[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس – سپیده قاسمی؛ منصور پوریان در گفت و گو با روابط عمومی گروه تجاری ققنوسبا بیان اینکه سازمان دامپزشکی کشور در حال صدور اجازه نامه واردات است، اظهار کرد: با واردات گوساله پای پروار و عرضه آن به دامداران شاهد افزایش تولید و عرضه گوشت دام سنگین در کشور خواهیم بود.

وی ادامه داد: این امر در کنار افزایش تولید در بخش دام سبک در پی بهبود شرایط آب و هوایی و مراتع، نوید دهنده کاهش قیمت گوشت قرمز در روزهای آینده است.

 پوریان با تاکید بر اینکه در حال حاضر بازار گوشت قرمز در کشور به ثبات نسبی رسیده است، اظهار کرد: واردات گوشت قرمز در سطح  بالایی انجام می‌گیرد و تولید داخل نیز روند مطلوبی را طی می‌کند. این عوامل در مجموع موجب ثبات در بازار گوشت قرمز پس از نوسانات شدید شده است.

به گفته وی؛ هم اکنون هر کیلوگرم گوشت منجمد گوساله وارداتی (سردست و ران)  با قیمت ۲۹ هزار تومان، گوشت گرم گوسفندی وارداتی ۳۹ هزار تومان و گوشت منجمد گوسفندی وارداتی با قیمت ۳۴ هزار تومان عرضه می‌شود.

پوریان دلیل گران فروشی گوشت قرمز در بازار را مربوط به تخلف برخی در شبکه توزیع دانست و افزود: در حال شناسایی این افراد و رفع مشکلات مربوط به بخش توزیع با کمک دستگاه‌های ذی ربط هستیم تا این افراد را از شبکه توزیع حذف کنیم.

وی قیمت خرید هر کیلوگرم دام سبک زنده داخلی از دامداران را  ۲۴ هزار تومان عنوان کرد که توسط چوبداران ۲۸ تا ۲۹ هزارتومان به فروش می‌رسد.

بیشتر بخوانید :  آغاز ورود 50هزار راس دام سبک در هر هفته به کشور/ کاهش قیمت گوشت قرمز در راه است

پوریان بار دیگر با ابراز نگرانی از انباشت دام داخلی در دامداری‌ها با افزایش تولید، نسبت به افزایش قاچاق دام از کشور هشدار داد.

وی تاکید کرد: دام ایرانی در کشورهای عرب همسایه مشتریان پرو پا قرصی دارد، آن ها برای هر کیلو گرم دام سبک قاچاق با محدود وزنی ۵۰ کیلوگرم ۶۰ تا ۷۰ دینار و دام سنگین ۵ تا ۷ دلار پرداخت می‌کنند.

رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام زنده کشور صدور اجازه صادرات را  تنها راهکار مقابله با قاچاق دام از کشور عنوان کرد.

پوریان تبعات افزایش قاچاق بر اقتصاد کشاورزی کشور را سنگین و غیرقابل جبران دانست.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها