[ad_1]

اکبر سبقتی، در واکنش به فراخوان شرکت بازرگانی دولتی برای خرید ۳۰ هزار تن روغن خام سویا از محل واردات و شرکت‌های خارجی، اظهار داشت: اگرچه در کشور شعار اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل داده می‌شود، اما در عمل، برنامه‌ریزی‌ها به گونه دیگری است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی در پاسخ به ادعای یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی که روز گذشته گفته بود بخش خصوصی نتوانسته است، با واردات ۵۰۰ هزار تن دانه روغنی نیاز روغن کشور را تأمین کند و در نتیجه مجبور به واردات شده‌ایم، تصریح کرد: ای کاش ایشان علت اینکه چرا امسال واردات دانه روغنی نسبت به سال گذشته کاهش داشته را هم می‌گفتند، سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار تن کنجاله مازاد بر نیاز وارد کشور شده بود و اگر کشوری ادعا دارد، از تولید دفاع می‌کند، باید پرسید، چرا شرکت پشتیبانی امور دام بدون توجه به تولید داخل کنجاله وارد می‌کند؟

دبیر انجمن روغن‌کشی ایران با اشاره به ظرفیت‌های خالی کارخانجات روغن‌کشی در کشور گفت: این همه نیروی بیکار، سرمایه‌گذاری مسکوت و کارخانجات روغن‌کشی در کشور وجود دارد که تنها با ۳۰ درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و اگر دانه روغنی برای تولید روغن در کشور وارد شود، با استفاده از ظرفیت این صنایع بیش از ۳۵ درصد روغن خام کشور را می‌توانیم تأمین کنیم.

وی افزود: باید پرسید چرا به جای آنکه اشتغال ایجاد کنیم، باید با واردات روغن پول کارگر برزیلی و آرژانتینی را ما بپردازیم؟

سبقتی با اشاره به موضوع دیگری در مورد گذاشتن تعرفه ۵۰ و ۲۰۰ تومانی برای واردات دانه روغنی و روغن خام توسط مجلس، اظهار کرد: اگر آقایان ادعا می‌کنند که مجلس با گذاشتن این تعرفه‌ها حلاوت خرید دانه روغنی را از بین برده، از ایشان باید پرسید این پیشنهاد توسط کدام بخش به مجلس رفته است؟ وقتی خود وزارت جهاد کشاورزی این پیشنهاد را می‌دهد، چگونه می‌توانیم بگوییم که می‌خواهیم به خوداتکایی برسیم؟

بیشتر بخوانید :  طرح آمارگیری کارگاهی فناوری اطلاعات اجرا می‌شود

وی اظهار امیدواری کرد، تا همانطور که اکنون دولت مدنظر دارد که کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا را تقویت کند، از اکنون فکری هم به فکر صنایع تبدیلی آن بکند، تا در آینده نه چندان دور، با مشکل فرآوری و از بین رفتن محصول مواجه نشویم، اتفاقی که در بسیاری از محصولات از جمله گوجه‌فرنگی، میوه‌ و مرکبات رخ می‌دهد.

طی هفته گذشته شرکت بازرگانی دولتی، فراخون مناقصه‌ای برای خرید ۳۰ هزار تن روغن خام سویا از شرکت‌های خارجی را اعلام کرد که واکنش‌هایی در پی داشت.

روز گذشته نیز یزدان سیف در نشست خبری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چرا با وجود ظرفیت روغن‌کشی در داخل، به جای واردات کنجاله و دانه‌های روغنی، روغن خام می‌خواهید وارد کنید؟ ادعا کرد که کارخانجات روغن‌کشی در شش ماهه ابتدایی سال نتوانسته‌اند نیاز وارداتی کشور برای تأمین روغن را برآورده کنند و برای تأمین ذخیره استراتژیک مجبور به این کار شدیم.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی عراق در تهرانبوئینگ 777 کارگوبیت کوین کلاهبرداریپست هوایی اکسپرسپیگیری شماره مرسولهتجهیزات شبکه بی سیمترخیص کار گمرک شهریارترخیص کالا و خودروتمدید کارت بازرگانی استان زنجانثبت شرکت حمل و نقلحکمیت اتاق بازرگانیحمل بار از شیرازحمل بار دریایی از چینحمل خرده بار از چینحمل و نقل زمینی کالاحواله چینخرید ابزار فرش بافیخرید از آمازون برای شماخرید از علی اکسپرسخرید اینترنتی حراج لباس زنانهخرید اینترنتی ژاکتخرید اینترنتی ظروف چینیخرید اینترنتی غذاخرید بلدر چینخرید تجهیزات شنودخرید چینی شوشخرید خط تولید عرشه فولادیخرید گوشی اپل از آمریکاخرید و فروش دلار کاناداساخت بیت کوینشركت كشتيراني و خدمات بار هواييشرکت حمل دریاییشرکت فریت بارصادرات فنچصدور کارت بازرگانی تهرانصرافی طلاصرافی گلفضرورت حمل و نقل عمومیفروش خط تولید چسب زخمقوانین ترخیص کالا از گمرکقوانین گمرکی پستکارت بازرگانی اتاق بازرگانیگمرک پست ایرانگمرک صادرات فرشمستر کارتمستر کارت شیرازهزینه ترخیص کالا از چینهزینه حمل بار قطارواردات فولکس واگنواردات لوازم یدکی خودرو از دبی

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها