[ad_1]

مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات کمپرسورهای دسته دوم در دوران تحریم، اظهار کرد: این موضوع در حال حاضر کاملا محدود شده و ورود کمپرسورهای دسته دوم به کشور به دلیل قابلیت داخلی ممنوع شده است.

به گزارش ایسنا، امیرحسین شیروی امروز (چهارشنبه) در نخستین همایش ملی تخصصی کمپرسورها با اشاره به سابقه کمپرسور در ایران، اظهار کرد: نخستین کمپرسور در سال ۱۳۵۴ در تبریز تحت لیسانس یک شرکت انگلیسی تولید شد. ایران در بخش تجهیزات دوار عقب تر از تجهیزات ثابت است با این حال پیشرفت در زمینه‌ی ساخت تجهیزات دوار در سال های اخیر بسیار قابل توجه بوده است.

وی با بیان این که بالغ بر ۵۰ واحد کمپرسور سازی در کشور وجود دارد که ۱۰ واحد آن مطرح و فعال است، گفت: تکنولوژی کمپرسور سازی در کشور از کمپرسورهای معمولی به سمت تربوکمپرسور، مولد گاز، نیتروژن و هیدروژن برده شده است.

مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که بخشی از صنعت کمپرسور به صنعت برق اختصاص دارد و در صنعت برق استفاده از کمپرسور دامنه گسترده‌ای دارد، افزود: توجه وزارت صنعت تولید و انتقال تکنولوژی با توجه به شرایط بازار، نیاز بازار، وضعیت صادرات و کشورهای منطقه است. ما نه تنها در صنعت کمپرسور بلکه در صنایع دیگر به این سیاست رسیده‌ایم که باید صاحبان صنایع را به تشکیل جوینت ونچر با شرکت‌های بزرگ دنیا ترغیب کنیم، زیرا یکی از راه‌هایی که باعث می‌شود در این بازار نقش بیشتری داشته باشیم جوینت ونچرها هستند.

بیشتر بخوانید :  توقف موقت ثبت سفارش خللی در روند واردات ایجاد نمی‌کند

شیروی با بیان این که در وزارت صنعت با ورود کمپرسورهای دسته دوم و مستعمل مواجه بودیم، تصریح کرد: این شرایط در زمان تحریم‌ها بسیار وجود داشت، زیرا در آن تنها راه‌حل ورود تجهیزات دسته دوم بود، اما در حال حاضر این موضوع به شدت محدود شده و ورود کمپرسورهای دسته دوم کاملا با توجه به وجود قابلیت‌های داخلی ممنوع شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راه‌کارهای حمایت از تولید کنندگان طرح‌هایی است که از سوی وزارت نفت و وزارت نیرو مطرح می‌شود. در طول سالیان گذشته یکی از وظایف صنعت این است که هنگامی که طرحی مطرح می‌شود از وزارت صنعت استعلام می‌شود که آیا تجهیزات این طرح داخلی است یا خارجی. ما پس از بررسی نظر خود را با یک نامه به بانک اعلام می‌کنیم و بارها در این زمینه جلسه برگزار می‌شود که در این طرح از تولید کنندگان حمایت شود نه از تامین کنندگان. همین موضوع باعث افزایش تولید کننده شده است. در حال حاضر در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نزدیک به ۱۰۰ درصد کمپرسورها داخلی هستند. همچنین در دیگر صنایع مانند صنایع فولاد نیز ۱۰۰ درصد کمپرسورها داخلی هستند.

مدیرکل دفتر ماشین سازی و تجهیزات وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد وظایف وزارت صنعت، توضیح داد: حمایت از تولید داخل معرفی شرکت‌های مطرح، رصد کردن فعالیت شرکت‌های داخلی تا انتها، جلوگیری از واردات کمپرسورهای مستعمل و تعرفه‌ها جزو وظایف وزارت صنعت است.

به گفته شیروی، واردات نسبت به مصرف در سه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

انتهای پیام

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هاآموزش خرید از علی بابااستخدام اتاق بازرگانی بوشهر 93بازی آنلاین حمل و نقل هواییپروسه ترخیص کالاپست ارزان بین المللیپست اکسپرس کرمانپست سریع بین المللپول وب مانیتجهیزات شبکه هواویترخیص کار گمرک سهلانترخیص کالا در سرخسترخیص موتور از گمرکچگونگی خرید دلار از بانک مرکزیچگونه با بیت کوین خرید کنیمحمل بار از آمریکاحمل بار داخلیحواله دلار استرالیاخدمات بار هوايي پرسخدمات بار هوایی پارت هماهنگخريد پي پالخرید ابزار همه کارهخرید اینترنتی سخرید اینترنتی ضبط ماشینخرید تجهیزات رادیوییخرید جنگنده از چین توسط ایرانخرید خط تولیدخرید دلار پوکر استارزخرید کیف از چینخرید و فروش دلار الکترونیکیخودرو وارداتی فروشرهگیری مرسولات گمشدهروشهای خرید از چینسازمان بین المللی پستسایت ایبوک جنرالشرکت حمل بین المللیصادرات تداولصادرات زعفران به چينصنعت حمل و نقل در ژاپنفیلم کارگوقوانين گمركي مناطق آزادقیمت حواله دلار به چینکارت بازرگانی ثبت ونکگمرک شهید رجاییگمرک واردات خودرونحوه ترخیص خودرونقشه تهران خ کارگرهزینه فریت بار به کاناداواردات تکنولوژی از چینواردات جیپ به ایران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها