وعده امیدبخش امام حسین(ع) درباره زمان ظهور / نعمت با برکت و نعمت بی برکت!

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش ترازبا ظهور امام زمان (عج) در آخرالزمان نه تنها ریشه ظلم و ستم کنده خواهد شد بلکه در همه زمینه ها گشایش و برکت برای اهل عالم به وقوع خواهد پیوست. در قران و در آیه ۹۶ سوره اعراف می فرماید که اگر مردم شهرها به خدا ایمان بیاورند و تقوای الهی را رعایت کنند برکات آسمانی و زمینی شامل حالشان می شود. حال سوال اینجاست که اگر ایمان و تقوا سبب نزول برکات است، پس چرا کشورهاى کافر، وضع بهترى دارند!؟ نکته اینجاست که اوّلًا آن کشورها از نظر علم و صنعت جلو هستند، ولى از نظر روحى و روانى آرامش ندارند. از این نظر آنان نیز مشکلات فراوانى دارند. ثانیاً: اغلب کشورهاى اسلامى، تنها نام اسلام را با خود دارند و قوانین و رهنمودهاى دین اسلام در آنجا حاکم نیست و در واقع آن دو شرط یعنی ایمان و تقوا را ندارند.

ضمنا آیه ۹۶ سوره اعراف مطابق روایات از مصادیق بارز زمان ظهور است. امام حسین علیه‌السلام در بیان آنچه هنگام ظهور امام زمان علیه السلام رخ مى‌دهد می فرماید:

امام حسین علیه‌السلام -فى بَیانِ ما یَحْدُثُ فى زَمَنِ ظُهورِ الاِْمامِ الْحُجَّهِ علیه السلام-: وَ لَتَنْزِلَنَّالْبَرَکَهُ مِنَ السَّماءِ اِلَى الاَْرْضِ حَتّى اِنَّ الشَّجَرَهَ لَتَقْصِفُ مِمّا یَزیدُ اللّه ُ فیها مِنَ الثَّمَرَهِوَ لَتُؤْکَلُ ثَمَرهُ الشِّتاءِ فِى الصَّیْفِ وَ ثَمَرَهُ الصَّیْفِ فِى الشِّتاءِ وَ ذلِکَ قَوْلُهُ تعالى: « وَ لَوْ اَنَّ اَهْلَ الْقُرى آمَنوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَیْهِم بَرَکاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الاَْرْضِ وَ لکِن کَذَّبُوا(سوره مبارکه الأعراف آیه ۹۶)»

برکت از آسمان به سوى زمین فرو مى ریزد، تا آن جا که درخت از میوه فراوانى که خداوند در آن مى افزاید، مى شکند. (مردم) میوه زمستان را در تابستان و میوه تابستان را در زمستان مى‌خورند و این معناى سخن خداوند است که فرمود:

«و اگر مردمِ آبادى ها ایمان مى آوردند و تقوا پیشه مى کردند، برکت‌هایى از آسمان و زمین به روى آنان مى گشودیم، لیکن تکذیب کردند.» (مختصر بصائر الدرجات، صفحه ۵۱)

سه نکته:

** نعمت با برکت و نعمت بی برکت!

در قرآن، دو نوع گشایش براى دو گروه مطرح است: الف: رفاه و گشایش براى خوبان که همراه با برکات است، «لَفَتَحْنا عَلَیْهِمْ بَرَکاتٍ». ب: رفاه و گشایش براى کفّار و نااهلان که دیگر همراه با برکت نیست، «فَتَحْنا عَلَیْهِمْ أَبْوابَ کُلِّ شَیْ‌ءٍ»، زیرا چه بسا نعمت‌ها، ناپایدار و سبب غفلت و غرور و طغیان باشد. خداوند، این رفاه و گشایش کفّار را وسیله‌ى مهلت و پرشدن پیمانه‌ى آنان قرار داده است. بنابراین به هر نعمت ظاهرى نباید دل خوش کرد، زیرا اگر این نعمت‌ها براى مؤمنان باشد، مایه‌ى برکت است و اگر براى کفّار باشد، ناپایدار و وسیله‌ى قهر الهى است.

** چرا برخی دعاها مستجاب نمی شوند؟

امام صادق علیه السلام فرمودند: گاهى بنده‌اى از خداوند حاجت و تقاضایى دارد و خداوند دعایش را مستجاب مى‌کند و مقرّر مى‌شود که برآورده شود. امّا پس از آن، بنده گناهى را انجام مى‌دهد که موجب برآورده نشدن حاجتش مى‌شود. (تفسیر اثنى‌عشرى)

** گشایش وضع مردم در دوران ظهور

در منابع روایی از پیامبر اکرم (صلی الله عیله و اله) در خصوص بهبود وضع معیشتی در دوران ظهور امام مهدی (علیه السلام) این چنین نقل شده است:

«عَنْ أَبِی سَعِیدٍ الْخُدْرِیِّ عَنِ النَّبِیِّ صلی الله و علیه وآله قَالَ یَتَنَعَّمُ أُمَّتِی فِی زَمَنِ الْمَهْدِیِّ علیه السلام نِعْمَهً لَمْ یَتَنَعَّمُوا قَبْلَهَا قَطُّ یُرْسَلُ السَّمَاءُ عَلَیْهِمْ مِدْرَاراً وَ لَا تَدَعُ الْأَرْضُ شَیْئاً مِنْ نَبَاتِهَا إِلَّا أَخْرَجَتْهُ.» (بحار الأنوار (ط – بیروت)، ج‏۵۱، ص۸۳)

«ابو سعید خدرى از پیغمبر (صلی الله و علیه وآله) روایت نموده که فرمود: امت من در زمان مهدى چنان در فراخى معیشت بسر برند که هیچ گاه پیش از آن ندیده باشند. آسمان پى در پى برکات خود را براى آنان‏ فرو می ریزد و زمین آنچه دارد بیرون می دهد.»

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x