[ad_1]

به گزارش روابط عمومی گروه تجاری ققنوس، میرعلی اشرف پوری حسینی با اشاره به این که هیچ واگذاری در این سازمان وجود ندارد که با فروش شرکت ها به بخش خصوص واقعی، گله و شکایتی را در آنها شاهد نباشیم گفت: بنابراین باید به این موضوع توجه کنیم که آیا واگذاری های سازمان خصوصی سازی به بهبود وضعیت شرکت ها منجر شده است یا خیر.

رییس سازمان خصوصی سازی افرزود: بر این اساس در سال گذشته دو تیم علمی و پژوهشی اقدام به مطالعه در خصوص وضعیت شرکت های ی کردند که به صورت بلوکی توسط این سازمان واگذار شده بودند.

وی اذعان داشت: در این خصوص نتیجه این گزارش نشان داد بیش از ۵۰ درصد از شرکت های ی که به صورت بلوکی واگذار شده اند، در آنها بهره وری کل و اشتغال افزایش یافته و با وجود همه مشکلات موجود، خصوصی سازی با موفقیت همراه بوده است.

پوری حسینی در تایید این موضوع که واگذاری شرکت های  دولتی به بخش خصوصی واقعی با نارضایتی و شکایت برخی افراد مواجه میشود گفت: به عنوان مثال چون شرکت مخابرات توسط بخش خصولتی خریداری شد هیچ گونه شکایتی در این زمینه نشده است، در حالی که اگر این شرکت را به بخش خصوصی واقعی می فروختند به یکی از جنجالی ترین واگذاری های سازمان خصوصی سازی تبدیل می شد.

وی افزود: البته واگذاری هایی هم هستند که در کارنامه خصوصی سازی می توان از آنها به عنوان واگذاری موفق یاد کرد. به عنوان مثال واگذاری ۱۷ درصد سهام شرکت هلدینگ خلیج فارس، ایران ایرتور، پتروشیمی تبریز و چند شرکت دیگر بهترین شرکت های  واگذار شده هستند و می تواند چند ده واگذاری موفق دیگر را نیز در این زمینه نام برد.

بیشتر بخوانید :  جزییات نشست وزیر اقتصاد با نمایندگان/ ورود دژپسند به یک واگذاری

پوری حسینی در خصوص اهلیت خریداران سهام شرکت های  دولتی نیز گفت: در صورت لزوم هیات واگذاری اقدام به تعیین اهلیت خریداران شرکت های  دولتی می کند که عموما اهلیت عام است. به عنوان مثال خریدار نباید بدهکار بانکی باشد، ممنوع‌المعامله نبوده و در خریدهای قبلی خود از سازمان خصوصی سازی نیز به این سازمان بدهکار نباشد.

[ad_2]

منتظر امتیاز شما هستیم😅

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها