واردات دارو به کشور ۵۰۰میلیون دلار کاهش یافت

براورد قیمت هزینه خرید کالای خود از سایت آمازون، eBay، علی اکسپرس و سایر سایت ها فقط و فقط از طریق ارسال تیکت در ناحیه کاربری پیگیری گردد.

آنچه در این محتوا میخوانید😃

  • سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر جمعه در دیدار با مردم سبزوار گفت: در سه سال گذشته ۱۱ میلیون ایرانی فاقد دفترچه بیمه از خدمات دفترچه بیمه بهره مند شدند.

    وی با بیان اینکه ۱۲ هزار پزشک متخصص در بدنه درمانی کشور استخدام شده اند، افزود: در دولت یازدهم با وجود افزایش مصرف دارو، واردات دارو به میزان ۵۰۰ میلیون دلار کاهش یافته و صادرات نیز ۲،۵ برابر افزایش یافت .

    قاضی زاده هاشمی ادامه داد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت ۷۰ درصد از داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود که این موضوع در خروج ارز و تامین داروی مورد نیاز بیماران موثر است.

    وی با بیان اینکه در دوران تحریم ها حوزه سلامت کشور با مشکلات زیادی مواجه شد، عنوان کرد: در آن دوران کشور برای واکسیناسیون کودکان واکسن نداشت و نشریات بین المللی مقالات علمی پژوهشگران و محققان ایران را چاپ نمی کردند.

    وزیر بهداشت تصریح کرد: با شکسته شدن دیوار تحریم ها ایران توانسته است رتبه ۱۶ جهانی و اول خاورمیانه را در بخش علمی کسب کند.

    قاضی زاده هاشمی در ادامه گفت:شهدای سبزوار از افرادی بودند که دنیاطلبی نکردند و به جای دنیا پاداش بهتری گرفتند اما امروز مشاهده می شود عده ای لباس ایثارگری و شهادت را از تن به درد کرده و دنیاطلبی پیشه کرده اند.

    وی ادامه داد: اکنون پیشرفت های خوبی در کشور مشاهده می شود که نشان از توجه دولت یازدهم به حوزه های مختلف بهداشتی، درمانی و خدماتی است.

    قاضی زاده هاشمی گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید زیادی بر رفع دغدغه مردم در حوزه بهداشت و درمان داشتند و این دغدغه مهم تنها در دولت یازدهم محقق شد.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    نظرات کاربران

    اشتراک در
    اطلاع از
    guest
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه دیدگاه ها
    0
    افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x