[ad_1]

روابط عمومی گروه تجاری ققنوس: با توقف صدور حواله‌های ارزی  در سامانه نیما،‌ واردات تایرهای رادیال‌سواری به کشور متوقف شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی گروه تجاری ققنوس،  درحالی‌که دولت در آخرین بسته ارزی خود سهمی برای واردات تایرهای رادیال سواری از ارز دولتی تعیین نکرد و واردات این گروه محصول را به‌منظور حمایت از تولید داخلی مشروط به استفاده از ارز نیمایی قرار داد اما آخرین خبرها از بازار تایر حکایت از توقف واردات تایرهای رادیال‌سواری به کشور دارد. توقف در واردات تایرهای سواری این روزها با توقف فروش تایرسازان داخلی و عمده‌فروشان بازار هم‌ زمان  شده است تا در آینده‌ای نزدیک بازار لاستیک‌های سواری را با کمبود و تغییرات پیش‌بینی‌نشده در قیمت همراه کند.

از هفته گذشته تا امروز، ‌بانک‌مرکزی هیچ حواله‌ای برای واردات تایرهای سواری در سامانه ارزی نیما صادر نکرده است و به‌همین دلیل به‌رغم کمبودهای ایجادشده دربازار تایرهای رادیال‌سواری، ‌هیچ‌یک از تجار امکان واردات لاستیک به کشور را ندارند. هم‌زمان باتوقف فروش ارز در سامانه نیما، ‌بانک‌های عامل نیز امکان خرید ارز با قیمت‌های مصوب در این سامانه را از صرافی‌های موجود در کشور ندارند.

ازسوی‌دیگر بازار تایر در روزی که گذشت شاهد توقف فروش محصولات رادیال‌سواری ایرانی توسط عمده‌فروشان بازار بود. روز گذشته در بازار تهران حتی یک حلقه تایر سواری تولید داخل از انبارهای عمده‌فروشان خارج نشد تا شایعه توقف فروش تایر توسط این افراد برای بالا بردن قیمت‌ها تقویت شود.

درحالی‌ که  از احتکار تعداد زیادی تایر رادیال‌سواری تولید داخل در انبارهای تهران وجود دارد و ‌اخبار بازار تایر در پایتخت از توقف کامل فروش لاستیک‌های سواری تولید داخل در بین عمده‌فروشان پایتخت حکایت دارد. این اتفاق که باعث افزایش تقاضا بین مردم و کاهش عرضه مناسب کالا نیز شده،‌ تنها یک دلیل دارد و آن هم قوت گرفتن شایعه تصویب افزایش قیمت لاستیک‌های داخلی به میزان ۳۰درصد توسط وزارت صمت است.

بیشتر بخوانید :  تردد آمریکایی‌ها از مسیرهای ترانزیتی ایران

برهمین اساس برخی عاملان فروش شرکت‌های بزرگ ایرانی با احتکار تایرهای سواری در انبارهای  خود به انتظار افزایش ۳۰درصدی قیمت‌ها توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نشسته‌اند تا پس از تصویب و ابلاغ این مصوبه بتوانند موجودی انبار خود را با ۳۰تا ۵۰درصد سود بیشتر در بازار عرضه کنند.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود تلفیق توقف واردات تایرهای سواری خارجی به کشور با بسته شدن فروش محصولات داخلی چه سرنوشتی را برای بازار تایر خودروهای سواری رقم خواهد زد و دولتی‌ها برای حل این مشکل نیز مانند تایرهای باری-اتوبوسی دست‌به‌دامن واردات گسترده  و کاهش تعرفه‌های واردات خواهند شد یا خیر؟

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها