[ad_1]

امروز چهار وزیر پیشنهادی کابینه برنامه‌های خود را به مجلس و محافل اقتصادی ارائه کردند. اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی؛ مسکن مهر، تولید مسکن و مسکن استیجاری را از مهمترین برنامه‌های خود برشمرد. دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد؛ از لزوم اصلاح نظام بانکی سخن گفت. شریعتمداری هم گفت که مطالبات مردم نباید درگوشی بیان شود. رضا رحمانی نیز که برای وزارت صنعت پیشنهاد شده برنامه‌های خود برای توسعه صادرات غیرنفتی را اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، چهار وزیر پیشنهادی رییس‌جمهوری برای وزارتخانه‌های راه، صنعت، کار و اقتصاد از امروز روند ارایه‌ برنامه‌های خود را آغاز کردند. در شرایط فعلی که اقتصاد ایران موقعیت ویژه‌ای را سپری می‌کند شاید انتظار عمومی این است که وزرای مذکور در برنامه‌ها و مسوولیت‌های خود تلاش و همت مضاعفی را به کار گیرند؛ چرا که از جمله مهمترین چالش‌های پیش روی امروز جامعه ایران در حیطه‌ مسوولیت این چهار وزارتخانه قرار دارد. ساماندهی اوضاع اقتصاد با توجه به نوسانات نرخ ارز و رشد تورم، کنترل بازار مسکن، ایجاد اشتغال برای جوانان، راه انداختن چرخ صنعت با توجه به رکود و بعضا تعطیلی کارخانجات، مسوولیت‌های سنگینی است که بر دوش این چهار وزیر پیشنهادی قرار دارد.

دژپسند: نظام بانکی باید اصلاح شود

فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی امور  اقتصادی و دارایی که امروز در کنار وزرای پیشنهادی کار و صنعت، معدن و تجارت در جمع اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران حاضر شده بود،  ضمن گلایه از اینکه بانک‌ها ساختار ناموزونی پیدا کرده‌اند و با بانکداری مدرن فاصله دارند، بر اصلاح نظام بانکی و کاهش معوقات تاکید کرد.

او اظهار کرد: بخش خصوصی نه به عنوان یار دوازدهم، بلکه باید به عنوان شریک اصلی، در همه این زمینه‌ها ورود پیدا کند تا  این میدان مین (شرایط اقتصادی کنونی) پشت سر گذاشته شود.

بیشتر بخوانید :  صف چندکیلومتری پمپ بنزین در غرب تهران

شریعتمداری: مطالبات مردم نباید یواشکی و درگوشی بیان شود

وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که در صورتی که با رای نمایندگان بر مسند این وزارتخانه بنشیند، حق آزادی اعتراضات صنفی را بیشتر به رسمیت شناخته و جلسه شورای عالی کار برای ترمیم دستمزد را سریعاً تشکیل خواهد داد. محمد شریعتمداری هم‌چنین گفت که بحث کودکان کار، زنان بی‌سرپرست و مجموعه جامعه بزرگ معلولان که در ایجاد شرایط مطلوب در جامعه نقش دارند، مهم است. آنها باید حمایت شوند.

امروز تشکل‌های کارگری، بازنشستگی و کارفرمایی با صدور بیانیه‌ای حمایت خود را از انتخاب شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کردند.

اسلامی: توانایی عبور از سختی‌های پیش رو را داریم

محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز در حاشیه نشست امروز خود در مجلس گفت که اولویت خود را مسکن مهر، تولید مسکن و مسکن استیجاری قرار داده است.

او بیان کرد: بافت‌های فرسوده قابل احیای زیادی در مناطق مختلف کشور وجود دارد که باید به آن توجه شود. در عین حال بنده توجه به مناطق محروم و گسترش راههای روستایی را به عنوان یک محور دنبال می‌کنم چرا که با توجه به منابع اختصاص یافته از سوی مجلس باید مبحث راههای روستایی را به روند متفاوتی تبدیل کرد تا نیازهای روستاییان رفع شود. اسلامی این را هم گفت که امروز صنعت هوایی به دلیل توان متخصصان توانایی عبور از دوران تحریمی را دارد کما این که سن ناوگان هوایی هم نسبت به گذشته پایین‌تر آمده است.

برنامه‌های رحمانی برای توسعه صادرات غیرنفتی

بیشتر بخوانید :  رمزهای پویا، ضروری و زمان بر در مقابله با جرایم اینترنتی167

رضا رحمانی هم که در اتاق بازرگانی ایران حضور یافته بود به عنوان گزینه پیشنهادی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت در تشریح سیاست‌های خود در این وزارتخانه برای توسعه صادرات غیرنفتی، اظهار کرد: برای این منظور باید به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه‌هایی مانند مواد معدنی، صنعت فرش و محصولاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند و با صادرات آنها زندگی مردم دچار مشکل نمی‌شود، روی آورد. وی که عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران نیز هست اظهار کرد: قاعدتا در راستای قانون منع به کارگیری بازنشستگان لازم است به جای دوستانی که از سمت خود استعفا داده‌اند، همکاران جدیدی را منصوب کرد که سعی می‌شود در این انتصابات از افراد جوان، فعال و کارآمد انتخاب شود. فراکسیون مستقلین مجلس، امروز از رحمانی حمایت کرد.

خیلی امیدواریم وزرای پیشنهادی رای بالایی در مجلس به دست آورند

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری با اشاره به اینکه روند اقناع نمایندگان مجلس برای رای وزرای پیشنهادی خیلی خوب پیش می‌رود، گفت: خیلی امیدواریم چهار وزیر پیشنهادی دولت رای بالایی در مجلس به دست بیاورند.

بازی گل یا پوچ ترامپ با بازار جهانی نفت!

سری هم به دیگر اخبار اقتصادی امروز روابط عمومی گروه تجاری ققنوس بزنیم. سایه سیاست همچنان بر نفت سنگینی می‌کند و آمریکا از زمانی که از برجام خارج شد تاکنون، برای حذف نفت ایران از بازارهای جهانی به هر دری زده است؛ از تهدید مشتریان نفت ایران بگیر تا برداشت از ذخایر استراتژیک خود؛ اما غافل از این‌که این به آب و آتش زدن‌ها دو سر دارد و اگر یک‌طرف ماجرا ایران را نشانه رفته، طرف دیگر به سمت آمریکا بازمی‌گردد. با این حال آمریکا دست از کارشکنی برنداشته و در حالی‌که تنها دو هفته تا موعد آغاز تحریم‌های نفتی مانده است، سناریوی جدیدی برای بافتن تار و پود نقشه نخ‌نمای خود یعنی همان تحریم نفت ایران نوشته است. گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس در این زمینه را این‌جا بخوانید.

بیشتر بخوانید :  قاچاق 1700کانتینر ظرف کریستال با کارت‌ بازرگانی اجاره‌ای

تیغ ترامپ در FATF نمی‌بُرد!

“رویکرد مثبت ایران به FATF برنامه‌های ترامپ را به‌هم ریخت” عنوان خبر دیگری است که یکی از معضلات رییس‌جمهور آمریکا برای تحریم ایران را نشان می‌دهد. اثربخشی یا عدم اثربخشی تصویب لوایح مرتبط با FATF مساله‌ای است که در شرایط فعلی بسیار حساس‌تر از گذشته شده است، اما مساله اساسی این است که چرا آمریکا علیرغم همه فشارهایی که به ایران می‌آورد، در مسیر پیوستن به FATF سنگ‌اندازی نمی‌کند؟ سوالی که یک اقتصاددان پاسخ آن را در تسلط بیشتر اروپا بر FATF می‌داند. در سال ۲۰۰۸ یکی از مهم‌ترین دلایل تسهیل انجام کلیدی‌ترین بخش تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان عدم عضویت ایران در FATF بود که آمریکا توانست با کمترین هزینه سیاسی، آن را بعد از سه دهه محقق کند. با وجود نگرانی‌ها از احتمال بازگشت ایران به لیست سیاه FATF و بازگشت “اقدامات مقابله‌ای” علیه ایران با توجه به انجام نشدن توصیه‌های FATF، اکثریت اعضای این گروه مالی به این نتیجه رسیدند که برای چهار ماه دیگر به ایران فرصت دهند تا قوانین و اقدامات مالی و اجرایی داخلی خود را با ترتیبات مدنظر این گروه همسان‌سازی کنند. گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس که اظهارنظرات چهار کارشناس از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه در آن منتشر شده را این‌جا مشاهده کنید.

انتهای پیام

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها