[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: جلسه بررسی وضعیت و آمادگی شرکت پتروشیمی قائد بصیر برای عرضه اولیه در فرابورس برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،در پی پذیرش پتروشیمی قائدبصیر در فرابورس ایران در ۱۹ شهریور و درج نماد در ۲۴ مهرماه و ارایه اطلاعات و تکمیل مدارک، جلسه بررسی وضعیت و آمادگی این شرکت برای عرضه اولیه ۱۰ درصدی در فرابورس بررسی شده و قرار است امروز(شنبه) با حضور پرویز راحت، مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر(هلدینگ نفت‌، گاز و پتروشیمی)و رضا فرزادی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائدبصیر و مدیران فرابورس ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرعامل گروه توسعه انرژی تدبیر در خصوص وضعیت شرکت پروشیمی قائدبصیر گفت: “شبصیر” ۲۶ آذر سال ۷۶ در تهران توسط بنیاد ۱۵ خرداد تاسیس و ثبت و در یک مهر سال ۸۳ به بهره برداری رسیده و ۸۰ درصد از سهام آن به گروه توسعه انرژی تدبیر و ۲۰ درصد آن به بنیاد ۱۵ خرداد تعلق دارد.

پرویز راحت افزود: همچنین این شرکت در نظر دارد به منظور اجرای طرح توسعه جهت افزایش کیفیت و تنوع محصولات و کاهش زمان فرایندهای تولید، از محل آورده نقدی صاحبان سهام سرمایه را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهد.

وی ادامه داد: موضوع فعالیت شرکت تولید و فروش انواع محصولات پلیمری، شیمیایی و پتروشیمیایی، ایجاد شعب در داخل و خارج و اخذ نمایندگی های مجاز از داخل و خارج و واردات و صادرات هر نوع کالای مرتبط با موضوع فعالیت و به طور کلی تصدی به عملیات و معاملات مالی و تجاری مرتبط به تمام یا هر یک از موضوعات فعالیت است.

بیشتر بخوانید :  کارت بازرگانی یک بار مصرف نداریم

وی درباره برنامه‌های این هلدینگ گفت: عرضه اولیه سهام نیروگاه آبادان در فرابورس و عرضه اولیه سهام شرکت توسعه میادین نفتی از طریق بورس را دنبال خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت پتروشیمی قائد بصیر در خصوص شرایط کنونی شرکت گفت: در حال حاضر در ایرلن تنها ۲ پتروشیمی ADS تولید می‌کنند که یکی از آنها پتروشیمی قائدبصیر است.

رضا عرزادی افزود: با توجه به اجرایی شدن برنامه‌های توسعه‌ای شرکت می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از بازار داخل در اختیار شرکت پتروشیمی قائد بصیر قرار دارد.

وی در مورد سود سهام شرکت بیان کرد: سود هر سهم این شرکت پتروشیمی در سال مالی منتهی به اسفند گذشته ۹۴۴ ریال بوده که نسبت به سود سال مالی قبل (۲۸۴ ریال) رشد ۲۳۲ درصدی داشته است.

فرزادی در خصوص وضعیت صادرات شرکت گفت: بازارهای صادراتی مناسبی در اختیار پتروشیمی قائد بصیر قرار دارد اما با توجه به رسالت این شرکت برای تامین نیازهای داخلی به خصوص پس از تحریم‌ها، تنها ۱۰ درصد از تولیدات شرکت به صادرات اختصاص داده شده، این در حالی است که با توجه به تمایل کشورهای همسایه برای خرید محصولات این شرکت، این میزان می‌تواند به ۵۰ نیز برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: در حال حاضر عمده کشورهایی که صادرات به آنها انجام میشود، کشورهای CRS، ترکیه و چین هستند.

فرزادی در پایان با اشاره به تامین مواد اولیه شرکت از داخل کشور گفت: با توجه به تحریم ها، پتروشیمی فائد بصیر حدود ۸۰ درصد از نیاز خود به مواد ادلیه را از طریق بازار داخلی تامین می‌کند؛ از این رو تحریم‌ها تاثیر چندانی بر شرکت نمی‌گذارد.

بیشتر بخوانید :  سهمیه بندی بنزین جدی شد

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها