[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس از روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی روز چهارشنبه در نشست مشترک با رییس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: حفظ شرایط فعلی تولید و اشتغال اولویت اصلی ما بوده و تامین نقدینگی موردنیاز تولیدکنندگان در این زمینه ضروری است.
وی کمیسیون اقتصادی مجلس را کمیسیونی مهم در شرایط فعلی برشمرد و اظهار داشت: این کمیسیون می تواند در این زمینه اقدام ها و حمایت های خوبی داشته باشد.
«رویکرد ما برای ارتباط با مجلس، رویکردی تعاملی است و برای بهره بیشتر از ظرفیت های این کمیسیون و اعضای آن تلاش می شود».
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: مشکلی برای تامین اقلام اساسی وجود ندارد و انبارها ذخیره های مناسبی دارد و در بخش کالاهای غیراساسی نیز اقدام های خوبی انجام شده است و هیچ بخشی با کمبود مواجه نیست.
وی درعین حال گفت: برای سال آینده نیز برنامه ویژه ای برای تامین کالاها، نظارت بر بازار و ثبات قیمت ها تدوین شده است و مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد آرامش در جامعه و ارتقای روحیه نشاط و امید در کشور تلاش خواهد کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به توجه ویژه رییس جمهوری در ارتباط با تامین کالاهای اساسی و غیراساسی و ثبات بازار تصریح کرد: رئیس جمهوری تاکید دارد که ارز تخصیص داده شده در بخش های مختلف در بهترین شکل هزینه شود و مردم آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده کنند و وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی هم برنامه های ویژه ای در این بخش دارد.
وی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات محصولات ایرانی و ضرورت توجه ویژه به این بخش نیز گفت: یکی از اولویت های اصلی ما در سال ۹۸، برنامه ریزی برای افزایش صادرات است تا هم زمینه اشتغال بیشتر برای جوانان ایرانی مهیا شود و هم تولیدکنندگان بازارهای جدیدی برای محصولات خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید :  ۴۵۰۰ میلیارد تومان بسته حمایتی پرداخت شد

**وظیفه سنگین وزارت صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در این نشست با بیان اینکه وظیفه سنگینی در شرایط فعلی برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است ، گفت: کمیسیون اقتصادی برای همراهی و همکاری با این وزارتخانه آمادگی کامل دارد.
محمدرضا پور ابراهیمی با تاکید بر اینکه مشکلات مربوط به تامین مالی بنگاه های تولیدی باید حل شود ، افزود: شاه بیت تصمیمات کمیسیون اقتصادی مجلس مربوط به وزارت صنعت، معدن و تجارت است و با رویکرد مثبت این وزارتخانه به ویژه دکتر رحمانی فضای خوبی برای رفع موانع به وجود آمده است.
وی به تلاش های دشمن برای القای فضای یاس و ناامیدی به ویژه در آستانه فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و تصریح کرد: باید در بخش های مختلف دست به دست هم داد تا مشکلات مربوط به فضای کسب و کار و تولید در کشور برطرف شود.
در این نشست همچنین هر یک از اعضای کمیسیون اقتصادی درباره موضوعات مختلف از جمله ضرورت رصد کالا از بدو ورود به کشور تا توزیع، تامین و توزیع کالاهای اساسی، نظارت بر بازار و قیمت ها و ثبت سفارش در مناطق آزاد به بیان نظرات خود پرداختند.
در این نشست مقرر شد با تداوم جلسات و تشکیل کارگروه های تخصصی مباحث مربوط به تولید و توزیع و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی بررسی شود و در جهت رفع مشکلات ، تعامل و پیگیری های لازم انجام شود.
شبک**اقتصام**۶۹۸۴**۱۳۹۲

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها