[ad_1]

به گزارش تراز ، جمیل علیزاده شایق از واردات بی رویه برنج در فصل برداشت این محصول به کشور خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه اخیرا شاهد بروز نابسامانی هایی در حوزه برنج هستیم.

وی ادامه داد: بنا بود میزان تولید، نیاز و کسری برنج در کشور مشخص شود که در این راستا ما با وزارت جهاد به جمع بندی رسیدیم که میزان تولید بین ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن است.

دبیر انجمن برنج با بیان اینکه میزان نیاز کشور به برنج حدود ۳ میلیون تن است، افزود: بنابراین کسری ما حداکثر ۸۰۰ هزارتن خواهد بود.

شایق با بیان اینکه وزارت جهاد ابتدا اعلام کرد که واردات برنج از اول مرداد تا آخر آبان ماه(فصل برداشت) ممنوع است؛ افزود: سپس این تاریخ به اول شهریور تا آخر آبان ماه تغییر کرد.

دبیر انجمن برنج تصریح کرد: اما متاسفانه خیلی ها حتی به این تاریخ پایبند نیستند و در حال حاضر شاهد واردات برنج به کشور هستیم.

شایق با بیان اینکه بسیاری از این برنج های وارداتی وارد استان های گیلان و مازندران می شود، آن هم دقیقا در فصل برداشت؛ افزود: درحالی که قرار است از کشت برنج جز در این دو استان حمایت نشود.

سطح زیر کشت در استانهای غیرشمالی افزایش یافت

وی در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت تولید را در سالجاری مطلوب توصیف کرد و گفت: میزان تولید نیز در حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن تا ۲ میلیون و ۲۵۰ هزارتن خواهد بود.

شایق همچنین به جلو انداختن تاریخ کشت برنج در کشور اشاره کرد و افزود: کشاورزان تاریخ کشت برنج را جلو می اندازند تا به کشت سوم برسند اما این اتفاق خوبی نیست و انجمن برنج کشور و موسسه تحقیقات برنج با کشت سه باره موافق نیستند چون ما با مشکل آب مواجه هستیم و تولید باید روال عادی خود را طی کند.

بیشتر بخوانید :  مردم را اجبار به خرید کالای ایرانی نکنیم

وی همچنین از افزایش سطح زیرکشت برنج در استانهای غیرشمالی خبر داد و افزود: در استانهای گلستان، خوزستان و فارس سطح زیرکشت برنج نسبت به سال گذشته افزایش یافته که دلیل آن نیز ناهماهنگی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو است.

شایق تصریح کرد: علی رغم توصیه های کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و بخش نامه هایی که صادرکرده نتوانسته سطح زیر کشت را کنترل کند و  تولید در استانهای غیرشمالی در حال افزایش است.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی نهرانارسال پول به تایوانافزونه پی پال وردپرسانتقال پول به کارتهای شتاببانکدار ی صادراتپروژه ی حمل و نقلتجهیزات نصب شبکهترخیص خودرو سرقتیترخیص کالا از گمرکاتترخیص کالا به انگلیسیترخیص مهر کالاحساب پی پال با مدارکحقوق گمرکی وسود بازرگانیحمل بار فرودگاهحمل خرده بار از چینحمل دریایی از اروپا به ایرانحمل دریایی به انگلیسیحمل و نقل بین المللی کالا برخدمات بار هوایی شیرازخريد دلار وب مانيخرید از سایت امازون در ایرانخرید اینترنتی بلیط فوتبالخرید اینترنتی توتون پیپخرید اینترنتی حلقه ست نقرهخرید اینترنتی دستگاه اکستنشن موخرید اینترنتی فیلم محمد رسول اللهخرید اینترنتی مانتو 94خرید تجهیزات سمندخرید خط تولید نبشیخرید ماشین از رده خارجخرید و فروش تجهیزات استودیوخرید یوانروش دانلود از سایت امازونسفارش از سایت امازونصادرات چصرافی تهرانصرافی چابهارعوارض کارت بازرگانیقوانین گمرک برای صادراتقوانین گمرکی ترخیص کالاقیمت تجهیزات شبکه وایرلسکنفرانس حمل و نقل 14واردات از آمریکاواردات تایوانواردات تبلت از دبیواردات تکنولوژی از چینواردات کالاواردات نوشیدنی از دبیواردات و صادرات خودرووب مانی تهران

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها