واگذاری زمین در چابهار مشروط شد

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

[ad_1]

عبدالرحیم کردی در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با بیان اینکه تغییر سیاست‌ها و راهبردهای مناطق آزاد از تجارت به تولید باعث ایجاد رشد و اشتغال  چشمگیری شده است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ آمار تولید نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است که شامل همه تولیدات منطقه آزاد چابهار که عمدتا صنعتی هستند می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با ذکر شاخه‌های تولیدی موجود در منطقه آزاد چابهار، گفت: در منطقه آزاد چابهار عمدتا روی حوزه پتروشیمی ها و فولاد کار شده است به طوریکه ۲۱ واحد پتروشیمی در منطقه فعال هستند که صددرصد محصولات شان صادراتی است.

کردی در رابطه با میزان اشتغال ایجاد شده در این زمینه، بیان کرد: اشتغال واحدهای صنعتی موجود به اضافه پروژه های عمرانی جاری در منطقه آزاد چابهار آماری جمعا حدود ۱۷ هزار نفر بیمه شده رسمی در این منطقه در اختیار ما گذاشته است که عمده آنها نیز افراد بومی هستند و از آنجایی که بیشتر صنایع مستقر در این منطقه نیروی کار غیرماهر نیاز دارند تعداد افرادی که در قالب متخصص از خارج از منطقه به کار گرفته شده اند اندک است.

وی با اشاره به وضعیت ساخت و ساز زمین در منطقه آزاد چابهار، گفت: عمده واحدهایی که اقدام به فعالیت کرده اند در حال کار بر روی زمین ها هستند که ساخت و ساز در این منطقه نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است و باید گفت که منطقه آزاد به طور مرتب نظارت جدی خود را بر نحوه کار روی زمین های واگذار شده حفظ کرده است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان شرایط واگذاری زمین در این منطقه، بیان کرد: پیش از این واگذاری زمین در منطقه چابهار با قیمت های نسبتا پایین انجام می شد اما از سال گذشته مطالعاتی بر روی قراردادهای قبلی صورت گرفت و تصمیم جدیدی اتخاذ شد که بر اساس آن واگذاری های زمین در این منطقه مشروط شده است.

کردی در خصوص شرایط منطقه آزاد برای واگذاری زمین، گفت: بر اساس تصمیم گرفته شده تا زمان بهره برداری طرح و صدور پروانه بهره برداری واحدها، زمین ها تحت اجاره متقاضی خواهد بود و بعد از اطمینان از موفقیت سرمایه گذاری و صدور پروانه بهره برداری، واگذاری انجام می شود و باید گفت زمین هایی هم که قبل از سال ۹۶ با اتخاذ تصمیم واگذاری مشروط واگذار شده است رها نشده اند و تحت نظارت به مرحله بهره برداری نز دیک می شوند.

وی در ادامه با اشاره به آخرین وضعیت بندر چابهار، اظهار کرد: تاکنون فاز یک بندر چابهار به اتمام رسیده و آماده بهره برداری ۸.۵ میلیون تنی است و دیروز اولین کشتی حمل گندم افغانستان به هند از طریق بندر چابهار بارگیری شده و به عنوان اولین قدم توافقنامه ایران و افغانستان عملیاتی خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه سرمایه گذاران برای فازهای بعدی بندر چابهار ابراز تمایل کرده اند، اظهار کرد: زمین فاز دوم بندر چابهار جانمایی شده است و سرمایه گذاران نیز برای آن جلو آمده اند اما سیاست های اتخاذ شده بر این اساس است که پس از تکمیل فاز یک اقدام به جذب سرمایه برای شروع فاز دوم اتفاق بیفتد.

[ad_2]

Source link

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

نظرات کاربران

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x