[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکونومیست، صنعت گردشگری ترکیه در سایه حملات تروریستی اخیر، کودتای نافرجام سال گذشته و سیاست های سرکوبگرانه دولت اردوغان آسیب سختی دیده است. ورود گردشگران خارجی به این کشور از ۳۶ میلیون نفر در سال ۲۰۱۵ به تنها ۲۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است. به خصوص گردشگران غربی کمتر تمایلی به سفر به این کشور دارند. بسیاری از هتل ها در استانبول و دیگر شهرهای ساحلی مدیترانه برای جذب مشتری دست به کاهش قیمت ها زده اند.

اما وضعیت در شهر وان در چند ده کیلومتری مرز با ایران اندکی متفاوت است. در نه ماهه نخست سال ۲۰۱۷، این شهر میزبان ۳۸۸ هزار گردشگر ایرانی بود که نسبت به ۲۶۴ هزار گردشگر کل سال قبل رشد قابل توجهی نشان می دهد. این تقریبا به اندازه کل جمعیت شهر وان است. هتلداران محلی نمی توانند جوابگوی تعداد بالای تقاضای ایرانیان باشند. در یک روز غیرتعطیل در ماه سپتامبر، خبرنگار اکونومیست بعد از مراجعه به ۱۴ هتل و تنها مهمانسرای شهر جایی برای خواب پیدا نمی کند و تنها به لطف یک مورد لغو سفر یک مسافر دیگر موفق می شود یک اتاق خالی پیدا کند. تعداد ایرانیانی که در اوایل تابستان به این شهر سفر کردند به حدی بالا بود که فرمانداری ناگزیر شد برخی از آنها را در خوابگاه های دانشجویی و دیگر خانه های خصوصی اسکان دهد. یک مقام محلی شهر وان به شوخی می گوید: «گاهی اوقات احساس می کنید در شهر خودتان مثل یک خارجی هستید.» این سفرها موجب ارز آوری ده ها میلیون دلاری برای فعالان اقتصادی شهر وان شده است. مسئولان شهر وان اخیرا شروع به برگزاری دوره های زبان فارسی برای مغازه داران کرده اند.

بیشتر بخوانید :  افتتاح پیشرفته‌ترین ایکس‌ری کامیونی پرسرعت کشور

در شرایطی که ترکیه با مشکل کاهش ورود گردشگر از اروپا و آمریکا مواجه است، گردشگران خاورمیانه ای با ماشین به این کشور سفر می کنند. انتظار می رود امسال ۲ میلیون ایرانی به ترکیه سفر کنند که یک رکورد محسوب می شود.

ایرانی ها با به جان خریدن عبور از مناطق محل درگیری میان شورشیان کرد و نیروهای دولتی ترکیه به وان می آیند تا بتوانند چمدان های خود را با تی شرت ها و شلوارهایی پر کنند که قیمتشان بسیار پایین تر از اجناس مشابهی است که در ایران خریداری می کنند.

انتهای پیام/۳۴

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاbattlefield 3 خرید اینترنتیپست سریع به خارج از کشورترخیص کالا از قشمحد ترخصحراست گمرک ایرانحمل بار به استرالیا با کشتیحمل بار سبلانحمل نقل حامد بارحمل و نقل هواییخرید ابزار راپلخرید اینترنتی خودروخرید اینترنتی صندل دخترانهخرید تجهیزات کمپینگخرید چینی فله ایخرید خط تولید گزخرید کارت تلفن خارج از کشور شیرازراهنمای خرید از سایت خارجیرهگیری مرسولات راهنمایی رانندگیرهگیری مرسوله گذرنامهساختمان شماره 2گمرک ایرانسازمان حمل ونقل هواییسیستم حمل و نقل لندنصادرات چصادرات قیرصادرات هندوانه به عراقصادرات یعنی چهصنف واردات خودروفروش تجهیزات چاپفروش خط تولید جدیدفروش خط تولید صنعتیفروش سکه دلار قدیمیقوانین گمرکی فرانسهگمرک ماشین های وارداتیمزایای حمل و نقل هواییمستر کارت برای خرید اینترنتیمستند بیت کوینمعینیت عواید و گمرکاتنمايندگي رسمي وب ماني در ايرانهزینه ترخیص خودرو از پارکینگهزینه حمل دریایی از چینهزینه حمل کانتینر از چین به ایرانهزینه حواله دلارواردات ابزارالاتواردات پرتقال از ترکیهواردات تجهیزات نفت و گازواردات جورجياواردات خودرو های هیبریدیواردات گوشی تلفن ثابتواردات لباس از چینواردات و فروش خودرو

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها