[ad_1]

یوسفی‌فر – مدیر بخش اصناف کارگروه ساماندهی مد و لباس – در اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، اظهار کرد: بعد از پیگیری‌هایی که درباره تولید لباس فرم مدارس انجام دادیم، متوجه شدیم که امسال هیچ تولیدکننده‌ای برای بازار مدرسه‌ها پوشاک تولید نکرده است، یعنی احتمالا مدیر مدرسه با خیاط یا اقوامی که در این حوزه دارد، زد و بند می‌کنند و به آن‌ها سفارش می‌دهد و به این ترتیب، هر دانش‌آموزی که برای ثبت‌ نام می‌آید، موظف می‌شود از مدرسه لباس فرم خود را تهیه کند. به نظر من، مدیران مدارس به‌شکل غیرمسوولانه در حوزه پوشاک دخالت کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او ادامه داد: انتظار داریم همان‌طور که همه نهادها در اولین روز مدارس موظف می‌شوند که با هم همکاری کنند، در حوزه پوشاک نیز این همکاری به‌وجود آید. برای مثال، راهنمایی و رانندگی، همه رانندگان را در اولین روز مدارس موظف می‌کند تا رعایت قوانین را به دانش‌آموزان یاد دهند؛ اما ما از همان روز اول شاهد این هستیم که با عرضه شدن پوشاک نامرغوب به خانواده‌ها، تقلب به بچه‌ها آموزش داده می‌شود.

چین بازار لباس مشکی را هم از تولیدکننده ایرانی می‌گیرد

مدیر بخش اصناف کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: چینی‌ها در حوزه لباس مدارس دخالت نمی‌کنند، زیرا احتمال این را می‌دهند که آموزش و پرورش هر روز یک قانون جدید برای لباس فرم مدارس دانش‌آموزان تعیین کند؛ اما آن‌ها در حوزه لباس محرم وارد عمل می‌شوند، زیرا ما در ایام محرم، حدودا به ۶۰ میلیون دست لباس عزا نیاز داریم. در این ایام سالانه ۴۰۰ میلیون تومان لباس مشکی خریده می‌شود که کشور چین این بازار را هم از تولیدکنندگان می‌گیرد.

یوسفی‌فر ادامه داد: شب عید هم با همین روند پیش می‌رود و برخی با دایر کردن دو تیر چوبی در زمین‌های خالی، نمایشگاه پوشاک بهاره را به دلالان می‌سپارند آن‌وقت توقع دارند، تولید کشور ما سرپا باشد! خواهش می‌کنیم که مسوولانه در بخش تولید پوشاک دخالت نکنید و اجازه دهید، تولیدکننده برای خودش برنامه‌ریزی داشته باشد، زیرا در بخش پوشاک، توان صد درصد اشتغالزایی داریم. تولیدکنندگان هیچ زمان طلایی‌ای را برای فروش محصولات خود به‌دست نمی‌آورند.

بیشتر بخوانید :  دو رویکرد اصلی توسعه بازار چیست؟

قاچاق پوشاک نسبت به چهار سال گذشته ۵۰ درصد کاهش یافته است

حسن‌پور – رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی – نیز به‌عنوان یکی دیگر از سخنرانان در این مراسم، گفت: این‌طور نیست که تا کنون برای این حوزه کاری نشده است؛ طبق آمار واقعی، قاچاق پوشاک نسبت به چهار سال قبل ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. همه مجموعه‌ها درصدد هستند تا جلوی قاچاق را بگیرند. متاسفانه راه‌های ورودی قاچاق، بسیار زیاد است. با توجه به وضعیت خاصی که کشور داشته، شرایط قانونی به‌وجود آمده که در حال حاضر به‌صورت جدی در حال اصلاح این قوانین هستیم.

او ادامه داد: قوانین مزاحمی داریم که البته نسبت به گذشته، گام‌های اساسی را برای اصلاح آن برداشته‌ایم. وضعیت مرزها به‌گونه‌ای است که نمی‌توان ادعا کرد، می‌توانیم به یک‌باره جلوی همه مشکلات را بگیریم. باید واقعیت را بپذیریم که همه دولت‌ها در بحث اساسی تجارت، ناکارآمد بوده‌اند و باید در این زمینه کار را به خود مردم بسپاریم. تبلیغ کالای ایرانی به‌عنوان یک اقدام ارزشمند، در دستور کار است تا آن را به یک فرهنگ تبدیل کنیم و یک گام اساسی در این زمینه برداریم.

وی اظهار کرد: مصوبه‌ای در مجلس داشتیم که وزارت امور خارجه «معاونت اقتصادی» داشته باشد. با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم رایزن‌های اقتصادی در کشورهای دیگر، در این سال‌ها فقط کارمندان دولتی بوده‌اند که راه سفارت، خانه و مدرسه فرزندان‌شان را می‌شناختند.

رئیس فراکسیون اصناف در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که من یکی از مخالفان وزیر جدید صنعت و معدن بودم، اعلام کرد: چراغ ۲۰۰ هزار واحد صنفی سال گذشته خاموش شد. من در مجلس نیز اعلام کردم که شما به‌عنوان وزیر چه کار می‌خواهید بکنید؟ امسال در بودجه «جوایز صادراتی» را نیز در نظر گرفتیم و گلایه داریم که چرا دولت در این زمینه هنوز اقدامی انجام نداده است. از طرفی ما باید سعی کنیم تا کالای تولیدشده با بازارهای خارجی قابل رقابت باشد.

بیشتر بخوانید :  پاویون ملی ایران در جیتکس ۲۰۱۷ برپا می شود

حسن‌پور اضافه کرد: امشب با مشاور آقای پوتین – رییس‌جمهور روسیه – جلسه‌ای داریم و قرار است وامی را از کشور روسیه بگیریم. اولین کار ما صادرات کالاهای ایرانی به کشور روسیه است و سعی می‌کنیم این بحث‌ها را به‌صورت جدی اعلام کنیم. بارها اعلام کرده‌ایم مجموعه بازار، از متدینان کشور هستند؛ در زمان جنگ و بعد از آن، بازار همیشه نمره قبولی خود را گرفته و متاسفانه مسوولان از این موضوع غافل بوده‌اند.

باید سعی کنیم برای عناصر پاک، مزیت‌های ناپاک را از بین ببریم

حمید قبادی – دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی – نیز در این مراسم گفت: کارگروه ساماندهی مد و لباس، یک نهاد فرابخشی بین دستگاه‌های مختلف است و فقط به یک یا دو موضوع محدود نیست. در هر مراسمی که برگزار می‌شود، دوستان از هر فرصتی برای درد دل استفاده می‌کنند. هرچه جلوتر می‌رویم با وجود ناملایمتی‌ها و تعطیلی‌ها، درهای جدیدی در این حوزه گشوده می‌شود. به هر استانی که سفر می‌کنیم، نمونه جدیدی از طراحی را می‌بینیم که این به‌مراتب توقع‌ها را بالاتر می‌برد و توقع ما نیز بیش از این‌هاست، زیرا کشور ما داعیه مقابله با استعمار و پایداری دارد. به همین دلیل، باید در جهان الگو باشد و نیاز خود را در داخل تامین کند.

او ادامه داد: گرچه ما شاهد کاهش میزان قاچاق هستیم، اما تا روزی که آمار آن به حداقلی برسد، نباید از تلاش دست بکشیم. لباس، یک نماد فرهنگی است. لباس یک محصول صنعتی فرهنگی است و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در ذیل فرهنگ آمده است. هر فرد خارجی که به کشور ما وارد می‌شود، با مشاهده لباس‌ها، متوجه تفاوت کشور ما با دیگر کشورها می‌شود.

وی با بیان این‌که تلاش ما کافی نیست، اظهار کرد: متاسفم که بگویم با وجود آن‌که لباس، یک عنصر فرهنگی است، اما ما حتی در مراکز علمی نیز شاهد این هستیم که به لباس کمترین توجه می‌شود. وقتی مقالات علمی را جمع‌آوری می‌کنیم، متوجه می‌شویم دست ما در این حوزه خالی است. آیا برازنده جامعه ماست که لباس را بدون استدلال، تحقیق و پژوهش بر تن کنیم؟!

بیشتر بخوانید :  ترازتجاری منفی محصول نرخ ارز است

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس بیان کرد: این موضوع به چرایی استفاده از لباس مشکی در مراسم محرم و صفر هم کمک می‌کند، حتی در برش لباس‌های عاشورایی از طرح درخت نخل که وظیفه حمل اجساد را در صحرای کربلا داشته، استفاده می‌شود و این موضوع نشان می‌دهد که کار و تلاش ما اهمیت دارد. باید سعی کنیم برای عناصر پاک، مزیت‌های ناپاک را از بین ببریم. مادامی که این وضعیت وجود داشته باشد، ما دچار مشکل هستیم.

قبادی با بیان این‌که قطعا نواقص بسیاری برای برگزاری این دوره از نمایشگاه لباس عاشورایی داشتیم، افزود: امیدواریم در دوره بعد، شاهد حضور و مشارکت جدی هنرمندان کشور باشیم.

آیا به وعده و وعیدهایی که به تولیدکنندگان داده‌اید، عمل کرده‌اید؟

ابراهیم درستی – نایب رییس اتاق اصناف استان تهران – به‌عنوان دیگر سخنران این برنامه، گفت: خواهش می‌کنم به درد تولیدکننده هم برسید. آیا به وعده و وعیدهایی که به تولیدکنندگان داده‌اید، عمل کرده‌اید؟ چرا در کشور همسایه ما، به تولیدکنندگان وام‌هایی با یک تا سه درصد سود می‌دهند، اما در ایران این‌طور نیست؟ ما بخشنامه‌های خوبی را می‌نویسیم، اما آن‌ها را اجرایی نمی‌کنیم. آیا معافیت مالیاتی شامل تولیدکنندگان می‌شود؟ ما فقط از آن‌ها انتظار تولید داریم، اما تولیدکنندگان مشکلات و دغدغه‌های زیادی را دارند.

در اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی که اول مهرماه در تالار رودکی برگزار شد، از اشرف‌السادات میرباقری، سوده مجرد، نگار کاظمی، غزال بهمنی، رفیعه رازبانی و مکیه سادات ابراهیم‌زاده به‌عنوان برگزیدگان و محمدمهدی دافعیان، زینب همدانی‌پور و طاهره پیلتن به‌عنوان شایستگان تقدیر و همچنین از طیبه عزت‌اللهی‌نژاد در بخش مقالات تقدیر شد. محمود رفیعی‌پور، فرج‌الله شجاعی، اسماعیل زینت‌لو، حسن شریفی، حاج تقی قانع‌عبادی و غلامحسین منصوری نیز به‌عنوان پیرغلامان مد و لباس تقدیر شدند. برگزاری مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه لباس عاشورایی، با غزل‌خوانی و مداحی همراه بود.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی آرم طرح ترافیکاتوماسیون حمل بار پایانه جنوباخبار گمرک کرمانشاهانتقال پول به روسیهبانک صادرات 805پست سریع بین المللی Tntپشتیبانی کارت بازرگانیپی پال 24تمدید کارت بازرگانی فرم دالحمل بار ظفرحمل و نقل روستاییحمل و نقل فوق سنگینحمل و نقل لس آنجلسحمل و نقل یعنی چهخرید اینترنتی بذر ماری جواناخرید اینترنتی طرح ترافیکخرید اینترنتی غلطک رنگخرید پرچم آلمانخرید تجهیزات ترافیکیخرید تجهیزات جاسوسیخرید تجهیزات لگراندخرید شارژ تلفن خارج از کشورراهنمای پی پالراهنمای خرید از علی باباسایت ebay در ایرانسایت پی پالسایت مشابه ebayستاد ترخیص خودرو منطقه 6شرکت خدمات بار هوایی سیطرهصرافی میلادفروش خط تولید گونی بافیفریت بار به نیوزیلندقوانین خرید از چینقوانین گمرکی کره جنوبیقیمت خرید دلار روزقیمت فریت بار به کاناداکارت بازرگانی اتاق بازرگانیگمرك فرودگاه امامگمرک صادرات فرشگمرک کارگونحوه واردات خودرو به صورت شخصینحوه ی صحیح حمل بارهزینه واردات کالا از دبیواردات تراکتور دست دومواردات ترکیهواردات خودرو جانبازان 50واردات سیب زمینیواردات لاستیک خودروواردات هندواریز به پی پال

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها