[ad_1]

سیامک پیربابایی، گفت:‌ واردات به دلیل مجاری که آن را کنترل می‌کنند بسیار دچار مشکل است و به دلیل دیوار کوتاهی که دارد سیستم دولتی از هر جایی که توانسته آن را محدود کرده‌ است که به عنوان نمونه بستن ثبت سفارش خودرو به مدت چند ماه یکی از این موارد است.

به گزارش اقتصاد‌ آنلاین به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: ما دنبال این هستیم که تراز تجاری هم در مورد صادرات و هم واردات افزایش پیدا کند و کاهش هیچ کدام را درست نمی‌دانیم. روند واردات در چند ماه اخیر مثبت بود اما با روندی که به وجود آمد بازار صادراتی ما به سمت کوچک شدن می‌رود و به دنبال آن واردات هم محدود خواهد شد و کاهش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران افزود: این روند مثبتی نیست که بخشی از تراز تجاری مثل واردات کاهش پیدا کند و مطمئنا این اتفاق به نفع اقتصاد ما نیست. واردات کوتاه‌ترین دیواری است که هر کسی به عنوان یک مشکل و یک آدرس غلط به آن رجوع می‌کند. متاسفانه آسیب شناسی دقیقی در مورد واردات صورت نگرفته است اگر یک واحد تولیدی دچار مشکل می‌شود واردات را مقصر می‌داند زمانی که صادرات دچار مشکل می‌شود واردات را به عنوان مشکل معرفی می‌کند و اگر ارز دچار تلاطم می‌شود واردات را مقصر عنوان می‌کنند در صورتی که واردات خودش یکی از آسیب پذیر بخش‌های اقتصادی در مقابل قاچاق و عدم ثبات رویه‌ها و قوانین است.

پیربابایی تصریح کرد: اگر با واردات به شکل بهتری برخورد شود می‌تواند یکی از دروازه‌های ورود سرمایه باشد؛ امروز بی دفاع‌ترین دیوار، واردات مسئولانه و شناسنامه دار است ما با واردات غیر شناسنامه دار و وارداتی که حساب و کتاب ندارد موافق نیستم چرا که واردات رسمی هم از آن آسیب می‌بیند. در حال حاضر تقریبا اکثر جاهایی که با واردات در ارتباط هستند بر خلاف آنچه نشان داده می‌شود اصولا با مشکل روبرواند و با سختی غیر عادی مواجه اند.

بیشتر بخوانید :  خیز عربستان برای تسخیر بازار عراق

وی اضافه کرد: به غیر از خودرو در بخش کالاهای آرایشی، بهداشتی، زیبایی، سلامت و مواد غذایی و همین طور محصولات دیگر واردات به سهولت انجام نمی‌شود. به جز چند کالای استراتژیک در بقیه جاها واردات با مشکل روبرو است. دست اندر کاران واردات اکثرا از وضعیت نابسامان رویه‌ها و مقررات و عدم ثبات آن‌ها گله دارند. نهادهایی که مخالف واردات هستند به جای جواب گویی در مورد مالیات، دانش فنی به روز، نیروی کار بهینه، ماشین آلات قدیمی و ابزارهای بانکی و مالی به کوتاه ترین دیوار یعنی واردات می پردازند.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی ثبت نام طرح ترافیکارسال پول از فرانسه به ایرانانتقاد از اتاق بازرگانیاولویت 9 وارداتبیت کوین حساببیت کوین در فیس بوکپست expressپست اکسپرس Fedexپست سریع بین المللپمفلت حمل صحیح بارپی پال ترکیهتجهیزات شبکه چیستترخیص کار کالاترخیص کالا و امور گمرکیترخیص کالاهای صادراتیحمل بار از سوئد به ایرانحمل بار با یخچالحمل و نقل بین المللی تهرانحمل و نقل هوایی نفتخرید از سایت علی بابا چینخرید اینترنتی تابلو نقاشیخرید اینترنتی تلویزیونخرید اینترنتی خمیر اسلایمخرید اینترنتی گل و گیاهخرید خط تولید فلش مموریخرید دلار پی پال شماخرید دلار فریلنسرخرید گوشی اپل از خارجخرید گوشی موبایل از خارجد افغانستان صادرات او وارداتروش خرید از خارجشرایط واردات خودرو ویژه جانبازانصرافی جوادیصرافی جوان ونکوورصرافی حواله ارزیصرافی قیمت دلارطریقه صادرات زعفرانعلی اکسپرس خریدقیمت بیت کوین امروزكارت بازرگاني تمديدک صادراتبانگمرک رجایی هرمزگانگمرک مازندرانگمرک هرات افغانستانمراحل واردات تجهیزات پزشکیواردات حیوانات خانگیواردات خودرو شخصیواردات خودرو مدل پایینواردات زغال فشردهوظایف اتاق بازرگانی چیست

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها