پرکاربردترین کانتینرهای دریایی و شیوه های FCL و LCL

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

انواع کانتینر دریایی

آنچه در این محتوا میخوانید😃

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به انواع کانتینرهای دریایی و کانتینرهای مخصوص شیوه FCL و LCL اشاره می کنیم.

کانتینرها بخش اساسی حمل و نقل هستند و بدون وجود آن ها حمل و نقل، علی الخصوص حمل و نقل دریایی، معنایی نخواهد داشت.

علاوه بر این، بد نیست بدانید که هر ساعت بیش از ۲۰ میلیون کانتینر در سراسر جهان در مسیر حمل و نقل قرار دارند.

از آن جایی که کانتینرهای مختلفی با قابلیت های مختلف برای حمل و نقل دریایی ساخته شده است، انتخاب کانتینر مناسب برای ارسال دریایی تصمیم گیری راحتی نیست.

در هنگام انتخاب کانتینر باید به نوع مرسوله توجه شود.

در ادامه این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به پر استفاده ترین کانتینرهای دریایی اشاره می کنیم.

بیشتر بخوانید: کانتینر باری ؛ راهنمای کامل انواع کانتینر حمل بار ( ۲۰۲۱)

نوع کانتینر در حمل و نقل دریایی

کانتینر استاندارد یا Dry Van

این نوع از کانتینرها از جنس آلومینیوم یا استیل ساخته شده اند که معمولا برای حمل و نقل مرسوله های خشک پیشنهاد می شوند. از همین رو، استفاده گسترده ای در صنعت دریایی دارند.

کانتینرهای Dry Van ضد آب بوده و درب در یک طرف کانتینر تعبیه شده است. ابعاد استانداری دارند و عرض هر کدام ۲.۴۰ متر و طول آن ها ۲.۶۰ متر می باشد.

کانتینرهایی که ۲۰ و ۴۰ فوت یا ۶ و ۱۲ متر هستند، از مجبوبیت بیشتری برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: با این ۹ استراتژی هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهید!

کانتینر استاندارد

کانتینر یخچال دار یا Reefer

برای حمل و نقل مرسوله هایی که باید در شرایط فریز شده یا دمای مشخص ارسال شوند، مانند میوه، سبزیجات و دیگر مواد خوراکی، از کانتینرهای یخچال دار استفاده می شود.

در نمونه های پیشرفته این نوع کانتینرها سیستم کنترل CO۲ نیز تعبیه شده است تا شرایط برای حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: چگونه هزینه های حمل و نقل دریایی را کاهش دهیم؟ {راهنمای ۲۰۲۱}

کانتینر یخچال دار

کانتینرهای حمل و نقل به شیوه FCL

کانتینرها FCL که با نام “ظرفیت کامل کانتینر” نیز شناخته می شوند، در شرایطی استفاده می شوند که تمام ظرفیت کانتینر برای یک نفر رزرو شده باشد.

در این صورت، مرسوله در کانتینر بارگیری شده، سپس عایق بندی می شود.

این شیوه از حمل و نقل برای ارسال حجم زیادی از کالا مناسب است. از جمله مزیت های این کانتینرها می توان به این موارد اشاره کرد:

  • اگر برای حمل و نقل کالاهایی با ابعاد ۱۵ متر مکعب یا بیشتر استفاده شوند، صرفه اقتصادی خواهند داشت.
  • از آن جایی که کانتینر عایق بندی می شود، امنیت مرسوله تضمین می شود.
  • به دلیل ارسال مستقیم کانتینر به مقصد و بدون توقف در بنادر در طول مسیر، مرسوله زودتر به دست گیرنده خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: ۵ فاکتور برای تشخیص نماینده سورسینگ قابل اعتماد در چین

کانتینرهای حمل و نقل به شیوه LCL

شیوه LCL به عنوان راهکار جایگزین شیوه FCL محسوب می شود. کانتینرهای LCL با نام “کمتر از ظرفیت کامل کانتینر” نیز شناخته می شوند.

این کانتینرها مناسب حمل و نقل مرسوله های کوچک هستند؛ از این رو مدیریت آن ها آسان تر است. تنها نقطه ضعف این شیوه از ارسال، دسته بندی مرسوله ها و قرار دادن آن ها در کانتینر است. تا زمانی که ظرفیت کانتینر تکمیل نشود، مرسوله ارسال نخواهد شد.

با وجود این که زمان ارسال مرسوله به شیوه LCL بیشتر است، اما هزینه ارسال آن کمتر است زیرا چندین فرستنده هزینه فضای کانتینر را پرداخت می کنند.

متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس خدمات حمل و نقل را با توجه به نیازهای مرسوله شما ارائه می کنند. ما با چندین شرکت مختلف در زمینه حمل و نقل کالا همکاری می کنیم و انواع کالاها در تمام ابعاد را برای شما ارسال می کنیم. به واسطه شبکه ارتباطی گسترده ای که داریم، تضمین می کنیم که مرسوله را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل می گیرید.

بیشتر بخوانید: مرسوله خود را به شیوه FCL ارسال کنم یا LCL؟ {راهنمای ۲۰۲۱}

 fcl و lcl

سخن آخر

قبل از انتخاب نوع کانتینر، ابتدا با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید؛ عدم توجه به نوع کانتینر انتخابی با پرداخت خسارت های فراوان همراه خواهد بود.

متخصصین ما در گروه تجاری ققنوس می توانند با توجه به نیازهای مرسوله شما، کانتینر مناسب را برای تان انتخاب کرده و سلامت مرسوله را تضمین کنند.

بیشتر بخوانید: خرید از ebay,خرید از amazon,خرید از ایبی ,خرید از آمازون,خرید از امازون,خرید اینترنتی

گروه تجاری ققنوس

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x