وزیر پیشنهادی صنعت: دولت سبک خواهد‌شد/ افزایش اختیارات ستاد اقتصاد مقاومتی

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین ، محمد شریعتمداری در جمع فعالان بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه دوران کم نظیری را با همت بخش خصوصی آغاز خواهیم کرد، گفت:به نمایندگان بخش خصوصی ایران، اعتقاد داریم و درخواست ما نیز این است که تلاش شود که اتاق بازرگانی با کمترین مداخله دولت، بیشترین حضور بخش خصوصی واقعی کشور اداره شود.

وی به مشکلات نظام بانکی اشاره و تاکید کرد:از سیستم بانکی انتظار بیشتری داریم که ان شالله با حضور آقای کرباسیان و ارتباط با بانک مرکزی شاهد اتفاقاتی در این بخش باشیم.

وی همچنین با اشاره به تفکیک و ادغام وزارتخانه ها اشاره و اضافه کرد: اگر قرار باشد دولت بنگاهداری کند باید چندین و چند وزارتخانه داشته باشد، در این صورت باید وزارت صنایع و معادن و بازرگانی را احیا کرد اما این هدف نیست.

شریعتمداری افزود:اگر واقعا می خواهیم دولت را سبک کنیم، واگذاری باید واقعی باشد و بخش خصوصی هم واقعی باشد،یعنی بخشی را از وزیر نفت نگیریم بدهیم به وزیر رفاه.

شریعتمداری به ضرورت جذب سرمایه های خارجی در اقتصاد ایران اشاره و خاطرنشان کرد:برخی به دلیل مقررات دست و پاگیر اقتصاد ایران، نگران حضور در ایران هستند زیرا نامشخص بودن برخی ریسک های سرمایه گذاری در اقتصاد ایران مشکلاتی را بر سر راه سرمایه گذاران خارجی قرار می دهد.

به گفته او در گذشته ۶.۴ میلیارد دلار واردات به صورت مستقیم از سوی دولت انجام می شد که به ۵۰۰ میلیون دلار در دولت هشتم کاهش یافت.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x