[ad_1]

فیل هوگان کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در نشست مشترک با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تمایل داریم میوه تازه خارج از فصل به ایران صادر کنیم، اظهار داشت: تمایل به مذاکره در این زمینه با جمهوری اسلامی ایران داریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران میوه کیوی را خارج از فصل از کشور نیوزیلند وارد می‌کند، گفت: ما نمی‌خواهیم با نیوزیلند رقابت کنیم، اما تمایل به صادرات محصولاتمان به ایران داریم.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در خصوص صادرات محصولات لبنی و شیرخشک نیز با محدودیت‌ها و موانعی مواجه هستیم که تمایل داریم این محدودیت‌ها برطرف شود.

هوگان با بیان اینکه صادرات روغن زیتون از اروپا به ایران نیز با مشکلاتی مواجه است، گفت: ما در این زمینه نیز تمایل به مذاکره داریم و همچنین مایلیم بدانیم آیا ایران دوباره به شورای جهانی روغن زیتون می‌پیوندد یا خیر؟

وی همچنین خواستار صادرات گوشت گاو و گوسفندی استخوان‌دار بدون محدودیت سنی به ایران شد و افزود: شرکت‌های اروپایی برای صادرات گوشت به ایران نیاز دارند که دوبار مجوز بگیرند؛ ما این مسئله را پیگیری می‌کنیم تا روانتر شود.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با اشاره اینکه اتحادیه اروپا به همکاری خودش با ایران در چارچوب توافق هسته‌ای و برجام ادامه می‌دهد، گفت: ما طرف‌ها دیگر را نیز به اجرای برجام تشویق می‌کنیم و از طرف ایرانی می‌خواهیم با تقاضای اتحادیه اروپا برای باز کردن یک دفتر در ایران موافقت کند تا موانع موجود بر سر راه همکاری‌های دو طرف را برطرف کنیم.

بیشتر بخوانید :  یکه تازی قاچاقچیان مارلبورو زیرسایه بهانه‌های نخ نما

هوگان با بیان اینکه رفع موانع بانکی و خطوط اعتباری به نفع دو طرف است، گفت: باید استانداردهای یکسانی را جهت حفظ ایمنی غذا و محصولات کشاورزی تعریف کنیم که این مسئله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه اروپا آمادگی خود را در زمینه کمک به تحقیق و نوآوری در حوزه کشاورزی به ایران اعلام می‌کند، تصریح کرد: هفته آینده کنفرانسی در همین زمینه در کشور بلژیک برگزار می‌شود که ما از ایران می‌خواهیم هیئتی را به این کنفرانس اعزام کند.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی درباره کنترل استاندارد پسته داریم، افزود: امیدوار هستیم همکارانمان در بخش فنی بتوانند این مسائل را حل کنند.

هوگان ادامه داد: ما تائیدیه‌ای مبنی بر آزاد شدن صادرات شترمرغ و قزل‌آلا از ایران به اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم و از جمهوری اسلامی درخواست می‌کنیم اطلاعاتی را که قبلاً خواسته بودیم، هر چه سریعتر در اختیار ما قرار بدهد تا ما بتوانیم زودتر مجوز واردات این محصولات را به کشورهایمان صادر کنیم.

وی همچنین از درخواست صادرات اسب از ایران به کشورهای اروپایی یاد کرد و گفت: محصول دیگری که امیدواریم هر چه سریعتر جایگاه آن در اتحادیه اروپا مطرح شود، زعفران است.

کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرد زعفران ایران هر چه سریعتر به بازارهای اتحادیه اروپا راه یابد.

هوگان تصریح کرد: از موانع توسعه همکاری، مسائل بانکی است که باید برطرف شود و در توسعه همکاری‌ها، راهبرد ما برد ـ برد است و اتحادیه اروپا به تعاملات اقتصادی خود با ایران در چارچوب برجام قاطعانه ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید :  طلای جهانی به مرز ۱۳۰۰ دلار نزدیک شد

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانیاخبار گمرک بازرگاناخذ کارت بازرگانی در اصفهانانتقال پول به فنلاندپست اکسپرس ایرانتجهیزات شبکه لاله زارترخیص کالا از گمرک عراقترخیص لوازم منزلثبت سفارش واردات خودرو وزارت بازرگانیثبت نام کارت بازرگانی هوشمندچطور از سایت خارجی خرید کنمچگونگی خرید دلار دولتیچگونه کارت بازرگانی بگیریمحمل بار تجریشحمل بار زمینی از ترکیهحمل زمینی در اینکوترمزحمل و نقل بین المللی تهران مارینحمل و نقل بین المللی جمهوری اسلامی ایرانخرید ابزار کنده کاری روی چوبخرید اینترنتی ظروف سفالیخرید اینترنتی عروسکخرید اینترنتی غذای گربهخرید خط تولید نوشابهخرید و فروش اینترنتی سهام بورسخرید و فروش تجهیزات شبکه دست دومرهگیری کد مرسولهسایت آمازون فرانسهشرکت حمل و نقل بین المللی عطاردشرکت حمل و نقل بین المللی فرایندشرکتهای حمل هواییصادرات به افغانستانصادرات روغن موتورصادرات شباصرافی حواله ارزیضرورت حمل و نقل عمومیفروش خط تولید اتصالات جوشیققنوس علی اکسپرسقوانین گمرکی روسیهقوانین گمرکی مالزیقیمت هر بیت کوین به دلارکارت بازرگانی پیگیریکارت بازرگانی حقیقیکارگو اماراتکارگو در مالزیگمرك فرودگاه امامنیاز به کارت بازرگانیهر بیت کوین چند تومانواردات خط تولید از چینواردات مرباوب مانی مینی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها