق افتاد و ضرر و زیان‌های کشاورزان سبب شد امسال پیاز نکارند یا اینکه تولیدشان را کاهش دهند.

نورانی تاکید کرد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و بازار محصولات کشاورزی موظف است یک بار برای همیشه الگوی کشت و الگوی مصرف محصولات کشاورزی را با محاسبه معیارهایی مانند میزان مصرف آب و میزان تقاضای داخلی تغییر دهد که البته این الگوی کشت درباره محصولاتی مانند سیب‌ زمینی و پیاز قابلیت اجرا دارد و برای محصولات باغی که با افزایش تولید بیش از نیاز داخلی مواجه می‌شوند، باید به فکر صادرات باشیم.

بیشتر بخوانید :  گرمای شدید در راه است/منتظر خاموشی باشیم؟

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی دوره های آموزشیارسال پول به ایرانبانک صادرات 4151بهترین صادرات به چینپی پال نقدتجهیزات شبکه سیسکوترخیص کار در خرمشهرترخیص کار گمرک خرمشهرترخیص کالا از گمرک خرمشهرترخیص کالا و ثبت سفارشحمل بار چاپارحمل بار هواییحمل دریایی فلهحمل و نقل بین المللی راکبحمل و نقل و توسعه پایدارخرید ابزار توسنخرید ابزار نقاشی اینترنتیخرید اینترنتی ژیله مردانهخرید اینترنتی هدفونخرید اینترنتی هدیهخرید تجهیزات حفاظتیخرید تجهیزات دست دوم شبکهخرید خط تولید صابونخرید و فروش دلار payzaراهنمایی خرید دلاررهگیری مرسوله پستی استان فارسرهگیری مرسوله دی اچ السایت آمازون فروش کتابشارژ وب مانيشرکت ترخیص کالا شیرازصادرات 3483صادرات زغالصادرات شعبه 6000صرافی طهران استرالیافرات گارگوفروش تجهیزات شبکه زایکسلفروش خط تولید آبیاری قطره ایفروش خط تولید لنت ترمزفروش خط تولید نایلون حبابدارقوانین گمرک مسافریقوانین گمرکی روسیهقیمت خرید دلار آزادكارگو چينمستر کارت خالی رایگانواردات از کاناداواردات دارو از دبیواردات غذای دام و طیورواردات غذای ماهیوانت کارگوویزا و مستر کارت

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها