مسعود کرباسیان ، درباره اولویت ها و برنامه های اصلی گمرک در سال ۹۶ گفت: طبق زمانبندی برنامه اقتصاد مقاومتی،‌ گمرک الکترونیکی و پنجره واحد کسب و کار باید عملیاتی شود ولی به نظر می رسد در این زمینه ها اقدامات دیگری لازم است.

رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: در بخش داخلی کشور ساماندهی امور گمرکی تا حدودی انجام شده و ما باید در بخش خارجی نیز اقداماتی را داشته باشیم. به بیان دیگر در داخل کشور سیستم کاغذی از پروسه گمرکی حذف شده و مردم با شرایط بهتری می توانند امور گمرکی خود را انجام دهند.

کرباسیان با اشاره به اینکه در سال جاری باید به سمت ایجاد پنجره های مشترک با کشورهای دیگر حرکت کنیم افزود: یعنی اسناد گمرکی الکترونیکی کشورهای دیگر را دریافت کنیم و آن مدارک بتواند ملاک عمل ما در داخل قرار بگیرد و در سیستم ها وارد شود.

معاون وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه در این زمینه توافقاتی با روسیه داشتیم ، بیان داشت: همچنین توافقاتی نیز با کشور آذربایجان، کره جنوبی و … داشتیم. آنها به ما می گویند کالا به سمت ایران حرکت کرده و گواهی مبدا آن صادر شده و شرکت حمل آن نیز مشخص است و دیگر ما نمی توانیم بگوییم واردکننده دیگری آن کالا را به ما بدهد.

وی خاطرنشان کرد: ‌بنابراین ما باید به سمت ایجاد پنجره های مشترک گمرکی با کشورهای دیگر حرکت کنیم. در این زمینه اولویت ما همکاری مشترک گمرکی با کشورهای همسایه است و بعد از آن به سمت کشورهای دوردست حرکت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید :  معافیت مالیاتی فرش دستباف حفظ شود

به گفته کرباسیان، این اقدامات می تواند به تسهیل صدور گواهی مبدا و مشخص شدن ارزش و کیفیت کالای وارداتی منجر شود ضمن اینکه مشابه این اقدام در کار ترانزیت در حال انجام است و رویه ای هم در خصوص حمل و نقل بین المللی مستقر در اروپا انجام دادیم به نحوی که کالا قبل از ورود به کشور اعلام و اسناد آن ارسال می شود.

رییس کل گمرک ایران اظهارداشت:‌  همچنین برنامه ریزی هایی در سال جاری انجام شده که بر اساس آن  پلمب به صورت هوشمند عملیاتی می شود و یک کد بر روی کالا قرار می گیرد که مشخصات آن و مسیر را در خود ذخیره می کند و به صورت هوشمند قابل بررسی است بنابر این می توان اطلاعات عبور کالا از بخش های مختلف کشور و رسیدن به مقصد آن را رصد کرد.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآدرس گمرک فرودگاه امام خمینیاداره گمرک به انگلیسیاداره گمرک خرمشهراداره گمرک غرب تهرانادرس گمرك غرب تهرانادرس گمرک فرودگاه اماماستخدام گمرک خرمشهراستخدام گمرک قشماستخدامی گمرک خرمشهراصطلاحات گمرکی به انگلیسیبازرسی گمرک فرودگاه امامپروانه گمرکی به انگلیسیپلمب هوشمند کالاترجمه گمرک به انگلیسیترخیص کار گمرک به انگلیسیتعرفه گمرک فرودگاه امام خمینیتعرفه گمرک قشمتعرفه گمرکی به انگلیسیحقوق ورودی گمرک چیسترئیس گمرک خرمشهرسایت گمرک غرب تهرانسایت گمرک قشمشماره تلفن گمرك فرودگاه امام خمينيعوارض گمرکی به انگلیسیقبض انبار گمرک به انگلیسیقوانین گمرک فرودگاه امامقوانین گمرک قشمگمرك خرمشهرگمرك غربگمرك غرب تهران تلفنگمرك فرودگاه امامگمرك قشمگمرک ایرانگمرک ایران آمارگمرک ایران استخدامگمرک ایران بخشنامهگمرک ایران بخشنامه هاگمرک ایران تعرفهگمرک ایران تعرفه واردات خودروگمرک ایران خیابان ولیعصرگمرک ایران قشمگمرک ایران نرخ ارزگمرک ایران و ترکیهگمرک بندر خرمشهرگمرک به انگلیسیگمرک بوشهرگمرک بوشهر اختلاسگمرک بوشهر استخدامگمرک بوشهر اعتصابگمرک بوشهر تلفنگمرک بوشهر خودروگمرک بوشهر عروسک انسان نماگمرک بوشهر ماشینگمرک بوشهر واردات خودروگمرک تهرانگمرک تهران آدرسگمرک تهران جنوبگمرک تهران خریدگمرک تهران دوچرخهگمرک تهران کاپوتاژگمرک تهران کجاستگمرک تهران کفشگمرک تهران موتورگمرک تهران ولیعصرگمرک چیستگمرک خرمشهرگمرک خرمشهر خودروگمرک خرمشهر ماشین اروندیگمرک غربگمرک غرب تهرانگمرک غرب تهران ادرسگمرک غرب تهران تلفنگمرک غرب تهران کاپوتاژگمرک غرب کاپوتاژگمرک غرب کشورگمرک غرب+ادرسگمرک فرودگاه امامگمرک فرودگاه امام تلفنگمرک فرودگاه قشمگمرک قشمگمرک منطقه آزاد قشمگمرکات بوشهرگمرکی خرمشهرگمرکی قشممدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینیمعنی گمرک به انگلیسینشانی گمرک غرب تهراننقشه گمرک غرب تهران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها