[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عصر دیروز (شنبه بیست و هفتم خردادماه) سی‌اُمین جلسه شورای عالی آب به ریاست «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور تشکیل شد.

معاون اول رییس جمهور در این جلسه با بیان اینکه “امروز موضوع آب یک مطالبه و دغدغه عمومی است”،‌ اظهار داشت: بحران کم آبی یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی کشور است و باید با مدیریت دقیق و برنامه ریزی جامع از تشدید این بحران و پیامدهایش جلوگیری کرد.

وی افزود: در حال حاضر همه بخش های کشاورزی، صنعت و شرب نیازمند اصلاح الگوی مصرف است؛ با توجه به اینکه بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد منابع آبی کشور را مصرف می کند تهیه طرح جامع الگوی کشت به عنوان کار جدی می تواند نقش تعیین کننده ای در کاهش استفاده از منابع و ذخایر آبی کشور داشته باشد.

* تدوین طرح های تشویقی برای رعایت الگوی کشت

وی ادامه داد: تهیه طرح جامع الگوی کشت مناسب برای مناطق مختلف کشور و ابلاغ آن همچنین می تواند موجب افزایش بهره وری و سطح درآمد کشاورزان کشور شود،‌ بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه های خود را در این زمینه با قوت پیش برده و نهایی کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه موفقیت کشور در افزایش تولید گندم همزمان با کاهش سطح زیر کشت کاری بزرگ و ارزشمند است، بر تداوم برنامه های کنونی در توسعه کشت گلخانه ای و بکارگیری روشهای نوین آبیاری که منجر به کاهش مصرف آب می شود تاکید کرد.

جهانگیری با یادآوری سرمایه گذاری دولت در مهار آبهای مرزی،‌ برنامه ریزی برای توسعه کشت متناسب با نیاز کشور و این مناطق تاکید کرد و گفت: دولت تمهیدات قانونی برای حمایت از کشاورزانی که الگوی کشت را رعایت می کنند ،‌ فراهم خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :  چرا دلار اینقدر گران شد؟

* قطع آب باید در سریعترین زمان مرتفع شود

معاون اول رییس جمهور در این جلسه با پیگیری موضوع قطع آب شهرستان زابل که اخیرا اتفاق افتاده بود، خواستار بکارگیری همه تدابیر لازم برای رفع مشکلات ساکنان مناطق گرمسیر کشور شد و گفت: قطع آب حتی برای یکساعت در مناطق گرمسیر کشور دشوار است و در صورت اتفاق باید در سریعترین زمان مشکلات مرتفع شود.

وی پس از استماع گزارش مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور مبنی بر اینکه قطع آب در شهرستان زابل برای چند ساعت اتفاق افتاده بود که با پیگیری برطرف شد ،‌بر اطلاع رسانی سریع و دقیق درباره اقدامات انجام شده تاکید کرد و گفت: ارایه گزارش اقدامات انجام شده به مردم می تواند مانع سوء استفاده جریان هایی شود که با شایعه سازی به دنبال ایجاد تفرقه در جامعه هستند.

در این جلسه که وزرای نیرو، جهاد کشاورزی، کشور، صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حفاظت محیط زیست حضور داشتند،‌گزارشی در خصوص «مجموعه اقدامات انجام شده در مورد تغییر و اصلاح الگوی کشت و دستیابی به الگوی کشت ملی با لحاظ موضوع آب مجازی موضوع بند ۱۱ مصوبات نهمین جلسه و نیز بند ۵ مصوبات پانزدهمین جلسه شورای عالی آب» ارایه شد.

انتهای پیام/

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاsims 4 خرید اینترنتیاتاق بازرگانی ایران و عراقاتاق بازرگانی بجنوردانتقال پول به ترکیهانتقال پول به دبیپست سریع در ایرانپیگیری شکایت مرسوله پستیتجهیزات شبکه در مشهدترخیص خودرو گمرک بوشهرترخیص کاران گمرکحمل بار حکیمیهحمل بار هوایی مشهدحمل و نقل ارزانحمل و نقل ایرانحمل و نقل کانتینریحمل و نقل گسترش شاهدخرید از Ebay برای ایرانخرید اینترنتی xbox 720خرید اینترنتی ساعت مچی مردانهخرید چینی زرین طرح فلورانسخرید حواله دلارخرید خط تولید فلش مموریخرید کالای شما از خارجخرید کیف ابزار رونیکسخرید گندم از آمریکاخرید و فروش تجهیزات پزشکی بیمارستانیرهگیری مرسوله از اداره پستسامانه کارت بازرگانی قمصادرات فرش دستبافصادرات کد 700صرافی بهمنیصرافی حسین ضرابصرافی ذکیشعلی اکسپرس چینفروش خط توليد عرشه فولاديفریت بار سوئدقوانین گمرکی خودروقوانین گمرکی قشمگمرک حقوق ورودیگمرک دیلمگمرک گناوهگمرک مهرانمدارک ترخیص خودرو از پارکینگمستر کارت اعتباریمصادرات جماركنرخ ترخیص کالاواردات خودرو برای جانبازانواردات زغال فشردهواردات فلش مموری از چینواردات وصادرات چین

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها