[ad_1]

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنیک، اداره مواد غذایی هند برای یک سال دیگر ممنوعیت واردات شیر و محصولات وابسته به آن از چین را تمدید کرد. این ممنوعیت از سال ۲۰۰۸ به علت نگرانی‌های موجود از آلودگی مواد غذایی چینی به ویژه وجود ملامین- که یک ماده سمی شیمیایی است که برای ساخت پلاستیک وکود شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد-  در این مواد غذایی، ایجاد شد.

اداره استاندارد و ایمنی غذایی هند (FSSAI) ابتدا این ممنوعیت را به وزارت بهداشت و رفاه خانواده توصیه کرده بود اما بعدا در روز پنجشنبه وزیر تجارت طی اعلامیه‌ای این ممنوعیت را تمدید کرد.

در این بیانیه آمده است:ممنوعیت واردات شیر و محصولات وابسته به شیر شامل مواد اولیه شیری جامد برای شکلات و محصولات شکلاتی، آب‌نبات، شرینی‌پزی، و مصارف غذایی، از چین تا یک سال دیگر تمدید می‌شود (یعنی تا ۲۳ جون ۲۰۱۸). این ممنوعیت تا زمانی که سلامت و ایمنی این مواد برپایه گزارشات و داده‌های معتبر اثبات شود ادامه خواهد داشت.

این ممنوعیت در حالی است که هند اصلا از چین محصولات مرتبط به شیر را وارد نمی‌کرد، اما با این حال این ممنوعیت به عنوان ابزاری بازدارنده وضع شده است. هند بزرگترین تولید کننده و مصرف کننده شیر جهان است. تولید شیر این کشور از ۱۳۷.۶۸ میلیون تن در ۲۰۱۳-۲۰۱۴ به ۱۴۶.۳۱ میلیون تن در سال ۲۰۱۴-۲۰۱۵ افزایش یافته است.  در بین ایالت‌های هند، اوتار پرادش بیشترین تولید کننده شیر است و رتبه‌های بعدی به ایالات راجستان و گوجارات تعلق دارد.

هرچند دولت این ممنوعیت را تمدید کرده است اما در چهار سال آینده ممکن است با افزایش فشار بر استفاده از زمین‌ها و کاهش مراتع، هند مجبور به وارد کردن شیر شود. بر طبق تخمین‌های دولتی افزایش مصرف شیر و محصولات شیری در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تقاضا را به ۲۱۰ میلیون تن خواهد رساند که این یعنی در طول یک بازه پنج ساله تقاضا ۳۶ درصد رشد خواهد داشت.

بیشتر بخوانید :  شرط بانک کُنلُن چین برای همکاری با بانک های ایران

مطابق این تخمین‌ها تا سال ۲۰۲۰ هند به یک میلیارد و ۷۶۴ میلیون تن علوفه نیاز دارد اما منابع موجود به سختی می‌تواند حدود ۹۰۰ میلیون تن آن را تامین کند که این نشان از یک کمبود ۴۹ درصدی قابل توجه دارد.

[ad_2]

Source link

منتظر امتیاز شما هستیم😅

دسته بندیاخبار اقتصادی

برچسب هااتاق بازرگانی روسیه در ایراناتاق بازرگانی صنایع و معادن خراسان رضویانتقال پول به کارت ملتپی پال لینیکستجهیزات شبکه یزدترخیص کالا از چینثبت شركت حمل و نقل بين الملليچطور از سایت خارجی خرید کنمحد ترخصحمل دریایی فلهحمل و نقل پایانه های کشورحمل و نقل دریایی Pdfحمل و نقل زمینی به روسیهحمل و نقل مشهدحمل و نقل هوایی ایران ایرخرید ابزارخرید ابزار قلم زنیخرید ابزار نجومیخرید از ebay و ارسال به ایرانخرید اینترنتی اپل 6خرید اینترنتی قخرید اینترنتی نکسوس 6خرید پستی از چینخرید دلار مسترخرید لیوان یکبار مصرفشركت واردات از چينشركت واردات خودرو رهنوردصادرات مرغصرافی صداقتطریقه ترخیص کالافرستادن پول به حساب دیگرفروش ابزار طاهافروش ابزار هیوندایقوانین گمرک المانکارت بازرگانی همدانکارت عضویت بازرگانیکارگو در ویتنامگمرک 50100گمرک فرودگاه امام تلفنگمرک قطورگمرک لباسمعاونت حمل و نقل و ترافیک منطقه 21نحوه ارسال پول به خارج از کشورنحوه ی واردات از چینهزینه ترخیص کالا از گمرک بندرعباسهزینه واردات لیفتراک از دبیواردات از تایوانواردات خودرو توسط اشخاص حقیقیواردات خودرو در سال 93واردات هندوستان

مدیر سایتمشاهده نوشته ها

support

ما در گروه تجاری ققنوس کلیه خدمات بازرگانی اعم از حمل و نقل بین المللی،ترخیص کالا، خرید و تامین و مشاوره بازرگانی را به صورت 0 تا 100 به مشتریان خود ارائه میدهیم

اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها