[ad_1]

به گزارش تراز ، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی  در حاشیه جلسه امروز( چهارشنبه ۲۲ شهریور) هیئت دولت در جمع خبرنگاران  با اشاره به نرخ سود بانکی اظهار داشت: همانطور که می‌دانید از تاریخ ۱۱ شهریور ماه تمامی بانکها ملزم به اجرای دستورالعمل جدید بانک مرکزی مبنی بر نرخ جدید سود بانکی شده‌اند که در همین راستا ناظران بانک مرکزی با گشت‌های روزانه به روند اجرای این دستورالعمل نظارت می‌کنند.
 
وی افزود: خوشبختانه خبرهایی که تا به حال از نتیجه نظارت‌ها به دست ما رسیده نشان می‌دهد که عمومیت بانکها به اجرای این دستورالعمل پایبند بوده‌اند و تنها موارد انگشت‌شماری یافت می‌شود که با تخلفاتی همراه بوده که با جدیت با این تخلفات برخورد و در برخی موارد حتی منجر به عزل رئیس بانک شده است. همچنین در آینده نزدیک خبرهایی نیز در رابطه با کاهش نرخ سود تسهیلات از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود.
 
رئیس کل بانک مرکزی   با اشاره به رشد نرخ ارز در روزهای گذشته گفت: از ابتدای دولت یازدهم تاکنون شاهد این بوده‌ایم که نرخ ارز رشد ۲.۲ درصدی داشته است که متوسط ماهیانه نرخ افزایش ارز را کمتر از نیم درصد نشان می دهد. بنابراین سیاست ما از ابتدا بر کنترل نرخ ارز و جلوگیری از افزایش و کاهش‌های ناگهانی نرخ ارز بوده  و از نظر ما سرمایه‌گذاری بر روی نرخ دلار به هیچ عنوان توجیه اقتصادی ندارد. چراکه دامنه نوسانات نرخ ارز در ۶ ماه گذشته بسیار محدود بوده و چیزی حدود ۵ درصد است که این مقدار کنترل شده بوده و جای هیچگونه نگرانی ندارد.
 
سیف با بیان اینکه شائبه گرانی عمدی نرخ دلار به هیچ عنوان درست نیست، تصریح کرد: دولت همواره تمایل دارد که زمینه ایجاد ثبات در اقتصاد را فراهم کند و با هرگونه اقدامی که این ثبات را بر هم بزند مقابله می‌کند تا فعالان اقتصادی بتوانند افق روشنی برای سرمایه ‌گذاری داشته باشند.
 
وی با اشاره به طرح پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج خاطرنشان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال ۹۶ تاکنون۶۹۲هزار مورد وام ازدواج پرداخت شده که ۳۶۰هزار  مورد از این تعداد مربوط به هفت ماه اول شروع این طرح بوده است و حدود ۶۰ هزار نفر هم اکنون در صف دریافت  هستند و این طرح تا زمانی که به تمامی متقاضیان واجد شرایط پرداخت شود ادامه پیدا خواهد کرد.
 
سیف در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا شما سخنگوی اقتصادی دولت هستید اظهار داشت: به هیچ عنوان این مطلب درست نیست و بنده تنها مباحثی که در ارتباط با بانک مرکزی باشد منعکس می‌کنم.

بیشتر بخوانید :  تکرار/ تصمیم‌گیری برای قیمت نان در تهران، هفته آینده- اخبار اقتصادی - اخبار تسنیم

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگاني ليتواني ايرانارسال پول به اروپااسکرین شات اپلافزونه پی پال وردپرسانتقال پول به کارت ملیپست سریع در ایرانپی پال پرداختپی پال رایگانپیگیری پست اکسپرسترخیص کار سرخسترخیص کالا از تایلندترخیص کالا از گمرک فرودگاه پیامحسابداری واردات کالاحمل بار ظفرحمل و نقلحمل و نقل بین المللی یاسمینحمل و نقل پایان نامهحواله يوروخريد اينترنتي تلفن ثابتخرید ابزار خودروخرید ابزار شمع سازیخرید اینترنتی از سایت Ebayخرید اینترنتی جواهراتخرید اینترنتی ظروف سیلورخرید تجهیزات ژئوفیزیکخرید تجهیزات شمشیربازیخرید تجهیزات وایرلسخرید چینی پردیس کاشانخرید دلار برای بازی ساکر استارخرید دلار سناسایت علی اکسپرس چیستصادرات سرب به چینصادرات فنچصدور مستر كارتصدور مستر کارت فیزیکیصرافی ثامن میردامادصرافی متینصرافی نارمکعلی اکسپرس چیستفریت بار به مونترالقوانین حمل و نقل زمینیگمرک پوشاکگمرک حمهوری اسلامیمستر كارت مجازيهک حساب پی پالواردات خودرو هيبريديواردات صادرات از دبیواردات گوشت به ایرانواردات یراق آلات از چینوب مانی اندروید

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها