در این مقاله از گروه تجاری ققنوس به ۵ روش فوق العاده برای تبدیل شدن به یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل اشاره می کنیم.

این حوزه یک حوزه رقابتی است و لازم است به طور مداوم با افراد مختلف ملاقات کرده و با آن ها در ارتباط باشید. برای موفقیت در این حوزه بایستی همیشه بهترین کاری که از دست تان برمی آید را انجام داده و هرگز مرتکب خطا نکنید.

بیشتر بخوانید: کارگزار حمل و نقل بین‌المللی : راهنمای کامل از تمام مسائلی که باید در مورد کارگزار خود بدانید.

در قسمت زیر به چندین روش کارآمد و موثر اشاره کرده ایم که به شما کمک می کند تا به یک واسطه گر موفق در حوزه حمل و نقل تبدیل شوید.

۱. واسطه گر حمل و نقل : مهارت های ارتباطی خود را تقویت کنید

توانایی برقراری ارتباط، جنبه ای مهم در حرفه واسطه گر حمل و نقل به شمار می رود؛ به این صورت که یا به صورت حضوری یا آنلاین باید با مشتریان خود در ارتباط باشید.

بیشتر بخوانید: فورواردر حمل و نقل ۲۰۲۰؛ هر چیزی که لازم است درباره فورواردر بدانید

اگر می خواهید واسطه میان مشتری ها و فرستنده های کالا باشید باید به این چند نکته توجه کنید: شما با مشتریانی در ارتباط هستید که تیپ های شخصیتی متفاوت دارند، باید مدام به آن ها مسائلی را یادآوری کنید، قانع شان کنید و در عین حال نظرشان را هم جلب کنید.

بیشتر بخوانید :  اصطلاحات حمل و نقل دریایی؛ 4 مورد از رایج‌ترین اصطلاحات در حمل و نقل بین المللی کالا

با کسب مهارت های لازم، باید این توانایی را به دست آورید که مشتریان فعلی تان را حفظ کنید، نظرشان را جلب کرده و در عین حال بتوانید تعداد مشتری های تان را هم بیشتر کنید.

واسطه گر حمل و نقل : تقویت مهارت های ارتباطی

۲. یک موسسه خدماتی مناسب در حوزه وصول مطالبات پیدا کنید

اگر قصد دارید به یک واسطه گر حمل و نقل موفق تبدیل شوید، بایستی با شرکتی مناسب در حوزه وصول مطالبات همکاری داشته باشید. کامزدی که بایستی به این شرکت ها پرداخت کنید، بسیار سنگین است و اگر تنها به پرداخت های مشتریان خود اتکا کنید، باید بگوییم که کسب و کارتان فلج خواهد شد.

بیشتر بخوانید: کانتینر باری : ۵ روش جالب و شگفت آور برای استفاده از کانتینر

معمولا، چندین هفته تا چندین ماه طول می کشد که موعد صورت حساب ها فرا برسد. شرکت های وصول مطالبات مانند TAFS.com صورت حساب ها با مانده زیاد را خریداری می کنند و در عرض دو روز بخش زیادی از پول را به صورت پیش پرداخت به شما می دهند؛ از این رو می توانید معاملات خود را بدون این که با کمبود پول مواجه شوید، ادامه دهید.

۳. واسطه گر حمل ونقل : تبلیغات

گفتن این که می خواهید یک واسطه گر حمل و نقل موفق شوید، کار آسانی است اما عمل کردن به آن سخت است. سرمایه گذاری در بخش بازاریابی دیجیتال دسترسی شما را بیشتر کرده و این مزیت را به شما می دهد که با واسطه گران در سطح خود ارتباط داشته باشید.

بیشتر بخوانید: حمل هوایی بار : وزن، نرخ و هزینه بار در حمل هوایی (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

واسطه گرانی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می کنند و شبکه آنلاین ارتباطی قدرتمندی دارند، نظر مشتریان جدید که به دنبال دریافت خدمات آنلاین را سریعا به خود جلب می کنند و علاوه بر این، حضور خود را به مشتریان فعلی شان یادآوری می کنند.

واسطه گر حمل و نقل : تبلیغات

۴. مهارت های خود را ارتقاء دهید

حوزه های واسطه گری و حمل و نقل کالا بسیار به هم دیگر مرتبط هستند و با هم رشد می کنند. شگردهایی که دیروز از آن ها استفاده می کردید ممکن است امروزه دیگر جوابگو نباشد. قوانین و مقررات هر روز در حال تغییر کردن هستند و رقابت بیشتر و بیشتر می شود.

بیشتر بخوانید :  ترخیص ادویه جات از گمرک را از کجا شروع کنیم؟

بیشتر بخوانید: راهی هوشمندانه برای واردات؛ تحویل بار به لنج در دبی و شارجه

به لطف اینترنت، شما می توانید همواره با این مسیر همراه شده و به رهبران بازار و بدون این که نیازی به شرکت در سمینارها باشد، نزدیک شوید. می توانید در کلاس های آنلاین و سمینارهای رایگان شرکت کنید، گزارش های هیئت دولت را مطالعه کرده و مطالعات در این زمینه را مرور کنید تا به این وسیله در زمان های خالی خود، مهارت های واسطه گری خود را هم افزایش دهید.

ارتقاء مهارت ها

۵. واسطه گر حمل و نقل : از داشتن روابط غافل نشوید

ریسک فعالیت در حوزه حمل و نقل بسیار بالا است و از این رو مردم ترجیح می دهند با افرادی همکاری کنند که آن ها می شناسنند و نه واسطه گری که به توضیح کارشناس فروش قراردادی جواب می دهد.

بیشتر بخوانید: بارنامه سوییچ: نکاتی که باید در مورد بارنامه سوییچ بدانید (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

همیشه با مشتریان خود در ارتباط باشید و حتی وقتی که کسب و کارتان حسابی رشد کرده است هم باز از ایجاد روابط جدید غافل نشوید. بعضی از کمپانی های کوچک حمل و نقل و صادر کنندگانی که با آن ها همکاری می کنید، قدرت کافی را در اختیار دارند؛ از این رو به آن ها این شانس را بدهید که با شما رشد کنند.

در آینده، با مشتریانی کار خواهید کرد که به شما اعتماد دارند و اول شما را به عنوان دوست خود می شناسنند و بعدا به عنوان شریک تجاری به شما نگاه می کنند.

بیشتر بخوانید :  بهترین خدمات بازرگانی در ایران با گروه تجاری ققنوس

نتیجه گیری

فرقی ندارد که در این حوزه اطلاعات و مهارت های زیادی داشته باشید یا این که به تازگی کار خود به عنوان واسطه گر حمل و نقل شروع کرده باشید، بایستی همواره برای موفقیت خود تلاش کنید. مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد، بعضی از مهم ترین مهارت هایی بودند که بایستی در شروع کار به آن ها توجه داشته باشید. مسلما بیشتر این مهارت ها را یک شبه نمی توان به دست آورد اما اگر در این مسیر صبور و انعطاف پذیر باشید، این مهارت ها را به دست آورده و خیلی راحت از آن ها استفاده می کنید.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها