[ad_1]

به گزارش خبرنگار اقتصادی روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، سردار «غلامرضا جلالی» روز سه شنبه در همایش پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه افزود: اکنون کشور با طیفی از تهدیدات مواجه است که زیرساخت بیشتر آنها فضای مجازی بر بستر شبکه های اجتماعی مردمی است و از این رو هماهنگی کامل همه قوا و دستگاه ها برای مقابله با این تهدیدها ضروری است.
وی با بیان اینکه دشمن از حملات نظامی به سمت حملات و جنگ غیرنظامی رفته است، اظهار داشت: مهمترین این حملات در بخش های اقتصادی، سایبری و تهدیدات ترکیبی در حال انجام است.
جلالی ادامه داد: جنگ اقتصادی امروز پیچیده تر از گذشته شده است و دشمن از همه مولفه ها، قدرت ها و ابزارهای بین المللی، اطلاعاتی، مالی و پولی برای فشار به اقتصاد کشور استفاده می کند.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان ساخت: تهدیدهای سایبری یکی دیگر از تهدیدات غیر نظامی دشمن است و در این بخش با طیفی از تهدیدات مواجه هستیم که بستر آن فضای سایبری، فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی است که ضرورت یک دفاع جامع با هماهنگی همه بخش ها در این حوزه احساس می شود.
وی از شکل گیری سه فرایند بزرگ خبر داد که اینترنت اشیا یکی از این فرآیندهاست و سرمایه های کشور را از ماهیت فیزیکی به سایبری یا سایبری به فیزیکی تغییر می دهد و به لحاظ شناخت نوع دارایی و مدیریت و تهدیدها و فرصت ها دچار تحول اساسی و جدی می شود.
جلالی توسعه شبکه های اجتماعی را یکی دیگر از این فرایندها عنوان کرد و گفت: در شبکه های اجتماعی تمرکز مجموعه ای از نیازهای مردم در حوزه فرهنگی، اطلاعاتی، اقتصادی، اجتماعی، امنیتی، اشتغال، بانکی و ارزی وجود دارد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه در این فرآیند نظام کنترلی و مقررات نویسی در درون سیستم و ذات آن وجود دارد، قابلیت کنترل گریزی از دولت ها و حاکمیت ها یا کاهش اثرگذاری دولت ها را در این فرآیندها شاهد هستیم و این موضوع ساختارهای مدیریتی، دفاعی، اقتصادی و پولی و مالی را تحت تاثیر خود قرار داده است.
وی به هوشمندی به عنوان فرآیند دیگری در این بخش اشاره کرد که در حال وقوع است و توضیح داد: اکنون کشور با شیب تندی به سمت هوشمندسازی و تبدیل دارایی ها در حرکت است که باید برای تهدیدهای آن برنامه ریزی کرد.
جلالی به تلاش برای رسیدن به شهرهای هوشمند اشاره کرد و گفت: ایجاد رگولاتوری در این بخش بسیار مهم است و اگر رگولاتوری ایجاد نشود، دیگران مدیریت شهرها را به دست خواهند گرفت و مشکلات چند برابر می شود.
وی با اشاره به اینکه این چالش ها، چالش های جهانی است، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه وظایف سنگینی دارد و تمام زیرساخت های این خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را باید فراهم کند به همین دلیل نقش متفاوتی در این حوزه بر عهده این وزارتخانه است.
رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور همچنین گفت: اکنون ۹۵ درصد پول کشور به صورت مجازی و تنها پنج درصد به صورت فیزیکی است که این موضوع نشان می دهد باید بتوانیم در فضای سایبری از این دارایی ها حفاظت کنیم.
وی با اشاره به اینکه باید در حوزه حفاظت سه لایه ایمنی، امنیت و دفاع با هم هماهنگ باشند، افزود: امنیت و دفاع در حوزه سایبری به دلیل اینکه با امورات زندگی مردم وابسته است باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.
همایش پدافند غیرعامل و وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات روز سه شنبه با حضور محمد جواد آذری جهرمی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در محل این وزارتخانه برگزار شد؛ در این همایش از شبکه «رادیو ترانک ملی» رونمایی شد که امکان ایجاد ارتباط پایدار را در زمان بروز بحران بین مدیران فراهم می کند.
اقتصام**۲۰۷۸**۲۰۲۵

بیشتر بخوانید :  بررسی آخرین وضعیت تعهدات دریافت‌کنندگان تسهیلات ارزی

انتهای پیام /*

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها