واردات از چین: راهنمای مرحله به مرحله

واردات از چین: راهنمای مرحله به مرحله


در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به تمام اطلاعاتی که افراد تازه وارد در رابطه با واردات کالا از چین نیاز دارند، اشاره کرده ایم.

چگونه باید از چین کالا وارد کنیم؟ این روزها چین تبدیل به کشوری شده است که به واسطه آن کسب و کارهای زیادی در هر نقطه از دنیا تاسیس شده و رشد می کنند. سیاست های اقتصادی این کشور به نحوی توسعه داده شده اند که از صادرات کالا به دیگر نقاط دنیا حمایت می کند. در واقع این امر یک سناریو برد برد برای تمام سرمایه گذارانی است که در این فرایند تجاری حضور دارند. نیروی کار گسترده در چین همراه با سیاست های دولت در استقبال از واردکنندگان بسیار بی نظیر عمل می کند.

بیشتر بخوانید: خرید از سایت های چینی : ۲۱ فروشگاه آنلاین معروف عمده یا خرده فروشی با قابلیت ارسال کالا به ایران

صاحبان کسب و کارها در سراسر جهان می توانند همان کالایی که به دنبالش هستند را با قیمت های باور نکردنی و ارزان تر در بازارهای چین پیدا کنند. تفاوت میان بازارهای این کشور با دیگر کشورها به اندازه ای آشکار است که چندین کمپانی بومی نتوانستند دوام بیاورند یا این که سلطه و نفوذ چین در بازارهای بومی خود را پذیرفته و تسلیم شده اند. از این رو، متوجه می شویم که این سیاست نه تنها عملی و موثر است بلکه از تجارت بین المللی نیز به نحوی حمایت می کند که تا پیش از این نمونه آن وجود نداشته است.

در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به واردات کالا از چین و ارائه راهکارهای مرحله به مرحله برای واردات کالا از این کشور به کشور خودتان اشاره کرده ایم که به واسطه آن ها خواهید توانست میزان تیز هوشی خود در این حوزه را بسنجید.

واردات کالا از چین

مراحل واردات از چین:

مرحله اول: کالاهای وارداتی مورد نظر را انتخاب کنید

اولین مرحله ای که برای واردات کالا از چین باید طی کنید، در حقیقت به خود کشور چین مربوط نمی شود. اولین و مهم ترین مرحله ای که باید از آن رد شوید این است که ببینید کالای مورد نظر خودتان را می توانید در بازار بومی محل اقامت تان به فروش برسانید یا خیر. باید بازار هدف را به طور کامل و گسترده مورد بررسی قرار داده و ببینید که محصولی که قصد واردات آن را دارید، اول از همه می تواند در بازار نفوذ کند یا خیر {به عبارتی جا باز کند}.

به محض این که بازار تقاضا یا وجود یک گپ و کاستی در تقاضا را شناسایی کردید، قدم بعد، بررسی و جستجو پیشنهاد و گزینه هایی است که فروشندگان بومی پیشنهاد می کنند. باید از انواع مختلف یک محصول اطلاع پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: تائوبائو: ۱۰ حقیقت که باید در مورد فروشگاه اینترنتی چینی تائوبائو بدانید

بد نیست که در اینجا چندین سئوال از خود بپرسید؛ مثلا آیا من می توانم با این کالا کارهای جدیدی انجام دهم یا خیر؟ آیا در گذشته این محصول بازار یابی شده است؟ اگر بتوانید سئوالات از این دست از خود پرسیده و جواب آن ها را بدهید، به یک دید کلی در کسب و کارتان خواهید رسید.

از همین الان برنامه ریزی های لازم را انجام داده و خود را برای هر نوع مشکلی که ممکن است در آینده رخ دهد آماده کنید چرا که این مسئله اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اگر خدمات و ویژگی کالاهای فروشندگان بومی را بررسی کنید، در نهایت به اطلاعات ضروری و مفیدی دست خواهید یافت. علاوه بر این، می توانید راحت تر با فروشندگان و تهیه کنندگان چینی در مواردی از قبیل بررسی قیمت محصول داد و ستد شده به توافق رسیده و همین طور به خوبی از پس اعداد و ارقام و سود حاشیه ای و موارد از این قبیل بر بیایید.

به محض این که از قیمت محصول و میزان رقابت در این بازار در کشور خودتان مطمئن شدید، نوبت آن است که وارد مرحله بعد شوید.

مرحله دوم واردات کالا: کالای انتخاب شده را پیدا کنید

پس از این که کالای مورد نظر خود را با توجه به بازار هدف شناسایی و انتخاب کردید، نوبت آن است که در بازار چین گشتی بزنید و یک فروشنده یا تامین کننده مناسب برای خود پیدا کنید. شما در حال حاضر از اطلاعات پایه ای و اصولی کسب و کار اطلاع دارید و با توجه به این آمادگی، بهتر می توانید با فروشندگان و سازندگان چینی رو درد رو شوید.

باید زمان زیادی را صرف جستجو و پیدا کردن فروشنده مورد نظرتان کنید. اگر لازم باشد که یک ماه تمام را در چین بگردید تا فروشنده مورد نظرتان را پیدا کنید، قطعا باید این کار را انجام دهید. مسلما پس از این که بازارهای جدید با انواع متنوع از کالای مورد نظرتان را کشف کردید، هزینه این سفر و تمام سفرهای آینده به جیب تان بر خواهد گشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ نوع هزینه کمتر شناخته شده در حمل دریایی که هر صاحب کالا و وارد کننده باید بداند ( راهنمای کامل)

اولین و بهترین کاری که می توانید انجام دهید، پیدا کردن شعبه هایی از فروشندگان چینی است که در کشورتان حضور دارند. به طور مثال، اگر در کشور ایالات متحده آمریکا زندگی می کنید، نماینده هایی از کمپانی های چینی در تمام مراکز مهم شهری مانند نیویورک، میامی، واشنگتن یا لس آنجلس حضور دارند.

توصیه می کنیم که با آن ها ملاقات کرده و کاتالوگ محصولات شان را بررسی کنید. اصرار کنید که می خواهید با مسئول اداره اصلی این شرکت در چین صحبت کنید. اولین هدف پیش روی تان این است که با تامین کننده اصلی و مورد نظرتان صحبت کنید و فقط به صحبت کردن با فروشنده ای که در ازای دریافت یک حق کمیسیون حاشیه ای آن جا فعالیت می کند، قانع نشوید.

برای این که بتوانید با تامین کننده اصلی صحبت کنید باید دلایل قانونی و منطقی داشته باشید؛ به طور مثال، می خواهید درباره خصوصیت های فنی کالا با تامین کننده صحبت کرده یا این که فقط می خواهید منتظر مانده و منابع اصلی تامین محصولات را ببینید.

بیشتر بخوانید :  جهان به سمت دوره کمبود عرضه نفت پیش می‌رود

همزمان با پیشرفت تکنولوژی بهترین دوست فعلی تان همان موتور جستجوگر گوگل است. به کمک بازارهای آنلاین مانند علی بابا و آمازون می توانید تنها با یک کلیک به تمام دنیا دسترسی پیدا کنید. می توانید از طریق این دو پلتفرم یا پلتفرم های آنلاین مرتبط دیگر به آخرین اطلاعات مرتبط با محصول مورد نظرتان دست پیدا کرده و حتی در این بین فرصت های بی نظیری پیش روی تان قرار می گیرد که اصلا فکرش را نمی کردید.

موارد این چنینی نتیجه پیشرفت تکنولوژی هستند؛ به نحوی که فرصت ها پیش روی مان قرار می گیرند و به سرعت از بین می روند. قبل از این که با تامین کننده اصلی کالا وارد معامله شوید، از زمان استفاده کرده و تمام گزینه های موجود را بررسی کنید. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، همکاری با یک فروشنده و تامین کننده قابل اعتماد می باشد. اصول و مهارت های کسب و کار به حدی پیچیده هستند که از ان ها شگفت زده می شوید. اگر فروشنده قابل اعتماد باشد، همان کالای مورد نظر را با همان قیمت همیشگی به فروش می رساند.

بیشتر بخوانید: واردات از چین: FOB، CIF یا EXW کدام ترم حمل را انتخاب کنید؟

با این وجود، مذاکره برای خرید محصولات به قیمت های بسیار پایین به این معنا است که برای دفعات بعد نیز باید برای ارسال مرسوله بعدی مذاکره کرده یا در کل یک فروشنده و تامین کننده دیگر پیدا کنید. این مسئله می تواند نتایج خطرناکی برای کسب و کار تازه تاسیس شده تان داشته باشد. کافی ست به آینده و قدم های بعدی تان هم دقت کنید تا به سادگی از بروز این عواقب ناخوشایند پیشگیری کرده باشید.

انتخاب فروشنده

مرحله سوم: با تامین کننده کالا ارتباط برقرار کنید

سومین مرحله در واردات کالا از چین ، ارتباط با تامین کننده کالا است. تاجران و بازرگانان چینی یکی از باهوش و مکارترین افرادی هستند که مسلما تا حالا در زندگی تان دیده اید. با وجود این که عده ای این خصوصیت را دارند، اما در کل افرادی هستند که به اصول و اخلاق تجاری و کسب و کار احترام می گذارند. این تاجران به شما کمک می کنند تا محصول مورد نیازتان را پیدا کرده و تا جایی با شما مذاکره را ادامه می دهند که به یک توافق دو طرفه دست پیدا کنید.

با این وجود، اگر فروشنده یا تامین کننده کالا جواب منفی داد، باید بگوییم که تکان دادن کوه راحت تر از قانع کردن و عوض کردن نظر این دسته از افراد خواهد بود. بنابراین در هنگام مذاکره با این افراد بسیار هوشیار و محتاط باشید.

بیشتر بخوانید: چگونه از ۱۶۸۸.com خرید کنیم؟ راهنمای جامع ۲۰۲۱

تاجران و بازرگانان چینی به طور کلی از فرصت های نوید بخش در تجارت و کسب و کار محسوب می شوند اما افرادی به شدت رک و رو راست هستند که فرهنگی غنی را به ارث برده اند. هرگز با آن ها به مهربانی برخورد نکنید چرا که این کار یک فرصت تجاری بسیار خوب را به هیچ تبدیل خواهد کرد. اگر شما را به صرف شام دعوت کردند، بهتر است درخواست آن ها را بپذیرید. همیشه برای صرف چای آماده باشید و درخواست شان را رد نکنید. با آن ها به تفاهم برسید تا در ملاقات های بعدی با آغوش باز از شما استقبال کنند. با وجود تمام این نکاتی که گفته شد، کسب و کار و اهداف تجاری باید الویت تان باشد.

در هنگام واردات از چین، باید قیمت های پیشنهاد شده از سوی فروشندگان و تامین کنندگان کالا را بررسی کرده و در موقع محاسبه سود حاشیه ای و دیگر فاکتورهای موثر، به خوبی از اعدام و ارقام سر در بیاورید.

به محض این که از قیمت کالا و موقعیت تامین کننده یا فروشنده در بازار بومی چین مطمئن شدید، تنها کاری که باقی مانده است، بستن قرارداد است.

یک ایده مهم که در این قسمت وجود دارد و می توانید از آن به نفع خودتان استفاده کنید، ایجاد اعتماد و اطمینان دو طرفه است. به عنوان یک وارد کننده هدف شما این است که تامین کننده یا فروشنده کالا از کسب و کار شما حفاظت کند. در آینده نیز قرار است که دوباره با یک دیگر همکاری کنید و مسلما هدف تان این است که این همکاری برای مدت طولانی حفظ شود. به همین منظور، باید اعتماد دو جانبه را در معاملات خود نشان دهید. کسب و کار بین المللی یک قانون بسیار ساده اما حیاتی و مهم دارد: تجارت بین الملل بر پایه اعتماد شکل می گیرد. اگر رابطه تجاری تان بی ریا و صادقانه باشد تا نسل ها ادامه خواهد داشت و بی شک این دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستید.

تبریک می گوییم، حالا که این اطلاعات را به دست آورید آماده این هستید که یک تریدر موفق در سطح جهانی باشید اما صبر کنید. آیا این امکان را دارید که کالای خریداری شده را به بازار مورد نظرتان وارد کنید؟ آیا قانون یا تعرفه ای وجود دارد که از آن بی اطلاع بوده و بررسی نکرده باشید؟ پاسخ این سئوال ها را در مرحله چهارم دریافت خواهید کرد.

ارتباط با فروشنده

مرحله چهارم واردات کالا: درباره قوانین بازار هدف، سیاست ها و تعرفه ها اطلاع کسب کنید

در ابتدا، قیمت هایی که طرف مقابل تان در چین پیشنهاد می دهد و همین طور صحبت های مشترک تان برای شما جذاب و جالب به نظر خواهد آمد. اما بعد از این که قیمت کالای خریداری شده در چین معادل با قیمت همان کالا در شهر خودتان، به طور مثال شهر تگزاس نبود، این هیجانات نیز فروکش خواهد کرد. بی شک هزینه های حمل و نقل را بررسی کرده اید و پیش از این به نظرتان عجیب و غریب نبودند اما بعدا به این قسمت اشاره خواهیم کرد. برای وارد کردن بعضی از کالاها به کشور، قیمت اصلی کالا تحت تاثیر تعرفه هایی قرار می گیرد که از سوی کشور مقصد بر آن اعمال می شود.

تعرفه همان مالیات یا حقوق گمرکی واردات است که از سوی دولت وارد کننده بر کالاهای وارد شده به کشور اعمال می شود. به طور مثال در کشورهای در حال توسعه مانند پاکستان و هند، هزینه های واردات کالاهای با قیمت زیاد مانند خودرو و وسایل الکتریکی بسیار زیاد است. از این رو بهترین گزینه ای که پیش روی دولت قرار دارد، اعمال تعرفه بر روی محصولات وارداتی است. از این رو قیمت کالا بیشتر از قیمت آن در بازار مقصد می شود و خود، امر واردات را بی رونق می کند. در نتیجه دریافت این مالیات ها، دولت نیز پول زیادی به دست می آورد که از آن برای رشد و توسعه کشور استفاده می کند.

بیشتر بخوانید :  واردات از چین : 7 نکته طلایی که باید هنگام واردات رعایت کنید.

بیشتر بخوانید: معافیت مالیاتی صادرکنندگان مشروط شد

از این رو، برای شما به عنوان وارد کننده کالا این مورد بسیار حائز اهمیت است و باید ابتدا مالیات و حق گمرکی را بررسی کرده و از دید به صرفه بودن قیمت کالا نیز یک سری بررسی هایی انجام داده و به این نتیجه برسید که آیا با توجه به این مالیات های سنگین اعمال شده بر روی کالا، اقدام برای واردات کالا اقدام به صرفه ای است یا این که برعکس، به ضررتان تمام می شود.

یکی دیگر از موارد بسیار مهمی که در هنگام واردات کالا از چین باید به آن توجه کنید، قوانین موجود در کشور مقصد در حوزه واردات کالا می باشد. واردات یک دسته از کالاهای مخصوص به بعضی از کشورها ممنوع شده است. بهترین نمونه ای که برای این مورد می توانیم ذکر کنیم، واردات مشروبات الکلی است. در بعضی از کشورهای مسلمان واردات مشروبات الکلی ممنوع است و حتی در کشورهای دیگری که واردات نیز آزاد است، تجارت آن بی رونق است. با این وجود، سخت بودن شرایط خود واردات این نوع کالاها به کشور مقصد را بیشتر می کند و عده ای از مشتریان حتی حاضر به پرداخت مبالغ بیشتر برای این نوع کالا می شوند. اگر همان مثال بالا را برای این قسمت استفاده کنیم، یک مشتری که در مالزی زندگی می کند و به دنبال خرید مشروبات الکلی است، با خوشحالی حاضر است که حتی بیشتر از دو برابر را برای خرید شراب آلمانی پرداخت کند اما قیمت خود این شراب در کشور آلمان، حتی به صورت خرده فروشی، کمتر از نصف مبلغی است که مشتری در مالزی حاضر به پرداخت آن است.

در کسب و کار و تجارت های بین المللی این فرصت ها که به نظر پیچیده می آیند، زیاد هستند در حالی عملا ظاهر این فرصت ها تغییر کرده است.

بیشتر بخوانید: تولیدکنندگان چینی: ۹ روش برای پیدا کردن یک تولیدکننده مناسب (راهنمای کامل ۲۰۲۰)

اگر برای واردات کالا از چین نیاز به کسب جوازهای ویژه است، باید برای دریافت آن ها با دولت هماهنگ کنید. با وجود این که کشور چین معمولا رابطه تجاری خوبی با تمام کشورهای دنیا دارد، اما مذاکرات تجاری اخیر که میان ایالات متحده آمریکا و چین صورت گرفته است، نشان می دهد که هر چیزی ممکن است در این دنیای وابسته به جغرافیای سیاسی اتفاق بیافتد.

با این وجود، به طور کلی سیاست های تجاری به خوبی طراحی شده اند و با وجود سیستم های مناسب موجود، این مسئله باید به زودی حل شود. از این رو در کشور خودتان قانون های ویژه ای اعمال شده است که شما موظف به پیروی از آن ها هستید.

برای این که بتوانید کالاهای مورد نیاز خود را به خاک کشورتان وارد کنید، تنها کافی ست که اطلاعات تان را در این زمینه افزایش داده، به ادارات دولتی مراجعه کرده و به راهنمایی های آن ها گوش دهید.

با وجود این که این کار آسان و بدون دردسر است، اما به زمان زیادی نیاز دارد؛ بنابراین، توصیه می کنیم که همیشه کارتان را زودتر آغاز کرده و این مرحله را با مرحله دوم به طور همزمان انجام دهید. اگر در هر دو جنبه {مرحله دوم و چهارم} به طور همزمان کارها را جلو ببرید، نه تنها در زمان تان صرفه جویی خواهد شد بلکه روند کسب و کارتان نیز سریع تر انجام خواهد شد.

۴۴۹۶۸۸۶۷ – office work and filling in tax returns close up

مرحله پنجم: ارسال مرسوله – فورواردر حمل و نقل و ارسال بار

با وجود این که تا الان تمام کارهای سخت و مشکل را انجام داده اید، اما هنوز به آخر راه نرسیده اید. پس از این که کالای مورد نظر را انتخاب و خریداری کرده اید و از تمام قوانین موجود در کشور مقصد مطلع شدید، زمان آن رسیده که محموله را به کشورتان ارسال کنید. برای انجام این کار به یک فوروارد حمل و نقل قابل اعتماد و مناسب نیاز دارید.

بیشتر بخوانید: فورواردر حمل و نقل ۲۰۲۰؛ هر چیزی که لازم است درباره فورواردر بدانید

اگر در هنگام واردات کالا از چین با یک فوروارد حمل و نقل همکاری کنید، در زمان تان بسیار صرفه جویی می شود. این شرکت ها تمام هزینه ها را پوشش خواهند داد. از سوی دیگر، وارد کردن کالا به کشور موانع و مشکلات مخفی زیادی دارد که برای یک فرد بی تجربه مانند شما، می تواند به معضل بزرگی تبدیل شود. به منطور پیشگیری از بروز این مشکلات، توصیه می کنیم که با شرکت های قابل اعتماد و با تجربه در حوزه فوروارد حمل و نقل همکاری کنید.

متخصصان و همکاران ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این کار را برای شما انجام داده و با توجه به نوع محصول و زمان ارسال، بهترین شیوه حمل و نقل را انتخاب کنند. گروه تجاری ققنوس با تجربه چندین ساله می تواند فورواردر شما در این حوزه باشد.

یک مسئله بسیار مهم که باید به آن توجه کرد، مسئله حساسیت زمانی و ماهیت کالای وارد شده است.

مسئله اول، حساسیت زمانی است. برای واردات کالاهای خود می توانید به دو صورت حمل و نقل هوایی یا دریایی اقدام کنید. می توان به شیوه پست اکسپرس {کریر} نیز کالاها را وارد کرد؛ با وجود این که هزینه حمل و نقل کالا به این شیوه بسیار بالا است اما کالا زودتر به دست تان خواهد رسید.

بهترین گزینه ای که برای حمل و نقل کالاهای بزرگ و فاسد نشدنی پیش روی تان قرار دارد، حمل و نقل دریایی است. از آن جایی که میزان رقابت در حوزه حمل و نقل بین المللی بسیار زیاد است، این مسئله به نفع تان عمل می کند و می توانید با مبالغ به صرفه کالای تان را وارد کشور مقصد کنید. علاوه بر این، فروشنده یا تهیه کننده ای که قصد دارید از او کالا را خریداری کنید نیز با نمایندگان فوروارد حمل و نقل که قابل اعتماد هستند، صحبت کرده و سعی می کند برای تان تخفیف بگیرد. در هر دو صورت، اگر کمی در این حوزه جستجو کنید، می توانید مقدار قابل توجهی پول صرفه جویی کنید.

بیشتر بخوانید :  حمل دریایی از اسپانیا

بیشتر بخوانید: بهترین راه های موجود برای کاهش هزینه های حمل بار

مسئله مهم دیگری که وجود دارد، ماهیت محصول وارد شده می باشد. باید به این مورد توجه داشته باشید که حمل و نقل کالاهای فاسد شدنی از طریق دریا غیر ممکن است چرا که اگر مرسوله با چندین روز تاخیر به مقصد برسد یا در این بین اتفاق ناگواری پیش بیاید، تمام کالاهای خود را از دست خواهید داد. در این صورت، راه جایگزین حمل و نقل هوایی می باشد؛ با وجود این که هزینه های حمل و نقل هوایی گران تر است اما راهکار مناسب تری به نظر می آیند.

در نهایت پس از این که مرسوله از بندر کشور چین خارج شد، تنها کاری که دیگر باید انجام دهید این است که منتظر رسیدن مرسوله به کشور مقصد باشید. البته فراموش نکنید که در این مدت باید وضعیت بسته را زیر نظر داشته باشید چرا که امکان دارد زودتر به مقصد برسید. مسلما نباید این چند روز را از دست دهید.

اگر مرسوله دیر به دست تان رسید، در دفعات بعد می توانید در این زمینه گفتگو کرده تا هزینه کمتری بابت حمل و نقل پرداخت کنید. به طور خلاصه، همیشه باید از آخرین وضعیت مرسوله اطلاع داشته باشید.

حمل و نقل در واردات کالا.jpg

مرحله ششم واردات کالا: حقوق گمرک – تخلیه بار

به محض این که مرسوله به کشور مقصد رسید، باید به اداره گمرک منطقه مراجعه کرده و سپس مرسوله را تخلیه کنید. می توانید خودتان این کار را انجام داده و در هزینه های پرداختی صرفه جویی کنید.

با این وجود، توصیه می کنیم که با کارگزاران گمرک صحبت کنید تا با همکاری آن ها، تمام کارها و مراحل به سادگی پیش بروند.

در بعضی از کشورها کارمندان گمرک به تاخیر در اجرای کارها شهرت دارند و رشوه خواری بیداد می کند زیرا  غالباً در ارزش اعلام شده کالاها اختلافاتی وجود دارد. در این قسمت شما مجبور به پرداخت تعرفه یا حقوق گمرکی براساس قانون هستید. در صورت پرداخت این تعرفه ها، در نهایت می توانید بار خود را تخلیه کرده و آن ها را به انبار منتقل کنید.

بیشتر بخوانید: بارگیری جزیی یا ناکامل؛ راهنمای کامل {۲۰۲۱}

اگر از سرویس های پست پیشتاز در هنگام واردات کالا از چین استفاده کرده باشید، دیگر این مشکلات برای تان پیش نمی آید و می توانید در کمال آرامش و راحتی مرسوله خود را درب منزل یا دفتر دریافت کنید.

اولین باری که برای انجام این کارها اقدام می کنید، فرایند به نظرتان بسیار پیچیده می آیند و از این رو بهتر است که کار را به دست متخصصان و کار بلدان بسپارید. متخصصان ما در گروه تجاری ققنوس می توانند این کار را برای تان انجام دهید تا زمان تان هدر نرود و درگیر کارهای اداری نشوید.

پس از این که در این زمینه خبره شدید، می توانید خود این کارها را انجام دهید. در هنگام انجام این کارها، حتما یک چک لیست به همراه داشته باشید و مطمئن شوید که هیچ مرحله ای را از قلم نیندازید.

تخلیه بار در واردات

مرحله هفتم: زدن برچسب و علامت تجاری بر روی کالا و تایید جواز

هدف از اضافه شدن این مرحله، تکمیل کارهای باقی مانده است چرا که این مسئله به تازگی در سراسر دنیا به یک معضل بزرگ تبدیل شده است. فروشندگان و تامین کنندگان چینی اصلا به برچسب “ساخت چین” بر روی کالاها اهمیتی نمی دهند. بعضی از فروشندگان نیز در ازای دریافت مبالغی از وارد کننده، از حقوق خود چشم پوشی می کنند. با این وجود، امروزه این برچسب باید بر روی تمام کالاهای وارد شده از این کشور وجود داشته باشد و اگر این مسئله به طور کامل اجرا نشود، دادخواهی های سنگین را به دنبال خواهد داشت.

نکته دیگری که در واردات کالا از چین باید به آن توجه شود، قرار دادن مجدد علامت تجاری بر روی کالاهای وارد شده می باشد. اطمینان حاصل کنید که از بابت قرار دادن برچسب شرکت خود و فروش ان ها از نظر قانونی مشکلی برای تان پیش نیاید.

بیشتر بخوانید: ۵ دلیل اصلی در تاخیر دریافت محموله داخلی و بین المللی

امروزه شاهد این هستیم که تعداد روز افزونی از کشورها از سازمان های بین المللی مانند ISO، تاییده جواز را می خواهند تا فرد وارد کننده اجازه فروش محصولات وارد شده در بازارهای بومی و داخلی را داشته باشد.

فروشنده یا تامین کننده این جواز را خود تکمیل می کند اما باید به این نکته اشاره کنیم که اگر حرف از پول های زیاد و هنگفت در میان باشد، مسئله به این سادگی می تواند به مشکل بزرگ و پیچیده ای تبدیل شود. از این رو، حتما از بابت این موارد مطمئن شوید و با یک وکیل خوب و مجرب مشورت کنید و از او راهنمایی بخواهید.

آخرین نکته ای که در مرحله هفتم واردات کالا از چین باید به آن اشاره کنیم، درباره تفاوت های موجود میان برچسب های “ساخت” و “مونتاژ” می باشد. برچسب مونتاژ نشان می دهد که مواد اولیه در یک کشور دیگر ساخته شده اند و در کشور مقصد در کنار یک دیگر سوار شده اند. این مورد می تواند یک حیله بازار یابی باشد اما در عین حال یک راهکار قانونی برای جلوگیری از بروز عواقب احتمالی در آینده نیز خواهد بود.

نتیجه گیری

امیدواریم مواردی که در این مقاله از سایت گروه تجاری ققنوس به آن ها اشاره کرده ایم، برای تان مفید بوده باشند. توجه به نکات گفته شده در هنگام واردات کالا و محصولات از کشور چین برای تان موثر خواهند بود. تمام مراحل را به زبان ساده بیان کرده ایم و باید به این نکته توجه داشته باشید که این موارد و نکات، جایگزین توصیه های وکیل یا حسابدار نمی باشند. قبل از این که کسب و کارتان را آغاز کنید، باید تمام تلاش تان را در این زمینه به کار ببرید. امیدواریم که با مطالعه این مقاله در تصمیم گیری ها به شما کمکی کرده باشیم. امروزه کشور چین به مرکز تجاری بین المللی تبدیل شده است. امیدواریم که در این مسیر موفقیت با شما یار باشد.

شرکت بازرگانی بین المللی و خدمات حمل بار هوایی ققنوس تجارت خاورمیانه با نام تجاری گروه تجاری ققنوس با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در حوزه تجارت خارجی و حمل و نقل بین المللی اعم از هوایی، دریایی و زمینی و سایر خدمات نظیر ترخیص کالا، حوالجات ارزی، خرید از سایت های خارجی، سرویس های درب به درب (DDP)، پست اکسپرس توانسته است میزبان بسیاری از تجار ایرانی و واردکنندگان کالا و صنایع کشور طی این مدت باشد.مشاوره صحیح و حرفه ای ،ضمانت بهترین قیمت و ارائه خدمات پشتیبانی مناسب ضمن ارائه سرویس سه اصل اولیه است که گروه تجاری ققنوس از نخستین روز تاسیس سعی کرده به ان پاینبند باشد و با رعایت این سه اصل توانسته به لطف مشتریان وفادار خود پس از ۸ سال فعالیت همچنان اقدام به ارائه خدمات به مشتریان جدید و سابق خود بنماید.

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها